Зміст статті

Пошуковий маркетинг (SEM) – потужний інструмент для просування в мережі. WEDEX розповість про те, що таке SEM та як їм користуватися.
Що таке SEM (Search Engine Marketing)?
Пошуковий маркетинг, він же SEM або Search Engine Marketing – це один із видів digital-маркетингу, який використовується для покращення позицій сайту у пошуковиках.
Грамотне використання інструментів SEM допоможе не тільки підняти позицію сайту у видачі, а й залучити більшу кількість клієнтів в довгостроковій перспективі.
Різниця SEM та SEO
Пошукова оптимізація (SEO) та пошуковий маркетинг (SEM) представляють з себе два різних підходу для виконання однієї задачі – покращення видимості сайту. Для кращого розуміння пояснимо в чому відмінність:
- SEO – це набір стратегій, який органічним чином впливає на видимість сайту в мережі. Приклад: покращення якості контенту, доцільна імплементація ключових слів, створення user-friendly інтерфейсів сайту тощо.
- SEM – платні методи digital-просування сайту через інструменти пошукових мереж (наприклад, Google Ads).
Якщо розглядати пошуковий маркетинг як сукупність інструментів для просування сайту, то можна сказати, що SEO є складовою частиною SEM. Однак сьогодні digital-маркетологи відносять до пошукового маркетингу тільки платні методи.
Які задачі вирішує SEM?
В цілому, через спільну із SEO метою, SEM вирішує схожі задачі:
- виведення сайту на перші позиції пошукових систем;
- збільшення трафіку;
- залучення більшого числа клієнтів (лідів).
Слід зазначити, що як і у випадку з SEO, SEM буде корисний, якщо матиме конкретну та чітку digital-стратегію. Точкове використання SEO чи інструментів пошукового маркетингу може принести короткотривалий ефект, але у довгій перспективі цього виявиться недостатньо для сталого розвитку.
В чому полягає важливість Search Engine Marketing?
Добре відомий факт, що більшість кліків та переходів за посиланням здійснюється на першій сторінці пошукових систем. Звідси випливає потреба у просуванні сайту вище у видачі, яку і вирішує пошуковий маркетинг.
Ймовірно, головна відмінність SEM від інших інструментів digital-маркетингу полягає в його незамінності. Станом на сьогодні не існує більш ефективного засобу просування сайтів та окремих сторінок у видачі.
Чому слід обрати пошуковий маркетинг?
SEM має перелік вагомих переваг, який відрізняє його від будь-яких інших інструментів digital- або search-маркетингу. Ось деякі переваги, які може запропонувати пошуковий маркетинг:
- Значне підвищення конверсії. Засоби SEM дозволяють побачити ваші оголошення та рекламу не тільки більшій кількості людей, а й клієнтам, які більше зацікавлені. Це можливе завдяки алгоритмам пошуку Google.
- Підвищення впізнаваності бренду. Конвертація трафіку у замовлення це добре, але SEM також допомагає покращити та розширити присутність бренду в мережі.
- Наявність миттєвих результатів. SEO вирішує задачі по довгостроковій search-оптимізації сайту, а SEM дозволяє миттєво отримати перші результати. Завдяки швидкості своєї роботи та появи результатів, пошуковий маркетинг може відігравати ключову роль на перших етапах просування.
- Створення додаткового джерела постійного трафіку. Допоки SEM-оголошення працюють, генерується постійній додатковий трафік для вашого сайту, який принесе нових клієнтів.
Переваги пошукового маркетингу більш ніж значущі. Найцікавіше, що SEM є ключовим інструментом маркетингу не тільки для «молодого» бізнесу, а й для великих компаній, як-от Rozetka, Нова пошта, Prom.ua та багато інших. Серед західних компаній SEM на постійній основі використовують такі гіганти, як Amazon, Nike, Booking.com, Facebook тощо.
На прикладі цих компаній можна побачити, що SEM можна і потрібно використовувати для різних напрямків, адже потенційні результати можуть перекрити усі потреби в просуванні бренду чи сайту.
Принцип роботи SEM
Розберемо принцип роботи пошукового маркетингу як зі сторони користувача, так і зі сторони маркетолога.
Digital- та search-маркетинг і користувацький досвід
Найкращий приклад того, де можна побачити оголошення, створене завдяки пошуковому маркетингу – результати пошуку з помітками «реклама» чи «спонсоровано». Такі результати видачі найчастіше можна побачити на першій сторінці пошуку, прямо на перших місцях.
Окрім того, «спонсоровані» посилання можна також побачити серед інших посилань трохи нижче на першій або на другій сторінці. Але SEM не обмежується лише пошуковою видачею. Різні оголошення можна побачити і в інших місцях, про що ми розповімо трохи нижче.
Search Engine Marketing та робота фахівця
SEM для фахівця-маркетолога виглядає трохи (насправді зовсім) інакше. Для створення будь-якого оголошення необхідно працювати через інтерфейс Google Ads, який і надає можливості налаштування майбутньої реклами.
Принцип роботи з Google Ads схожий на аналогічний процес у будь-якому іншому рекламному кабінеті. Фахівець спочатку вивчає бренд, цільову аудиторію, заплановану рекламу. Потім створюється оголошення, яке налаштовується під потреби замовника: обираються ключові слова, застосовуються «фільтри» пошуку, наприклад, вікова група, місцезнаходження, тип пристрою, яким потенційний клієнт користується, оптимальний час для показів оголошення.
Звісно, кількість та якість показів залежать не тільки від налаштування реклами, а й від суми, яка була закладена у бюджет search-кампанії. Давайте розглянемо найпопулярніші формати використання рекламних кампаній.
Види рекламних оголошень та кампаній
Загально можна виділити декілька видів рекламних оголошень та кампаній, які створюються засобами пошукового маркетингу.
Пошукова реклама (Search Ads)
Ті самі текстові оголошення, які потрапляють на перші позиції в результатах пошуку. Більшість з них ранжуються за ключовими словами. Вони містять заголовок, опис та URL-посилання, а також мають мітку «Реклама», «Спонсоровано» або «Ads».
Торгівельна реклама (Shopping Ads)
Виглядає як оголошення із зображенням товару, ціною, назвою та посиланням на сайт продавця. Такі digital-оголошення можуть потрапляти на головну сторінку пошуковика, в окремі розділи по типу Google Shopping або безпосередньо на сайтах.
Медіа-реклама (Display Ads)
Зазвичай такий тип оголошень виглядає як банери на сайтах, у додатках та на YouTube. Такі оголошення використовують статичні або анімовані зображення із закликом перейти за посиланням.
Локальна реклама (Local Search Ads)
Коли бізнес має фізичну привʼязку до локації, то завдяки SEM можна створити оголошення, яке буде ранжуватися серед користувачів, які знаходяться в якомусь конкретному регіоні або місті. Local Search Ads можна часто побачити на Google Maps (реклама місцевого бізнесу чи закладів) та у результатах пошуку за місцевістю. Включає в себе адресу, контактні дані, часи роботи, кнопки «Подзвонити» чи «Прокласти маршрут».
Реклама у форматі пошукового ремаркетингу (Remarketing Ads)
Оголошення, які створені для користувачів, які вже відвідували сайти та не завершили конверсію (наприклад, не оформили замовлення). Може потрапляти в рекламні блоки на сайтах або в соціальних мережах. Виглядає як банер з тими самими товарами або послугами, з якими користувач вже взаємодіяв.
Нативне оголошення (Native Ads)
Такий тип SEM-оголошення органічно вписується в контент сайту та може виглядати як його частина або «пропозиція партнерів». Зазвичай можна побачити на новинних порталах, блогах чи тематичних сайтах.
Принципи роботи із SEM
Як і у випадку з SEO, пошуковий маркетинг може виглядати складно, якщо не сформувати конкретний підхід до цього інструменту. Отже, ось декілька основних кроків для поступової імплементації Search Engine Marketing у вашу маркетингову стратегію.
1. Створення стратегії
Якщо до цього моменту SEM не використовувався, слід продумати як органічно вплести пошуковий маркетинг в існуючу стратегію просування бренду.
Встановіть короткострокові та довгострокові цілі, визначитеся із тим, як SEM може допомогти бізнесу у розвитку.
Наприклад, на даному етапі розвитку компанії на меті підвищення впізнаваності бренду. Скільки для цього необхідно долучити клієнтів? Який обсяг трафіку необхідний? Який бюджет для digital-просування наявний? Ці питання повинні наштовхнути на розуміння того, як саме виглядатиме ваша стратегія з урахуванням SEM.
2. Ключові слова та їх важливість
Перед запуском кампанії слід зібрати перелік ключових слів, які повʼязані з нішею. Для цього можна провести аналіз конкурентів та їхніх оголошень, використати сервіси Google Keyword, Ahrefs чи інші схожі за функціоналом. За наявності відповідного бюджету можна провести дослідження – з якими ключовими словами краще працює оголошення, а з якими погано.
3. Різні оголошення – різний результат
Для кожного окремого типу бізнесу краще підійде свій тип SEM-оголошень. Наприклад, для інтернет-магазину побутової хімії краще підійдуть текстові оголошення з відповідними до тематики ключовими словами та оголошення у Google Shopping. Для фотографа-професіонала текстові оголошення також мають сенс, але просування у соцмережах або використання медійних оголошень може дати більше конверсій. Експериментуйте із форматами пошукового маркетингу.
4. Перевіряйте кампанії та не забувайте про органічне SEO
Для перевірки ефективності пошукового оголошення існують відповідні розділи у Google Ads – не забувайте про них! Уважно спостерігайте за тим, як оголошення ранжується та які тенденції в активності користувачів ви спостерігаєте.
І хоча SEM може принести моментальні результати, не слід забувати про довгостроковий вплив SEO. І SEM, і SEO краще працюють у звʼязці, тож адаптуйте обидві стратегії просування одну під одну.
Хочете, щоб ваш бізнес стабільно отримував клієнтів із пошуку?
Замовте SEO-просування від WEDEX! Наші фахівці проаналізують ваш сайт, підберуть ефективні ключові слова та оптимізують контент, щоб вивести вас у топ Google.
Як покращити SEM?
Для того, щоб покращити результати та підвищити конверсію SEM-кампаній слід звернути увагу на наступні кроки.
Персоналізація оголошень
Для кращої роботи SEM варто використати персоналізацію оголошень. Для цього необхідно створити різні оголошення, відштовхуючись від уподобань аудиторії. Наприклад, можна пропонувати різні позиції з сайту різним типам користувачів – для когось релевантніше запропонувати смартфони, а для когось компʼютери.
Дотримання єдиного стилю
Стиль – невідʼємна складова брендингу. Для того, щоб оголошення SEM працювало ще краще, слід звести стиль сайту та рекламних оголошень до єдиного знаменника. Окрім того, зовнішній вигляд це ще не все. Звʼязок із користувачем засобами тексту також повинен бути однаковим і в оголошенні, і на сайті.
Вивчення аудиторії
Знання власної та потенційної аудиторії дуже важливе для подальшої конверсії.
Для більш точної роботи SEM необхідно створити декілька цільових груп користувачів, які поділяються за віком, статтю, місцезнаходженням або інтересами.
Ще одним корисним digital-інструментом стане пошуковий ремаркетинг та заохочення схожих аудиторій. Більшість SEM-інструментів мають можливість створення оголошень для схожих аудиторій (Similar audience), що допоможе значно розширити перелік потенційних клієнтів.
Довіра аудиторії
Пошуковий маркетинг будується не тільки на грошах, а й на довірі клієнтів. Окрім того, щоб пропонувати постійним клієнтам залишати позитивні відгуки, в оголошення можна додати посилання на сторінку з відгуками.
Якщо проявити трохи креативу, то лейбл посилання можна оформити якось так: «Більше 1000 позитивних відгуків». Важливо, щоб наведені дані відповідали дійсності, адже в іншому випадку ефект буде повністю протилежний.
SEM-альтернативи Google Ads
Сьогодні Google та їхній інструмент Google Ads вважається основною платформою для digital-маркетингу. І хоча у найближчому майбутньому зміна тенденції малоймовірна, вже зараз існує декілька альтернатив.
Першими спадають на думку інструменти пошукового маркетингу для соцмереж. І хоча такі рекламні оголошення обмежені аудиторією соцмереж, але для деяких напрямків саме такі реклами можуть працювати краще. Також слід згадати про інструменти оголошень від Amazon, який пропонує доступ до аудиторії, яка вже готова до покупок.
Висновки
SEM є потужним інструментом для покращення позиції сайту у видачі, коригування стратегії маркетингу та залучення більшої кількості клієнтів. В цьому матеріалі ми розглянули основні принципи роботи із SEM, види оголошень, переваги SEM та чому все ж слід використати пошуковий маркетинг. Залишайтеся з WEDEX та дізнайтеся про інші корисні інструменти інтернет-маркетингу!





