Маркетингове агентство, приватний фрілансер чи співробітник у штат?

Маркетингове агентство, приватний фрілансер чи співробітник у штат?
Маркетингове агентство, приватний фрілансер чи співробітник у штат?

У 90% випадків підприємець, який вирішив розвивати свій бізнес онлайн, стикається з невеликою проблемою при виборі підрядника для його розкручування. Зараз я пропоную вам розглянути три можливі варіанти вибору осіб, які відповідатимуть за розвиток вашого сайту, а саме працювати з приватним фрілансером, маркетинговим агентством або запросити спеціаліста в офіс.

Очевидно, кожен з варіантів має свої плюси та мінуси, які ви зможете визначити для себе в даній статті, а також дізнатися про наш реальний досвід з нашими клієнтами та ситуацію, в якій буде вигідним кожен з варіантів.

фрілансер

Приватний фрілансер: у яких випадках варто звернутись?

Для початку давайте визначимо, що приватний фахівець – це той, хто працює сам на себе віддалено, здебільшого в іншому населеному пункті. В окремих випадках може запропонувати договір з юридичними гарантіями та будь-якою конкретикою. Проте може виконувати великі обсяги робіт з вашим сайтом за гранично низьку вартість. Даний варіант є найдешевшим, тому що у вартість робіт фрилансера не входить оренда шикарного офісу в центрі Києва чи Москви, і весь технічний софт для роботи з сайтами у нього вже є.

Вам підходить

Цей варіант може виявитися найвигіднішим, коли ваш сайт тільки недавно був створений (старт-ап проект) і він ще не має жодних позицій у пошуковій видачі, розкрученого бренду, обороту та продажу. Грамотний приватний SEO фахівець може зробити базову оптимізацію вашого сайту не гірше за будь-яку топову компанію, а якщо врахувати мінімальну вартість його робіт і те, що у молодого сайту немає позицій, а відповідно він не несе ніякого прибутку, ви повністю в безпеці та максимум, що ви можете втратити, – це час. Висновок: однозначно варто звернутися, якщо ви не готові одразу вкладати великі гроші в сайт і він ще не приносить вам жодного фінансового прибутку.

Категорично не підходить

Давайте на чистоту: ви ж не збираєтеся давати доступи від свого сайту якомусь приватному фрілансеру з 20 (не факт, що справжніми) відгуками, чиє портфоліо (не факт, що справжнє) ви побачили на біржі фрілансу? Коли у вас на сайті оборот як у «Розетки», чи на шляху до таких сум.

На жаль, ми зустрічали ситуації, коли замовник з розкрученим сайтом звертався до приватного фахівця, який замість того, щоб підняти позиції сайту, робив лише гірше або заганяв його під санкції пошукових систем (повірте, такі випадки мають більш негативний результат, ніж випадки шахрайства), коли фрілансер просто пропадає після отримання передоплати).

Якщо не враховувати випадки шахрайства, поганого взаємозв’язку, відсутність конкретики та фінансових зобов’язань, ви як замовник наражаєтеся на занадто великі ризики, передаючи свій сайт в руки однієї, ледь знайомої людини, а не команди професіоналів. Також приватний фрілансер рідко зможе надати комплекс послуг з розкрутки або розробки сайту, а ще рідше якісний комплекс.

office

SEO студія, маркетингове агентство, компанія. Ціна не завжди вирішує

Агентство з інтернет-маркетингу зазвичай обходиться дорожче за фрілансера або співробітника в штаті. Також ви спілкуєтеся з людиною, яка вашим сайтом не займається, тому важливо переконатися в її професіоналізмі. Це має бути фахівець, а не просто «продажник». При цьому є ризики потрапити під конвеєр – у компанії не повинно бути 100500 поточних проектів. Проте всі ці ризики маркетингові компанії перекривають за допомогою свого професіоналізму, широкого комплексу послуг, відповідальності та найголовніше – фінансових гарантій. Нижче наведено ситуації, коли не варто економити, а коли й договір з фінансовими гарантіями може зіграти проти ваших інтересів. Наприклад, договір укладено без можливості розірвання достроково або зі штрафними санкціями при розірванні.

Вам підходить

Відмінний варіант співпраці з компанією, якщо ваш сайт вже приносить заявки та продажі, але ви не хочете зупинятися на досягнутому. В цій ситуації йдеться не тільки про SEO просування, але й інші канали онлайн-маркетингу, які можуть бути не менш актуальними для вашої ніші. В моїй практиці було багато випадків, коли, здавалося б, із SEO просування вичавили максимум позицій, але завжди можна піти далі, коли працює команда. Також, працюючи з компанією, сайт знаходиться на повній безпеці від зломів. Якщо ваш сайт є основним джерелом замовлень для вашого бізнесу, то однозначно потрібно розглядати роботу з компанією, пожертвувавши нижчими цінами та спілкуванням безпосередньо заради безпеки та гарантій.

Категорично не підходить

За минулим досвідом наших клієнтів більшість конфліктів при роботі з компаніями виникає, коли відділ продажів працює краще, ніж технічний відділ.

Чому так відбувається? Уявіть, ви замовили розробку сайту “під ключ”, вам все сподобалося: дизайн шикарний, відмінно адаптується під усі пристрої та всі побажання враховані. Тепер ви вирішили звернутися до цієї компанії для розкрутки сайту. Адже якщо вони можуть створити якісний сайт, то можуть і його якісно просунути. Здебільшого ні: не завжди digital-компанія, яка створює відмінні сайти, може також добре врахувати всі нюанси інтернет-маркетингу та просунути його, і навпаки, якщо компанія займає топове місце на ринку маркетингових послуг онлайн, це не означає, що до них варто звертатися для розробки складних проектів, сервісів чи мобільних додатків. До цього нюансу варто додати ризик потрапляння під конвеєр, спілкування через менеджерів, завищені ціни. Зрештою, якщо ви вже визначилися, що працюватимете з певною компанією, то обов’язково вивчіть її портфоліо безпосередньо за тими послугами, які ви збираєтеся замовити.

sotrudnik

Співробітник у штаті: чому це не так вигідно, як здається?

Співробітник у штат – це той самий фрілансер, який знаходиться поряд у сусідньому кабінеті, він ніколи не зникне, йому не потрібно платити як цілій компанії. Щороку зростає попит на штатних співробітників сфери інтернет-маркетингу. Абсолютно кожному сучасному бізнесу в ніші з більш-менш серйозною конкуренцією необхідно мати людину, яка відповідає за сайт чи продаж онлайн. Але далеко не у всіх випадках рішення взяти таку людину в штат має виправданий результат.

Вам підходить

Завжди актуально, якщо вашим основним (або навіть єдиним) джерелом продажів є сайт. Одна з розповсюджених причин відходу клієнтів від компаній – коли замовник знаходить собі людину в штат. Якщо брати за приклад наші проекти, то це може бути велике агентство нерухомості, яке має відразу кілька розкручених сайтів. Після року роботи їм знадобився навіть не приватний співробітник у штат, а ціла команда: невелика група копірайтерів/контент-менеджерів, 3 програмісти, SEO-фахівець, маркетолог і дизайнер. Таку команду людей ви точно ніяк не зможете організувати з приватних фрілансерів, а у випадку з компаніями ви спілкуватиметеся тільки з одним менеджером проекту, що зможе привести до своєрідного зіпсованого телефона. Завжди простіше та швидше обговорити проект за круглим столом наживо з усіма залученими співробітниками. Тому якщо основне джерело прибутку вашого бізнесу залежить від функціонування вашого сайту, вам однозначно рекомендується запросити в офіс одного або кілька фахівців.

Категорично не підходить

Недоліком такого підходу може стати завантаженість. У середньому приватний SEO спеціаліст може вести 5-10 проектів. Коли ви запрошуєте співробітника в штат на повну зайнятість, він вестиме 1, максимум 2 ваших сайту. Ви, звичайно, можете змусити його шукати й додавати картинки на сайт, або писати тексти. Але це можна порівняти з тим, коли досвідченого архітектора просять змішати цементний розчин (ну він же вже намалював там свої креслення і поки що нічим не зайнятий).

Чи буде цікавий такий розклад новому співробітнику? Звичайно ні, якщо він нещодавно міг сидячи вдома заробляти в кілька разів більше. І в найкращому разі, якщо він скаже вам про це прямо, в гіршому – почне «лікувати», тобто займатися іншими проектами (добре, якщо не в робочий час). До низької завантаженості та мотивації додайте витрати на SEO послуги, які необхідні для повноцінної роботи з сайтом, що в середньому близько 400 $ на місяць. Якщо розвиваєте соцмережі, то SMM сервіси можуть становити від 100 до 300 $ на місяць і так далі.

У підсумку: будьте готові до витрат не тільки за робоче місце, обладнання та ставку співробітника, а й поповнювати різні сервіси, оплачувати курси чи роботу додаткових спеціалістів у суміжних сферах digital-маркетингу. І не варто забувати про мотивацію фахівця. Постарайтеся створити таку систему мотивації, щоб він навіть не замислювався про роботу вдома.

Підведемо підсумки

Якщо не брати до уваги все сказане вище, а говорити про загальні критерії пошуку підрядника, то я пропоную починати з таких (у порядку зменшення):

  1. Комерційна пропозиція – мається на увазі ціна “під ключ” та обсяги робіт. Один спеціаліст може брати більше грошей за свою роботу, ніж ціла команда фахівців у SEO-компанії. Але не факт, що ця команда приділятиме більше часу і сил вашому сайту, ніж 1 людина. Уважно вивчіть КП та його складові: план робіт, бюджет на витрати, кількість запитів на просування, додаткові послуги. Як варіант, можна запросити приклади звітів щодо інших проектів для порівняння кінцевих обсягів робіт.
  2. Взаємозв’язок – у цьому разі ви можете визначити це ще до початку співпраці, наприклад, як менеджер компанії або фрілансер відповідають на ваші дзвінки, наскільки швидко можуть відповісти вам поштою або у вайбері. Чи можна достукатися у вихідні? Часто трапляються випадки, коли замовник може забути поповнити хостинг або продовжити домен, в результаті сайт просто не працює. Ви можете зіткнутися з дуже неприємним почуттям, коли ви не встигли вирішити дійсно важливе питання з сайтом в п’ятницю, а вас починають ігнорувати після 16:00 або писати «ми обов’язково зробимо все необхідне до понеділка!».
  3. Репутація – мало ставити питання про те, які сайти просував ваш підрядник. Цьому критерію варто також приділити особливу увагу навіть у випадках, коли ви звернулися за рекомендацією знайомої людини. При виборі компанії-підрядника, я дивився б не відгуки на сайті, а різні IT рейтинги та пошукову видачу, наприклад, запити «wedex відгуки». При спілкуванні з приватним фахівцем рекомендую дивитися його свіже портфоліо зі скрінами з Google Аналітики або Microsoft Clarity з відвідуваністю сьогоднішньої дати.
Сергій Іванченко
CEO
Інші статті автора
05/12/2023
SEO (з англ. Search Engine Optimization) просування – це процес покращення якості та кількості трафіку з пошукових систем на сайт або певну його сторінку за допомогою проведення комплексу робіт, а також подальша його монетизація шляхом отримання прибутку у вигляді потенційних клієнтів чи продажу.

24/10/2023
Нерідко перед власником сайту або seo-фахівцем постає питання про те, скільки ж сторінок має сайт, також іноді ми хочемо дізнатися кількість сторінок на сайті конкурента. І розмова йде не про кількість сторінок сайту, індексованих тією чи іншою пошуковою системою, які можна перевірити, набравши в Google "site:[url вашого сайту]".

12/10/2023
Google надає дуже широкий функціонал з налаштування та доповнення рекламних оголошень. Це дає змогу дуже гарно та унікально оформлювати зовнішній вигляд рекламних сніпетів та ще ширше розкривати свою УТП (унікальну торгову пропозицію), що в декілька разів може покращити клікабельність оголошення, тож не варто нехтувати налаштуваннями додатків, тим паче, що їхнє заповнення не потребує титанічних зусиль.

Останні статті по #Корисні поради
03/11/2023
Як швидко розрахувати бюджет на рекламу в Google? Від чого спочатку відштовхуватися, щоб об'єктивно оцінювати свої можливості та ресурси? Цими питаннями ставляться практично всі власники бізнесу та рекламодавці, які вирішили просуватися за допомогою сервісів Google, тому що грамотно складений прогноз бюджету Google AdWords є гарантією успіху рекламної кампанії та її ефективності.

24/10/2023
Нерідко перед власником сайту або seo-фахівцем постає питання про те, скільки ж сторінок має сайт, також іноді ми хочемо дізнатися кількість сторінок на сайті конкурента. І розмова йде не про кількість сторінок сайту, індексованих тією чи іншою пошуковою системою, які можна перевірити, набравши в Google "site:[url вашого сайту]".

12/10/2023
Google надає дуже широкий функціонал з налаштування та доповнення рекламних оголошень. Це дає змогу дуже гарно та унікально оформлювати зовнішній вигляд рекламних сніпетів та ще ширше розкривати свою УТП (унікальну торгову пропозицію), що в декілька разів може покращити клікабельність оголошення, тож не варто нехтувати налаштуваннями додатків, тим паче, що їхнє заповнення не потребує титанічних зусиль.