Зміст статті

Для того, щоб дізнатися тип вашого пристрою, браузер відправляє сайту строку, також відому як User-Agent. WEDEX розповість як можна використати User-Agent для забезпечення коректної роботи вашого сайту.
Що таке User-Agent?
Коли ми відкриваємо сайт, то в залежності від пристрою та браузеру сайт може мати різний зовнішний вигляд. Для того, щоб сайт «зрозумів» як саме він повинен виглядати і використовується User-Agent.
User-Agent — один з заголовків HTTP-запиту, який відповідає за ідентифікацію браузера, додатку або операційної системи, яка доєднується до сайту. Загалом під User-Agent також можуть розумітися і браузери, і поштові клієнти, і менеджери завантажень, але в цій статті мова йдеться саме про заголовок HTTP.
Користувацькі агенти використовується для ідентифікації типів пристроїв та ОС не тільки користувачів, а й ботів та сканерів. Серед них — пошукові роботи Googlebot, Google AdSense.
Як можна використати User-Agent?
User-Agent є незамінним інструментом одразу для кількох напрямків. І SEO-спеціалісти, і маркетологи, і веб-розробники користуються користувацькими агентами для тестування різних частин сайту.
Використання різних User-Agent може допомогти побачити проблеми з окремими браузерами та/чи операційними системами, які наявні на сайті. Як показує практика, далеко не всі веб-сторінки коректно працюють на різних браузерах, що може напряму впливати на користувацький досвід та SEO-оптимізацію сайту.
Зрештою, User-Agent це інструмент для тестування працездатності сайту, який допоможе допоможе виявити більшість проблем, повʼязаних з адаптивною версткою та коректною роботою тих же самих API.
Як можна використати користувацького агента в SEO?
SEO-спеціалісти використовують User-Agent для пошуку проблем не менше за веб-розробників. Але поки веб-розробники шукають помилки у відображенні чи логіці роботи сайту, SEO-спеціаліст працює на напрямку оптимізації веб-ресурсу. Ось деякі основні причини використання User-Agent в SEO:
- Порушення правил пошукових систем. Використання User-Agent, таких як Googlebot, допоможе зрозуміти наявність проблем з маскування контенту, тобто надання веб-сайтом користувачу та пошуковикам інформації, яка порушує правила пошукових систем. Такі дії часто є наслідком злочинних атак на сайт та можуть призвести до погіршення ранжування сторінки.
- Сумісність. User-Agent дає змогу вивчити сумісність сайту з різними системами, браузерами та пристроями. Сумісність та коректна робота сайту сильно впливає на SEO.
- Користувацький досвід. Розуміючи, як саме той чи інший контент відображається на різних системах, можна створити підхід, який дозволить покращити не тільки якість контенту, а й користувацьку взаємодію із ним.
- Пошук проблем сайту. Зміна User-Agent може допомогти виявити проблеми сайту, що повʼязані з конкретним браузером чи ОС.
Як змінити User-Agent та на що це може вплинути?
Процес зміни User-Agent називається… Підміною. Термін ніби відсилає на щось не дуже законне, втім ніякого криміналу в цьому немає. Похідна назва з англійської мови для цього процесу — спуфінг.
Підміна User-Agent відбувається у той момент, коли браузер чи клієнт (не користувач, а програма) відправляє відповідний HTTP-заголовок на сторону сайта. Використання різних User-Agent є буденною справою для спеціалістів різних напрямків, тож його заміна не призведе до жодних негативних змін.
Заміна User-Agent в Google Chrome та Edge
Щоб дістатися до заповітного пункту меню необхідно здійснити наступні маніпуляції:
- Правий клік на вільному місці сайту – Обрати пункт «Подивитися код»;
- У вікні з кодом знайти три вертикальні точки (зверху зправа);
Обрати у меню пункт «More tools» та підпункт «Network conditions».
Серед інших вкладок інструменту перегляду коду повинна з’явитися вкладка Network conditions. В цій вкладці знайдіть пункт «User agent» та зніміть галочку з «Use browser default». Після цього стане доступним пункт «Custom», який і відкриє доступ до зміни User-Agent заголовку. Обирайте необхідний тип браузеру або пристрою.
Якщо серед запропонованих варіантів немає потрібного, то можна самостійно ввести користувацького агента Googlebot у поле нижче. Текст буде виглядати наступним чином:
Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)
Розширення для зміни User-Agent
Для зміни користувацького агенту також існують зовнішні засоби, як-от розширення для Google Chrome. Воно має назву User-Agent Switcher and Manager та дозволяє змінити агента без пошуку відповідного пункту меню в режимі перегляду коду.
Розширення такого типу мають сенс, але слід враховувати наступні нюанси:
- розширення можуть бути нестабільними та самостійно вносити зміни у зовнішній вигляд сайтів;
- розширення мають властивість навантажувати браузери, тому якщо у вас вже працює паралельно кілька потужних розширень, це може спричинити проблеми у роботі додатка.
Зміна User-Agent вбудованими засобами Google є найбільш надійним варіантом.
Як змінити User-Agent в Mozilla Firefox?
Хоча Firefox підтримує використання різних User-Agent, їхня активація може викликати складнощі. Пропонуємо наступні варіанти рішення цієї проблеми.
Використання розширень для Mozilla Firefox
Як і випадку з Google Chrome, Firefox підтримує розширення для зміни User-Agent. Вже знайоме нам розширення User-Agent Switcher and Manager також доступне для цього браузера.
Трохи обмеженим за функціоналом, але також дієвим розширенням є User-Agent Switcher Firefox. Головний недолік цього розширення полягає в невеликій кількості доступних User-Agent’ів.
Створити User-Agent вручну
Якщо розширення це не те, що вас цікавить, то ми все ж продемонструємо як створити User-Agent в Firefox вручну. Тож:
-
- Вводимо в строку пошуку about:config та переходимо за допомогою Enter або кнопки пошуку.
-
- Приймаємо застереження та натискаємо «Погодитись на ризик і продовжити».
- У віконці під назвою «Шукати параметр за назвою» вводимо строку general.useragent.override. Firefox запропонує вам створити нове налаштування з тим самим ім’ям. Виберіть опцію String і потім натисніть на значок «+» (плюс) у кінці.
-
- Створиться нове налаштування з пустим місцем для додавання строки User-Agent. Переходимо за цим посиланням та знаходимо необхідний користувацький агент. Копіюємо його та вставляємо в те саме пусте місце для строки.
- Натискаємо Save.
Все! Тепер існує конкретне налаштування User-Agent для Firefox і тепер всі сторінки у браузері виглядатимуть згідно налаштування. Можна створити інші рядки з налаштуваннями під різні користувацькі агенти.
Щоб скинути налаштування User-Agent у Firefox достатньо видалити строку відповідного налаштування. Для цього клацніть на значок корзинки поряд з ним.
Зміни User-Agent в Safari
Для того, щоб змінити User-Agent в браузері від Apple слід виконати наступні дії:
- Зайти у Налаштування та обрати вкладку «Доповнення» або «Advanced».
- Внизу буде пункт, який називається «Показати функції для веб-розробників. Ставимо галку проти нього.
- Закриваємо Налаштування та переходимо на будь-який сайт. У верхній панелі стану обираємо пункт «Розробка».
- У меню є пункт «Користувацький агент». При натисканні на нього з’явиться меню з вибором User-Agent.
Перелік доступних User-Agent у Safari невеликий, проте, які і в Google Chrome, є можливість створення власного агента.
Замість висновків
Користувацький агент (User-Agent) — корисний інструмент для аналізу front-частини сайту та SEO-оптимізації. User-Agent активно використовується для пошуку будь-яких проблем, включно з користувацьким досвідом та адаптацією сайтів під різні платформи. Користувацькі агент є одним із найефективніших способів тестування сайту, який не вимагає додаткових фінансових вливань. До того ж, він повністю безпечний для вашого сайту.
З іншого боку, слід пам’ятати, що User-Agent пропонує лише емуляцію інших пристроїв та браузерів. Для реальної перевірки сліди все ж використовувати різні типи пристроїв та програмного забезпечення. Втім, велику частину помилок User-Agent все ж допоможе виявити.




