Що таке SEO-аналітика і які інструменти потрібні?

Що таке SEO-аналітика і які інструменти потрібні?
Що таке SEO-аналітика і які інструменти потрібні?

Займаючись пошуковою оптимізацією сайту необхідно розуміти її мету та визначити показники KPI, за якими можна буде оцінювати ефективність обраної SEO-стратегії. Без наявної інформації, щодо динаміки параметрів вашого веб-ресурсу, неможливо визначити, які методи SEO-просування  працюють краще, а які – ні. Отже, невід’ємною частиною просування в пошукових системах являє собою SEO-аналітика.

Що таке SEO-аналітика і чому вона важлива?

SEO-аналітика – це процес збору та аналізу інформації, щодо характеристик і параметрів сайту «очами» пошукових систем та відвідувачів.

  • Які маркетингові канали залучення відвідувачів ефективніші?
  • Які сторінки сайту «приносять» більше лідів?
  • З яким контентом користувачі взаємодіють краще?
  • Як на пошукове просування впливають ті чи інші методи?

На ці, та інші питання здатна відповісти SEO-аналітика. Важливим є визначення необхідної для відстеження і аналізу інформації та інструментів, які дозволять її отримати.

Інструменти SEO-аналітики

Розглянемо пошукове просування та інструменти, які дають уявлення про присутність сайту в пошуку Google, позиції ранжування за ключовими словами, параметри зовнішнього посилального профілю та інші параметри необхідні для SEO-аналітики.

Google Search Console

Інструмент GSC дозволить отримувати інформацію щодо якості індексації сайту, зручності використання сторінок для мобільних та десктопних пристроїв, ефективності пошуку, сповіщення про можливі проблеми з безпекою та заходи, вжиті вручну.

Google Search Console

Для підключеня перейдіть в Google Search Console, кликніть «Спробувати», зазначте URL сайту чи домену та виконайте підтвердження згідно інструкції.

Google Analytics

Google Analytics (GA) – це «вікно» для спостереження за поведінкою користувачів на сайті. Інструмент повідомляє, що роблять користувачі потрапляючи на сайт, наскільки вони залучені, куди клікають, на які сторінки переходять і скільки лідів (продажів) вони генерують. Звіти Google Analytics дозволяють отримати якісні та кількісні параметри відвідувань, необхідні для оцінки та аналізу якості контенту, зручності сторінок і т.д.

Настройку Analytics починайте з переходу на сторінку analytics.google.com, в меню Адміністратора клікніть «Створити аккаунт», зазначте його ім’я, потім вкажіть «Назву» для створення ресурсу типу «Google Аналітика 4» та заповніть необхідну інформацію про компанію в наступному кроці.

GA4

Зверніть увагу на попередження: «З 1 липня 2023 року ресурси Universal Analytics перестануть збирати дані. Рекомендується створити ресурс Google Аналітики 4.»

Клікніть «Створити» і виконайте необхідні настройки потоку даних, після чого додайте тег GA на сайт.

Збір інформації щодо відвідуваннь вашого ресурсу інструмент почне лише після встановлення тегу відстежування, тому встановіть та налаштуйте Google Analytics якомога раніше.

Безкоштовні інструменти від Google, безумовно, потрібні SEO-аналітику, але вони збирають не всі необхідні дані. Для отримання більш різноманітної та повної інформації щодо веб-сайту існує оплатне програмне забезпечення.

Ahrefs

Інструмент дозволяє отримувати максимально повну інформацію щодо зовнішніх посилань на ваш сайт. Щоб налаштувати, перейдіть до сторінки App.Ahrefs.com:

  • клікніть «Створити проект» (вручну чи за допомогою імпорту з GSC);
  • вкажіть необхідну інформацію, щодо сайту;
  • доведіть володіння;
  • заплануйте перевірки ресурсу;
  • додайте пошукові запроси для відслідковування;

Вкажіть сайти конкурентів для аналізу

Ahrefs

Функціонал інструменту досить широкий, крім посилань він допоможе отримувати дані щодо ключових слів, органічного трафіку, конкурентів та іншу потрібну інформацію.

Окрім Ahrefs SEO- аналітики використовують також інші платформи в залежності від задач, вподобань та доступного бюджету, наприклад Serpstat, Seranking

Інформаційні панелі та звіти

Для ефективного використання SEO-інструментів потрібно визначити потрібні для аналізу параметри, їх відслідковування за допомогою регулярних перевірок, збору статистики, налаштування необхідних звітів та виведення на інформаційні панелі. Кожна з цих платформ має свої особливості, тому їх вивчення SEO-аналітиком має бути обов’язковим.

Дані, отримані за допомогою SEO-аналітики, повинні бути в основі вашого підходу до визначення та підвищення ефективності пошукової оптимізації сайту. Саме SEO-аналіз із виправленням  виявлених помилок робить веб-ресурс кориснішим для користувачів, сприяє збільшенню кількості лідів, а значить росту конверсії сайту та зростання вашого бізнесу в інтернеті.  

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    07/08/2025
    В умовах жорсткої конкуренції на онлайн-ринку інвестиції в якісні SEO-стратегії приносять значні результати: збільшення трафіку, підвищення конверсій і, зрештою, зростання доходів.

    06/08/2025
    Сайт‑satellite — це невеликий допоміжний веб‑ресурс на окремому домені або піддомені зі спрощеним дизайном та мінімальним контентом.

    05/03/2025
    URL адреса забезпечує доступ до сайту. Простими словами, електронна адреса являє собою запис про те, де саме розташований сайт, а браузер використовує цю адресу для надання доступу користувачу до сайту або окремих матеріалів з серверу.

    Останні статті по #Analytics
    03/09/2025
    Без продуманої стратегії лінкбілдингу, включно з правильним самбітом у каталоги, навіть найкращий контент не зможе пробитися в ТОП-результати пошуку, а хаотичні беклінки можуть призвести до санкцій від Google.

    28/08/2025
    У SEO важливо не лише кількість вхідних посилань, а й їх різноманітність. Одним із інструментів, що допомагають побудувати природний лінк-профіль, є безанкорні посилання.

    13/08/2025
    Deeplink (глибинне посилання) — це звичайне веб-посилання, яке веде не на головну сторінку сайту чи додатку, а напряму на конкретний розділ чи товар.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову