Лінкбілдинг для початківців

Лінкбілдинг для початківців
Лінкбілдинг для початківців

Оцінка якості зовнішніх посилань сайту є одним із найважливіших факторів ранжування Google. Вибір стратегії з побудови профілю залежить від багатьох умов, починаючи з віку сайту, особливостей бізнес-тематики, цілей, бюджету та інших, про які поговоримо далі.

Основи лінкбілдингу

Лінкбілдінгом (linkbuilding) називають процес створення зворотніх посилань з інших ресурсів на сторінки сайту з метою отримання реферального трафіку і покращення рейтингу в пошуку за рахунок покращення показників авторитетності та довіри.

Якщо спростити, ви маєте розмістити на своєму веб-сайті якісний і корисний контент та отримати посилання на нього з інших ресурсів. Такі зовнішні посилання (backlinks) «сигналізують» Google про наявність корисної для відвідувачів сторінки.

Як саме пошукові системи використовують зворотні посилання для ранжування?

  1. Завдяки таким посиланням отримується інформація про існування веб-сторінки, досить корисної, бо на неї посилаються.
  2. Оцінюючи кількість зовнішніх посилань, якість доменів-донорів і їх релевантність тематиці сайту, пошукові системи мають один з вагомих факторів ранжування сторінок у видачі. Тобто, за наявності якісного і корисного контенту, перевагу в позиції отримає сторінка з більшою кількістю якісних, з точки зору ПС, зворотніх посилань.

З кінця 90-х років минулого століття Google використовував рейтинг PageRank для визначення якості сторінок. Ефективність метрики пояснювалася тією обставиною, що посилання розглядалося як голос на користь надійності сторінки. Тобто веб-сторінка не отримає посилань, якщо вона їх не заслуговує. Ідея в тому, що якщо хтось посилається на інший сайт, він тим самим повідомляє, що ресурс заслуговує на довіру.

З часом, відповідаючи на спроби маніпуляцій з результатами пошуку, із рейтингом PageRank також, алгоритми Google постійно вдосконалювали інструменти фільтрації ненадійних веб-ресурсів. Сайти, які застосовують «надмірну» пошукову оптимізацію посилального профілю, отримують зниження рейтингу від Google, отже, алгоритм оцінки якості сторінок PageRank вбудований до основного алгоритму ранжування.

Займаючись лінкбілдінгом, потрібнj розуміти, яких технік отримання посилань бажано уникати і не порушувати вимог пошукових систем.

Як будувати посилання?

Більшість тактик і стратегій побудови посилань можна розділити за категоріями:

  1. додавання посилань;
  2. запит посилань;
  3. купівля посилань;
  4. заробляння посилань;
  5. збереження посилань.

Додавання посилань

Можливе при самостійному розміщенні потрібного беклінку на «не вашому» сайті, наприклад:

  • створення профілю в соціальних мережах, бізнес-каталогах;
  • створення вакансій;
  • публікації, коментарі в блогах, на форумах.

Цінність таких посилань для ранжування в ПС невисока, але їх додавання на тематичних і відвідуваних ресурсах може допомогти отримати цільовий трафік.

Запит посилань

Отримання посилань за запитом до власника зовнішнього ресурсу, інакше кажучи, потрібен вагомий привід для посилання на ваш сайт, здатний зацікавити власника зовнішнього ресурсу де вам потрібен беклінк. Розглянемо приклади таких тактік:

  • Гостьовий блогінг – створіть корисний для їхнього сайту контент;
  • Відгуки та практичні кейси – дати позитивний відгук про послугу або продукт;
  • Техніка хмарочоса (Skyscraper Technique) – надайте ресурс кращий, ніж той, на який вони посилаються;
  • Вставки посилань – запропонуйте ресурс із додатковою інформацією про те, що вони згадали коротко;
  • Обмін посиланнями – запропонуйте посилання на них, якщо вони погодяться послатися на вас;
  • Лінкбілдинг за допомогою битих посилань – допоможіть їм виправити “неіснуюче” посилання на їхній сторінці.

Для того, щоб ці тактики лінкбілдингу були ефективними, вам потрібно створити дійсно корисну сторінку, на яку люди захочуть посилатися.

Купівля посилань

Купівля посилань використовується багатьма пошуковими оптимізаторами, іноді вдало. Але треба розуміти ризики як отримання санкцій від пошукових систем, так і витрати бюджету на посилання низької якості, які не дадуть ніякого позитивного ефекту в ранжуванні вашого сайту. Найризикованіші шляхи отримання беклінків таким шляхом це:

  • Мережі PBN;
  • Сервіси Fiverr;
  • Отримання посилань від спамних донорів.

Якщо ваші конкуренти платять за посилання, вам необов’язково наслідувати їхній приклад. Вам не потрібно порушувати правила Google, щоб ранжуватися високо і отримувати пошуковий трафік.

Заробляння посилань

Заробляння посилань – найбільш ефективна тактика отримання посилань. Головною рисою цієї тактики є розміщення на сторінках дійсно корисного контенту, здатного отримувати посилання природнім способом. Прикладами можуть бути дослідження даних, інфографіки, опитування, підкасти, інтерв’ю, огляди експертів. Інвестиції в створення виняткових, корисних сторінок, здатних приносити посилання, ефективніші, ніж штучне нарощування рейтингу посередніх.

Збереження посилань

Збереження існуючих посилань, це тактики скоріше не «побудови» а «підтримки» існуючого профілю зовнішніх посилань. Їх використання допоможе якщо:

  1. Сторінка з посиланням на ваш сайт перестала існувати (видалена, деіндексована чи змінена) – спробуйте вирішити питання відновлення посилання з власником ресурсу.
  2. Сторінка вашого сайту перестала існувати, і зовнішні посилання вказують на 404 помилку – потрібно відновити сторінку або налаштувати 301 редирект на іншу релевантну сторінку вашого сайту.

Періодичні перевірки «втрачених» та «битих» посилань разом з діями по їх збереженню, здатні зекономити частину бюджету на лінкбілдінг.

За якими критеріями оцінюють посилання?

Як саме Google визначає якість посилань достеменно невідомо, але основними факторами вважають:

  1. Авторитетність

Для визначення авторитетності сайту (або сторінки) пошукова система оцінює кількість і якість зовнішніх посилань на цей сайт. Наприклад у сайта Вікіпедії авторитетность вище, ніж у сайту нового блогу, отже посилання з Вікіпедії більш цінне.

  1. Релевантність

Посилання матимуть більшу «вагу» зі сторінки більш релевантної до тематики вашого контенту. Таким чином Google оцінює якість інформації на сторінці або сайті, в процесі пошуку

Отже потрібно намагатися отримувати посилання виключно з релевантних до тематики вашого веб-сайту сайтів та сторінок.

  1. Текст анкора

Текст анкора – інтерактивний текст із посиланням на зовнішній ресурс, іншу сторінку чи блок тексту. Google визнає, що:

використовує анкорне поширення в основному тому, що анкорний текст може допомогти забезпечити кращу якість результатів.”

отже використовує значення анкорів для визначення ключових слів, за якими ресурс має більший авторитет. В процесі лінкбілдінгу вірогідність отримання санкцій від Google, тим вишча, чим старанніше ви намагаєтесь «отримати» потрібні анкори. До того, більшість «білих» методів лінкбілдінгу не дають вам контролю до тексту анкору.

  1. Атрибути Follow і Nofollow

Nofollow – це атрибут посилання, який повідомляє Google, що сторінка, на яку посилається, не бажає передавати свою вагу сторінці, на яку вона посилається.

Після 2019 року в пошуку зважають також нові атрибути посилання:

rel=”UGC” – слід застосовувати до посилань, “створених користувачами”, наприклад, до коментарів у блогах і постів на форумі.

rel=”sponsored” – слід застосовувати, коли посилання опубліковано в рамках рекламної, спонсорської або іншої угоди, що передбачає компенсацію.

Хоча, використання атрибутів Nofollow, UGC, sponsored  «не дозволяє» Google враховувати ці посилання в ранжуванні, наявність посилань і можливість іх використання користувачами для відвідування сайту є позитивним сигналом для пошукових систем.

  1. Розташування

Патент розумного користувача Google говорить про те, як імовірність того, що на посилання натиснуть, може вплинути на переданий ним авторитет. А розташування посилання на сторінці – одна з небагатьох характеристик, які можуть вплинути на його CTR.

Посилання на початку статті матиме більшу вагу для пошукової системи ніж посилання в футері сторінки. Також, чім більша кількість посилань на сторінці, тим вищою є конкуренція за кліки між ними, і нижчий авторитет, який передаватиметься іншим сторінкам.

  1. Призначення

Можливі призначення посилань на сайт, це:

  • головна сторінка
  • ресурс, призначений для отримання посилань;
  • сторінки, які потрібно добре ранжувати в Google.

Найчастіше, для сторінок які потрібно добре ранжувати найважче отримувати посилання. Так відбувається тому, що люди намагаються посилатися на інформаційні сторінки, на яких їхня аудиторія може отримати цінність безкоштовно, а не на комерційні сторінки, де їхня аудиторія, найімовірніше, розлучиться зі своїми грошима.

Як ранжувати «нудні» сторінки?

Слід використовувати можливості внутрішніх посилань, щоб поліпшити позиції своїх “нудних сторінок” – побудуйте якомога більше посилань на свої ресурси, що призначені для отримання посилань, і спрямуйте всю цю “посилальну вагу” на сторінки, які ви хочете ранжувати за допомогою внутрішніх посилань.

Найкращі тактики лінкбілдингу

Вивчення посилань конкурентів

Дослідження посилань конкурентів – один із найважливіших напрямів у лінкбілдингу. На сторінці, що високо ранжується  за вашим бажаним пошуковим запитом, є потрібні посилання, які переконали Google в її перевазі. Вивчаючи її посилання, ви можете з’ясувати, яку тактику застосовувати, щоб отримати схожі посилання і перевершити цю сторінку.

Порядок дій ділиться на два етапи:

  • спробуйте отримати посилання зі сторінок, які посилаються на ваших конкурентів;
  • вивчіть, як були отримані ці посилання, і використовуйте отримані знання, щоб знайти інші схожі сторінки, з яких можна отримати посилання.

Створення ресурсів, заточених під отримання посилань

Говорячи про ресурси, заточені під отримання посилань, люди схильні думати про дуже конкретні речі, наприклад:

  • онлайн-інструменти і калькулятори;
  • інфографіки, GIF-графіки та “графічні карти”;
  • премії та рейтинги;
  • монографії та дослідження;
  • практичні уроки та керівництва;
  • визначення та вигадані терміни.

Є думка, що перелік “ресурсів, заточених під отримання посилань” варто було б розширити, якась одна ідея з вашої статті може спонукати людей посилатися на неї, як і саме існування вашої компанії або її продуктів.

Напевно, існує безліч можливостей поліпшити ваші наявні сторінки і зробити їх привабливішими для отримання посилань, перш ніж вам знадобиться витрачати час і зусилля на створення “приманок для посилань”.

Просування контенту

Незалежно від того, наскільки ваші сторінки ” налаштовані на отримання посилань”, щоб посилатися на них, людям потрібно їх спочатку знайти. Інакше кажучи, навіть найкращі ресурси, заточені під отримання посилань, повинні просуватися, щоб залучати посилання.

Загалом, є всього три способи просування контенту:

  • Реклама – ви можете заплатити гроші таким компаніям, як Google, Facebook і Twitter, щоб залучити відвідувачів на свою сторінку. Ви також можете звернутися практично до будь-якого веб-сайту, якому віддає перевагу ваша аудиторія, і укласти з ними рекламний контракт
  • Аутріч – ймовірно, найкращий спосіб представити ваш контент “linkerati” – людям, у яких є веб-сайти і які можуть посилатися на вас. Так, цих же людей, найімовірніше, можна залучити за допомогою реклами, але добре складений персоналізований електронний лист буде більш ефективним, якщо ви хочете збільшити свої шанси отримати від них посилання.
  • Спільноти – можуть бути чудовим інструментом для просування вашого контенту відповідній аудиторії. У якій би галузі ви не працювали, найімовірніше, існує subreddit, де збираються ваші однодумці, або, можливо, кілька груп у Facebook. У певних нішах ви також можете знайти окремі сайти спільнот.

Гостьовий блогінг

Кожен блогер хоче публікувати якісний контент, який приносить користь його аудиторії, але робити це постійно – дуже складно. Це одна з причин, через які багато власників блогів публікують гостьові пости у своїх блогах. Але проблема в тому, що «чесним» блогам із високим трафіком і рейтингом в пошуку потрібен дійсно корисний контент і не потрібні статті, написані копірайтером за 15 доларів.

Публікації в найпопулярніших блогах вашої ніши, скоріш за все, будуть неможливі без наявних статей в менш авторитетних схожих блогах. Буде краще почати з деяких менш відомих блогів у вашій галузі та поступово рухатися вгору.

Один із найкращих способів запропонувати гостьовий пост – знайти “втрачену семантику” – популярну тему, яка приносить багато пошукового трафіку одному з їхніх конкурентів, але не висвітлюється в їхньому власному блозі, або ж запропонувати переписати одну з їхніх старих і неефективних статей.

Сподіваюся, що ця стаття допомогла зорієнтуватися і відповіла на більшість актуальних запитань, які виникли у вас про лінкбілдинг. Це послужить міцним фундаментом для подальшого вивчення лінкбілдингу.

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    19/04/2023
    Регулярне проведення SEO-аудиту дозволяє контролювати видимість вашого сайту в пошукових системах. SEO-аудит може виявити технічні проблеми, такі як непрацюючі посилання, дубльований контент, погана структура сайту та інші проблеми, які можуть негативно вплинути на ранжування в пошукових системах.

    12/12/2022
    Показники відвідуваності та позиції сайту в пошукових системах змінюються доволі часто, для їх виявлення необхідний постійний моніторинг. Причинами можуть бути як оновлення пошукових алгоритмів так і введення санкцій, ручних або автоматичних.

    23/12/2022
    Канібалізація ключових слів – це явище, коли кілька сторінок на сайті оптимізовані під одні й ті самі або схожі запити і конкурують між собою у видачі, тобто задовольняють одному чи схожому інтенту. Пошукова система не може визначити більш релевантну з них, і жодна із цих сторінок не отримує ТОП позицій, що знижує органічну ефективність сайту.

    Останні статті по #SEO
    29/05/2025
    Атрибут rel="canonical" — це елемент розмітки HTML, який вказує пошуковій системі основний (або канонічний) URL сторінки та допомагає уникати дублювання контенту.

    20/05/2025
    23 травня 2025 року відбудеться сьома SEO-конференція Collaborator.pro — масштабний галузевий івент про просування в пошукових системах.

    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову