Як змінити User-Agent в популярних браузерах

Як змінити User-Agent в популярних браузерах
Як змінити User-Agent в популярних браузерах

Для того, щоб дізнатися тип вашого пристрою, браузер відправляє сайту строку, також відому як User-Agent. WEDEX розповість як можна використати User-Agent для забезпечення коректної роботи вашого сайту.

Що таке User-Agent?

Коли ми відкриваємо сайт, то в залежності від пристрою та браузеру сайт може мати різний зовнішний вигляд. Для того, щоб сайт «зрозумів» як саме він повинен виглядати і використовується User-Agent.

User-Agent — один з заголовків HTTP-запиту, який відповідає за ідентифікацію браузера, додатку або операційної системи, яка доєднується до сайту. Загалом під User-Agent також можуть розумітися і браузери, і поштові клієнти, і менеджери завантажень, але в цій статті мова йдеться саме про заголовок HTTP.

Користувацькі агенти використовується для ідентифікації типів пристроїв та ОС не тільки користувачів, а й ботів та сканерів. Серед них — пошукові роботи Googlebot, Google AdSense.

Як можна використати User-Agent?

User-Agent є незамінним інструментом одразу для кількох напрямків. І SEO-спеціалісти, і маркетологи, і веб-розробники користуються користувацькими агентами для тестування різних частин сайту.

Використання різних User-Agent може допомогти побачити проблеми з окремими браузерами та/чи операційними системами, які наявні на сайті. Як показує практика, далеко не всі веб-сторінки коректно працюють на різних браузерах, що може напряму впливати на користувацький досвід та SEO-оптимізацію сайту.

Зрештою, User-Agent це інструмент для тестування працездатності сайту, який допоможе допоможе виявити більшість проблем, повʼязаних з адаптивною версткою та коректною роботою тих же самих API.

Як можна використати користувацького агента в SEO?

SEO-спеціалісти використовують User-Agent для пошуку проблем не менше за веб-розробників. Але поки веб-розробники шукають помилки у відображенні чи логіці роботи сайту, SEO-спеціаліст працює на напрямку оптимізації веб-ресурсу. Ось деякі основні причини використання User-Agent в SEO:

  • Порушення правил пошукових систем. Використання User-Agent, таких як Googlebot, допоможе зрозуміти наявність проблем з маскування контенту, тобто надання веб-сайтом користувачу та пошуковикам інформації, яка порушує правила пошукових систем. Такі дії часто є наслідком злочинних атак на сайт та можуть призвести до погіршення ранжування сторінки.
  • Сумісність. User-Agent дає змогу вивчити сумісність сайту з різними системами, браузерами та пристроями. Сумісність та коректна робота сайту сильно впливає на SEO.
  • Користувацький досвід. Розуміючи, як саме той чи інший контент відображається на різних системах, можна створити підхід, який дозволить покращити не тільки якість контенту, а й користувацьку взаємодію із ним.
  • Пошук проблем сайту. Зміна User-Agent може допомогти виявити проблеми сайту, що повʼязані з конкретним браузером чи ОС.

Як змінити User-Agent та на що це може вплинути?

Процес зміни User-Agent називається… Підміною. Термін ніби відсилає на щось не дуже законне, втім ніякого криміналу в цьому немає. Похідна назва з англійської мови для цього процесу — спуфінг.

Підміна User-Agent відбувається у той момент, коли браузер чи клієнт (не користувач, а програма) відправляє відповідний HTTP-заголовок на сторону сайта. Використання різних User-Agent є буденною справою для спеціалістів різних напрямків, тож його заміна не призведе до жодних негативних змін.

Заміна User-Agent в Google Chrome та Edge

Щоб дістатися до заповітного пункту меню необхідно здійснити наступні маніпуляції:

  1. Правий клік на вільному місці сайту – Обрати пункт «Подивитися код»;
  2. У вікні з кодом знайти три вертикальні точки (зверху зправа);

Обрати у меню пункт «More tools» та підпункт «Network conditions».

Місцезнаходження User-Agent в Google Chrome. | WEDEX

Серед інших вкладок інструменту перегляду коду повинна з’явитися вкладка Network conditions. В цій вкладці знайдіть пункт «User agent» та зніміть галочку з «Use browser default». Після цього стане доступним пункт «Custom», який і відкриє доступ до зміни User-Agent заголовку. Обирайте необхідний тип браузеру або пристрою.

Налаштування User-Agent в Google Chrome | WEDEX

Якщо серед запропонованих варіантів немає потрібного, то можна самостійно ввести користувацького агента Googlebot у поле нижче. Текст буде виглядати наступним чином:

Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)

Розширення для зміни User-Agent

Для зміни користувацького агенту також існують зовнішні засоби, як-от розширення для Google Chrome. Воно має назву User-Agent Switcher and Manager та дозволяє змінити агента без пошуку відповідного пункту меню в режимі перегляду коду.

Розширення такого типу мають сенс, але слід враховувати наступні нюанси:

  • розширення можуть бути нестабільними та самостійно вносити зміни у зовнішній вигляд сайтів;
  • розширення мають властивість навантажувати браузери, тому якщо у вас вже працює паралельно кілька потужних розширень, це може спричинити проблеми у роботі додатка.

Зміна User-Agent вбудованими засобами Google є найбільш надійним варіантом.

Як змінити User-Agent в Mozilla Firefox?

Хоча Firefox підтримує використання різних User-Agent, їхня активація може викликати складнощі. Пропонуємо наступні варіанти рішення цієї проблеми.

Використання розширень для Mozilla Firefox

Як і випадку з Google Chrome, Firefox підтримує розширення для зміни User-Agent. Вже знайоме нам розширення User-Agent Switcher and Manager також доступне для цього браузера.

Трохи обмеженим за функціоналом, але також дієвим розширенням є User-Agent Switcher Firefox. Головний недолік цього розширення полягає в невеликій кількості доступних User-Agent’ів.

Створити User-Agent вручну

Якщо розширення це не те, що вас цікавить, то ми все ж продемонструємо як створити User-Agent в Firefox вручну. Тож:

    • Вводимо в строку пошуку about:config та переходимо за допомогою Enter або кнопки пошуку.

Попередження від Mozilla | WEDEX

    • Приймаємо застереження та натискаємо «Погодитись на ризик і продовжити».
    • У віконці під назвою «Шукати параметр за назвою» вводимо строку general.useragent.override. Firefox запропонує вам створити нове налаштування з тим самим ім’ям. Виберіть опцію String і потім натисніть на значок «+» (плюс) у кінці.

    • Створиться нове налаштування з пустим місцем для додавання строки User-Agent. Переходимо за цим посиланням та знаходимо необхідний користувацький агент. Копіюємо його та вставляємо в те саме пусте місце для строки.
    • Натискаємо Save.

Все! Тепер існує конкретне налаштування User-Agent для Firefox і тепер всі сторінки у браузері виглядатимуть згідно налаштування. Можна створити інші рядки з налаштуваннями під різні користувацькі агенти.

Щоб скинути налаштування User-Agent у Firefox достатньо видалити строку відповідного налаштування. Для цього клацніть на значок корзинки поряд з ним.

Зміни User-Agent в Safari

Для того, щоб змінити User-Agent в браузері від Apple слід виконати наступні дії:

  1. Зайти у Налаштування та обрати вкладку «Доповнення» або «Advanced».
  2. Внизу буде пункт, який називається «Показати функції для веб-розробників. Ставимо галку проти нього.
  3. Закриваємо Налаштування та переходимо на будь-який сайт. У верхній панелі стану обираємо пункт «Розробка».
  4. У меню є пункт «Користувацький агент». При натисканні на нього з’явиться меню з вибором User-Agent.

Перелік доступних User-Agent у Safari невеликий, проте, які і в Google Chrome, є можливість створення власного агента.

Замість висновків

Користувацький агент (User-Agent) — корисний інструмент для аналізу front-частини сайту та SEO-оптимізації. User-Agent активно використовується для пошуку будь-яких проблем, включно з користувацьким досвідом та адаптацією сайтів під різні платформи. Користувацькі агент є одним із найефективніших способів тестування сайту, який не вимагає додаткових фінансових вливань. До того ж, він повністю безпечний для вашого сайту.

З іншого боку, слід пам’ятати, що User-Agent пропонує лише емуляцію інших пристроїв та браузерів. Для реальної перевірки сліди все ж використовувати різні типи пристроїв та програмного забезпечення. Втім, велику частину помилок User-Agent все ж допоможе виявити.

Олександр Шмідько
SEO-фахівець
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    18/06/2025
    Картинки вже давно стали невідʼємною складовою SEO сайту та вимагають особливої уваги до себе не тільки зі сторони SEO-спеціалістів, а й веб-розробників.

    14/03/2025
    Google здійснює пошук за запитом користувача спираючись на декілька основних факторів, серед яких є ключові слова. Роботи Google оцінюють вміст веб-ресурсу та відповідність його запиту користувача саме за кількістю та щільністю використання ключових слів.

    Останні статті по #Корисні поради
    19/06/2025
    Кожне оновлення Google — це зміни в алгоритмах пошуку, які можуть вплинути на видимість вашого сайту. Іноді це незначні правки, іноді — масштабні Core Updates, що переналаштовують принципи ранжування.

    18/06/2025
    Картинки вже давно стали невідʼємною складовою SEO сайту та вимагають особливої уваги до себе не тільки зі сторони SEO-спеціалістів, а й веб-розробників.

    17/06/2025
    Пошукові роботи сканують усі наявні в мережі сайти для того, щоб з’ясувати їхню відповідність до конкретної тематики. Коли Google зрозуміє, до якої категорії відноситься веб-ресурс або конкретна сторінку, він почне рекомендувати її користувачам.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову