Як змінити User-Agent в популярних браузерах

Як змінити User-Agent в популярних браузерах
Як змінити User-Agent в популярних браузерах

Для того, щоб дізнатися тип вашого пристрою, браузер відправляє сайту строку, також відому як User-Agent. WEDEX розповість як можна використати User-Agent для забезпечення коректної роботи вашого сайту.

Що таке User-Agent?

Коли ми відкриваємо сайт, то в залежності від пристрою та браузеру сайт може мати різний зовнішний вигляд. Для того, щоб сайт «зрозумів» як саме він повинен виглядати і використовується User-Agent.

User-Agent — один з заголовків HTTP-запиту, який відповідає за ідентифікацію браузера, додатку або операційної системи, яка доєднується до сайту. Загалом під User-Agent також можуть розумітися і браузери, і поштові клієнти, і менеджери завантажень, але в цій статті мова йдеться саме про заголовок HTTP.

Користувацькі агенти використовується для ідентифікації типів пристроїв та ОС не тільки користувачів, а й ботів та сканерів. Серед них — пошукові роботи Googlebot, Google AdSense.

Як можна використати User-Agent?

User-Agent є незамінним інструментом одразу для кількох напрямків. І SEO-спеціалісти, і маркетологи, і веб-розробники користуються користувацькими агентами для тестування різних частин сайту.

Використання різних User-Agent може допомогти побачити проблеми з окремими браузерами та/чи операційними системами, які наявні на сайті. Як показує практика, далеко не всі веб-сторінки коректно працюють на різних браузерах, що може напряму впливати на користувацький досвід та SEO-оптимізацію сайту.

Зрештою, User-Agent це інструмент для тестування працездатності сайту, який допоможе допоможе виявити більшість проблем, повʼязаних з адаптивною версткою та коректною роботою тих же самих API.

Як можна використати користувацького агента в SEO?

SEO-спеціалісти використовують User-Agent для пошуку проблем не менше за веб-розробників. Але поки веб-розробники шукають помилки у відображенні чи логіці роботи сайту, SEO-спеціаліст працює на напрямку оптимізації веб-ресурсу. Ось деякі основні причини використання User-Agent в SEO:

  • Порушення правил пошукових систем. Використання User-Agent, таких як Googlebot, допоможе зрозуміти наявність проблем з маскування контенту, тобто надання веб-сайтом користувачу та пошуковикам інформації, яка порушує правила пошукових систем. Такі дії часто є наслідком злочинних атак на сайт та можуть призвести до погіршення ранжування сторінки.
  • Сумісність. User-Agent дає змогу вивчити сумісність сайту з різними системами, браузерами та пристроями. Сумісність та коректна робота сайту сильно впливає на SEO.
  • Користувацький досвід. Розуміючи, як саме той чи інший контент відображається на різних системах, можна створити підхід, який дозволить покращити не тільки якість контенту, а й користувацьку взаємодію із ним.
  • Пошук проблем сайту. Зміна User-Agent може допомогти виявити проблеми сайту, що повʼязані з конкретним браузером чи ОС.

Як змінити User-Agent та на що це може вплинути?

Процес зміни User-Agent називається… Підміною. Термін ніби відсилає на щось не дуже законне, втім ніякого криміналу в цьому немає. Похідна назва з англійської мови для цього процесу — спуфінг.

Підміна User-Agent відбувається у той момент, коли браузер чи клієнт (не користувач, а програма) відправляє відповідний HTTP-заголовок на сторону сайта. Використання різних User-Agent є буденною справою для спеціалістів різних напрямків, тож його заміна не призведе до жодних негативних змін.

Заміна User-Agent в Google Chrome та Edge

Щоб дістатися до заповітного пункту меню необхідно здійснити наступні маніпуляції:

  1. Правий клік на вільному місці сайту – Обрати пункт «Подивитися код»;
  2. У вікні з кодом знайти три вертикальні точки (зверху зправа);

Обрати у меню пункт «More tools» та підпункт «Network conditions».

Місцезнаходження User-Agent в Google Chrome. | WEDEX

Серед інших вкладок інструменту перегляду коду повинна з’явитися вкладка Network conditions. В цій вкладці знайдіть пункт «User agent» та зніміть галочку з «Use browser default». Після цього стане доступним пункт «Custom», який і відкриє доступ до зміни User-Agent заголовку. Обирайте необхідний тип браузеру або пристрою.

Налаштування User-Agent в Google Chrome | WEDEX

Якщо серед запропонованих варіантів немає потрібного, то можна самостійно ввести користувацького агента Googlebot у поле нижче. Текст буде виглядати наступним чином:

Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Розширення для зміни User-Agent

Для зміни користувацького агенту також існують зовнішні засоби, як-от розширення для Google Chrome. Воно має назву User-Agent Switcher and Manager та дозволяє змінити агента без пошуку відповідного пункту меню в режимі перегляду коду.

Розширення такого типу мають сенс, але слід враховувати наступні нюанси:

  • розширення можуть бути нестабільними та самостійно вносити зміни у зовнішній вигляд сайтів;
  • розширення мають властивість навантажувати браузери, тому якщо у вас вже працює паралельно кілька потужних розширень, це може спричинити проблеми у роботі додатка.

Зміна User-Agent вбудованими засобами Google є найбільш надійним варіантом.

Як змінити User-Agent в Mozilla Firefox?

Хоча Firefox підтримує використання різних User-Agent, їхня активація може викликати складнощі. Пропонуємо наступні варіанти рішення цієї проблеми.

Використання розширень для Mozilla Firefox

Як і випадку з Google Chrome, Firefox підтримує розширення для зміни User-Agent. Вже знайоме нам розширення User-Agent Switcher and Manager також доступне для цього браузера.

Трохи обмеженим за функціоналом, але також дієвим розширенням є User-Agent Switcher Firefox. Головний недолік цього розширення полягає в невеликій кількості доступних User-Agent’ів.

Створити User-Agent вручну

Якщо розширення це не те, що вас цікавить, то ми все ж продемонструємо як створити User-Agent в Firefox вручну. Тож:

    • Вводимо в строку пошуку about:config та переходимо за допомогою Enter або кнопки пошуку.

Попередження від Mozilla | WEDEX

    • Приймаємо застереження та натискаємо «Погодитись на ризик і продовжити».
    • У віконці під назвою «Шукати параметр за назвою» вводимо строку general.useragent.override. Firefox запропонує вам створити нове налаштування з тим самим ім’ям. Виберіть опцію String і потім натисніть на значок «+» (плюс) у кінці.

    • Створиться нове налаштування з пустим місцем для додавання строки User-Agent. Переходимо за цим посиланням та знаходимо необхідний користувацький агент. Копіюємо його та вставляємо в те саме пусте місце для строки.
    • Натискаємо Save.

Все! Тепер існує конкретне налаштування User-Agent для Firefox і тепер всі сторінки у браузері виглядатимуть згідно налаштування. Можна створити інші рядки з налаштуваннями під різні користувацькі агенти.

Щоб скинути налаштування User-Agent у Firefox достатньо видалити строку відповідного налаштування. Для цього клацніть на значок корзинки поряд з ним.

Зміни User-Agent в Safari

Для того, щоб змінити User-Agent в браузері від Apple слід виконати наступні дії:

  1. Зайти у Налаштування та обрати вкладку «Доповнення» або «Advanced».
  2. Внизу буде пункт, який називається «Показати функції для веб-розробників. Ставимо галку проти нього.
  3. Закриваємо Налаштування та переходимо на будь-який сайт. У верхній панелі стану обираємо пункт «Розробка».
  4. У меню є пункт «Користувацький агент». При натисканні на нього з’явиться меню з вибором User-Agent.

Перелік доступних User-Agent у Safari невеликий, проте, які і в Google Chrome, є можливість створення власного агента.

Замість висновків

Користувацький агент (User-Agent) — корисний інструмент для аналізу front-частини сайту та SEO-оптимізації. User-Agent активно використовується для пошуку будь-яких проблем, включно з користувацьким досвідом та адаптацією сайтів під різні платформи. Користувацькі агент є одним із найефективніших способів тестування сайту, який не вимагає додаткових фінансових вливань. До того ж, він повністю безпечний для вашого сайту.

З іншого боку, слід пам’ятати, що User-Agent пропонує лише емуляцію інших пристроїв та браузерів. Для реальної перевірки сліди все ж використовувати різні типи пристроїв та програмного забезпечення. Втім, велику частину помилок User-Agent все ж допоможе виявити.

Олександр Шмідько
SEO-фахівець
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    16/07/2021
    Для визначення сторінок для доопрацювань (дооптимізації) необхідно спочатку брати трафіко-генеровані сторінки. Важливо розглянути їх поведінкові чинники (рівень відмов, глибину перегляду, час знаходження користувача на сторінці).

    13/12/2021
    Відразу потрібно перевіряти файл robots.txt (можливо, в ньому будуть закриті від індексу якісь важливі сторінки, або сайт може бути закритий від індексації) і карту сайту (sitemap.xml, в якому повинні бути вказані priority, changefreq , lastmod, loc), а також переглянути помилки у вебмайстрі Bing та Google Search Console та вивантажити помилки.

    14/03/2025
    Google здійснює пошук за запитом користувача спираючись на декілька основних факторів, серед яких є ключові слова. Роботи Google оцінюють вміст веб-ресурсу та відповідність його запиту користувача саме за кількістю та щільністю використання ключових слів.

    Останні статті по #Корисні поради
    29/05/2025
    Атрибут rel="canonical" — це елемент розмітки HTML, який вказує пошуковій системі основний (або канонічний) URL сторінки та допомагає уникати дублювання контенту.

    20/05/2025
    23 травня 2025 року відбудеться сьома SEO-конференція Collaborator.pro — масштабний галузевий івент про просування в пошукових системах.

    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову