Зміст статті

Локальне SEO — це універсальний інструмент для просування сайту. WEDEX розповість більше про Local SEO, для кого він потрібен та як можна просунути сайт.
Що таке локальне SEO?
Коли мова заходить про SEO-оптимізацію сайту, неможливо оминути тему локального SEO-просування. Локальне SEO представляє з себе комплекс заходів, які спрямовані на покращення ранжування сторінки сайту в результатах місцевого або локального пошуку Google.
Локальне СЕО є одним із найдієвіших засобів просування сайту для різного типу бізнесів. Ця дієвість повʼязана із тим, що, на відміну від звичайного SEO, локальне просування працює на заохочення більш конкретної, відокремленої аудиторії користувачів. Простими словами, локальне SEO використовується для збільшення трафіку та залучення нових клієнтів локального бізнесу.
Локальне просування сайту бізнесу за конкретним регіоном із заданими параметрами аудиторії реалізувати набагато легше, ніж загальними засобами SEO-оптимізації.
Кому і для чого потрібне локальне СЕО?
Будь-який бізнес, який має фізичний офіс чи офлайн-відділення продажу може скористатися переваги локального SEO. Ось деякі напрямки бізнесу, де локальне просування буде найбільш дієвим:
- Медичні послуги різних напрямків — стоматології, приватні клініки тощо. Часто у людей немає часу чекати поки завершиться черга у державній клініці, тож швидше потрапити на прийом до приватного лікаря.
- Юридичні та нотаріальні послуги — у наші неспокійні часи важливо мати під рукою контакт перевіреного юриста або адвоката. Локальне просування своїх юридичних послуг допоможе швидко знайти клієнтів.
- Ветеринарні клініки — один із найпопулярніших напрямків для локального SEO. Брати наші менші, як і люди, потребують спеціалізованої допомоги лікаря.
- Заклади громадського харчування — починаючи від ресторанів і завершуючи точками продажу шаурми. Будь-який тип таких закладів отримає переваги від локального просування у вигляді клієнтів.
- Косметологічні послуги — дерматологи, косметологи, візажисти часто тримають особисті кабінети. Локальне СЕО це оптимальний вибір для просування такого роду послуг.
- СТО та обслуговування авто — автосервіси, шиномонтажі, автомийки та інші послуги з ремонту й догляду за транспортом мають високий попит. Локальне SEO допоможе швидко привернути увагу власників авто, які шукають надійне обслуговування неподалік.
Цей перелік не повний. Звернемо вашу увагу, що буквально будь-який бізнес може використати переваги локального СЕО, тому вище наведеними сферами перелік не обмежується.
Які фактори мають вплив на локальне SEO просування сайту?
На локальне ранжування сайту впливає не тільки загальна SEO-оптимізація та дії щодо її покращення, а й конкретні фактори, як-от:
- Наявність фізичної адреси — для того, щоб Google та інші пошуковики розуміли, що ви не просто надаєте послуги, а фізично знаходитесь в конкретному місці, слід прямо вказувати адресу на сайті. Оптимальний варіант — розмістити адресу десь на видному користувачу місці, а саме на головній сторінці. Часто адресу розміщують у футері сайту.
- Використання зовнішніх сервісів — такі сервіси, як Google My Business або Google Maps значно спрощують локальне СЕО-просування. Докладніше про це розповімо нижче. Присутність бізнесу у цих сервісах допоможе у кращому ранжування на цільову аудиторію бізнесу.
- Зовнішні посилання — присутність в мережі допомагає якісно підвищити видимість та впізнаваність сайту чи бренду в регіоні. На відміну від класичного лінкбілдінгу, локальне СЕО фокусується на підвищення присутності на регіональних сайтах та майданчиках.
- Активність користувачів — наявність реальних відгуків та оцінок користувачів сильно впливає на локальне просування. У випадку з локальним SEO варто утриматись від фейкових коментарів з «лівих» акаунтів, особливо на Google Maps. Краще сфокусуватися на тому, щоб заохочувати клієнтів залишати правдиві позитивні коментарі та відгуки — наприклад, покращенням рівня обслуговування, постійним зв’язком з користувачами, наданням знижок и т.д.
- Класичне SEO та семантичне ядро — для локального просування бізнесу вкрай важливо сформувати семантичне ядро, яке відповідало би запитам клієнтів в регіоні. Перевантажений та переоптимізований текст не спрацює належним чином у локальному СЕО.
Домен — домен критично важливий у локальному просуванні сайту. Доменна зона повинна відповідати країні, в якій розташований бізнес. Ідеальний варіант — коли в домені вказане ще й місто. Наприклад: dostavka.odesa.ua або epiphone-guitars.kyiv.ua. Але якщо у планах масштабування бізнесу, краще обмежитись національним доменом та його варіаціями: .com.ua, .org.ua тощо.
Основні стратегії локального просування сайту
Загалом можна визначити два типи стратегій локального SEO-просування сайту: внутрішня та зовнішня. Поговоримо про кожну з цих стратегій більш детально.
Внутрішня оптимізація сайту
До засобів внутрішньої оптимізації сайту для локального SEO можна віднести класичну SEO-оптимізацію, яка спрямована на довгостроковий вплив на результативність сайту, та лінкбілдінг.
Хочете покращити позиції сайту в пошуку?
Замовте SEO-аудит від фахівців WEDEX і дізнайтеся, що заважає вашому сайту займати топові місця! Ми детально проаналізуємо ваш сайт, виявимо слабкі місця та запропонуємо ефективні рішення для вашого бізнесу.
Класична SEO-оптимізація
Title та description
Перше, на що слід звернути увагу — теги title та description. Це головні теги, які допомагають Google зрозуміти тему сторінки та те, для кого вона буде більш релевантною. У цих тегах слід доцільно використовувати ключові слова для кращого ранжування.
Крім того, всі title та description повинні бути унікальними для кожної сторінки. Виключенням є багатосторінкові сайти із великою кількістю одноманітних товарів.
Ще одним практичним рішенням буде використання топонімів у title сторінки: «Ремонт компʼютерів в Одесі», «Продаж авто в Києві».
Важливість мікророзмітки для локального SEO
За допомогою мікророзмітки можна наповнити сторінку додатковими даними, які покращать видимість та індексацію сайту. Мікророзмітка представляє собою набір спеціальних тегів, які імплементуються в код сторінки. Ці теги можуть містити інформацію про фізичну адресу сайту, телефон, години роботи бізнесу та відгуки користувачів.
Крім фактичного покращення індексації сайту, мікророзмітка надає додаткові дані для майбутніх клієнтів про ваш бізнес.
Оптимізація контенту
Для якісного локального SEO необхідно, щоб контент вашого сайту відповідав не тільки вимогам Google, а й був наповнений доцільними ключовими словами та мав високу якість.
Для досягнення цієї мети слід аналізувати видачу за схожими запитами, досліджувати рішення конкурентів, шукати оптимальний тип та частоту публікацій: довгочити раз на тиждень, невеликі пости щодня тощо. Використовуйте топоніми та фрази на кшталт «поруч зі мною», «поблизу».
Посадкові сторінки для локального SEO
Локальна посадка сторінка — це сторінка, яка сформована спеціально для конкретного типу користувачів. Вміст таких сторінок може відрізнятися та містити інформацію, яка краще відповідати запитам конкретної частини аудиторії.
Наприклад, київська компанія з ремонту компʼютерного обладнання має декілька філій по країні. Для кращого локального просування сайту компанія зробила наступні посадкові сторінки:
kyivtechno.com.ua/remont_computeriv-kyiv
kyivtechno.com.ua/remont_computeriv-odesa
kyivtechno.com.ua/remont_computeriv-izmail
На кожній з цих сторінок буде міститися інформація про конкретні філії та відділення, з розписаним графіком роботи, цінами тощо.
Лінкбілдінг сайту та його вплив на локальне СЕО
Задача лінкбілдінгу полягає у збільшенні кількості ресурсів, які посилаються на ваш сайт. Лінки (або «посилання» українською) мають великий вплив на просування сторінок, особливо якщо мова йде про локальне SEO.
Найбільш цінними «донорами» лінків є великі та авторитетні ресурси вашого регіону. Такі «донори» допоможуть не тільки підняти впізнаваність бренду, а й підвищити довіру до нього серед користувачів. Головне, щоб місце, де ваші лінки будуть просуватися, мало гарну репутацію.
Серед таких авторитетних «донорів» можуть бути місцеві новинні сайти, довідники по бізнесу, блоги, соціальні мережі та спільноти в них.
Локальне СЕО за допомогою зовнішніх інструментів
Другим типом стратегії локального SEO є просування за допомогою зовнішніх інструментів. На сьогодні найбільш результативними інструментами є Google Мій Бізнес та Google Maps.
Локальне SEO та Google Miй Бізнес
Google надає можливість бізнесу створити власну електронну візитівку за допомогою сервіса Мій Бізнес. Цей інструмент надає можливість власникам бізнесу власноруч додавати та керувати даними про компанію у пошуковику.
Використання Google Мій Бізнес та оптимізацію профіля у ньому допоможе підвищити впізнаваність та залучити більшу кількість місцевих користувачів до вашого бізнесу.
Ось яка інформація має бути вказана в сервісі Google My Business:
- Фізична адреса — включає в себе вулицю, місто, область або регіон та поштовий індекс.
- Години роботи — вкажіть точні години роботи компанії. Також є можливість обрати опцію «Завжди відчинено».
- Контактні дані — номери телефонів контактних осіб, посилання на електронну пошту або контакти бізнес-чатів у WhatsApp, Viber.
- Логотипи та фото бізнесу (за потреби).
- Короткий опис бізнесу, який включатиме основні послуги.
Всі ці дані будуть відображатися у пошуковику Google, зокрема у підрозділі Google Maps.
Розкрутка сайту в Google Maps
Після створення та заповнення даних у Google My Business слід зайнятися оформленням картки бізнесу у Google Maps.
Одним із головних критеріїв дієвого локального SEO для розкрутки сайту буде використання реальної адреси бізнесу, навіть якщо бізнес знаходиться онлайн. Справа в тому, що Google Maps підтримують т.зв. «зону обслуговування», яка відображає площу, на якій бізнес працює.
Картка бізнесу на Google Maps також потребує покращень: додайте докладний опис із використанням ключових слів та топонімів, завантажуйте якісні фото та відео (інтерʼєру, продукції, команди), додайте більш деталізовані категорії та послуги.
Регулярне оновлення та актуальність даних Google Maps є важливим чинником для успішного СЕО-просування. «Живі» профілі Google Maps краще просуваються та ранжуються, тому постійна активність має позитивний вплив на просування картки бізнесу.
Робота із відгуками
Зверніть особливу увагу на наявність відгуків на сайті, соцмережах та Google Maps. Заохочуйте своїх клієнтів залишати розгорнуті відгуки та відповідайте навіть на негативні коментарі. Це допоможе показати активність бізнесу в мережі, а також надасть можливість користувачу більше дізнатися про те, як саме сервіс співпрацює зі своїми клієнтами.
Просування сайту через соцмережі
Розширення присутності бренду в мережі за рахунок активності в соцмережах також допоможе при локальному SEO-просування сайту.
Зверніть додаткову увагу на опис компанії та наявність у ньому топонімів та ключових слів, залучайте користувачів до активності на сторінках компанії. Зробіть перелінкування між сайтом та соцмережами — так клієнту простіше буде звʼязатися з вами.
Найкращими варіантами для просування є Facebook та Instagram. Крім органічної аудиторії ці соцмережі пропонують можливості залучення користувачів за допомогою таргетованої реклами. Інструментарій таргетованої реклами надає можливість тонко налаштувати параметри показу оголошення для кожного сегменту вашої аудиторії.
Просування на YouTube також можливе, але зазвичай суми на рекламні витрати набагато більші, ніж на інших сервісах. Крім того, одного рекламного бюджету недостатньо — необхідно витратити час і гроші на створення відеоконтенту.
Висновки
Локальне SEO-просування сайту — це той тип задач, які не завжди даються легко, але їхній результат може перевершити усі очікування. З іншого боку, локальне СЕО ставить на меті довгостроковий вплив на ранжування та видачу сайту користувачам, тому слід приділити цьому особливу увагу. Використовуйте інструменти Google Maps та Google My Business для кращого просування бізнесу.




