Як перевірити швидкість свого сайту

Як перевірити швидкість свого сайту
Як перевірити швидкість свого сайту

Швидкість завантаження сайту – один із факторів ранжирування. Google воліє, коли швидкість завантаження – від 1,5 до 3 секунд. Якщо сторінка вантажиться довше, то більше половини користувачів залишають її, так і не дочекавшись кінцевого завантаження сторінки.

Перерахуємо основні недоліки повільного сайту, актуальні як для робочого столу, так і для мобільних версій:

  • Клієнти залишають ваш сайт, повертаються назад у видачу та переходять на сайт конкурента.
  • Затримка завантаження на 0,1 секунд зменшує конверсію на 7% (згідно з дослідженням Akamai).
  • Знижується ймовірність того, що користувачі повернуться на сайт. Google каже, що через негативний досвід користувача ймовірність повторного заходу користувача знижується на 60%. Щоправда, йдеться про мобільні версії.
  • Швидкість завантаження впливає на ранжування сайту в пошукових системах. Якщо сайт довго вантажиться, робот пошукової системи може не встигнути повністю його проіндексувати.

Як перевірити швидкість свого сайту

Сервісів для перевірки швидкості є досить багато. Ось добірка сервісів, які перевірять швидкість сайту та дадуть рекомендації, що покращити. Усю вибірку можна тестувати безкоштовно.

  • Lighthouse
  • Google PageSpeed ​​Insights
  • PR-CY
  • Pingdom Tools
  • com
  • com
  • Web Page Test
  • Dotcom-Monitor

Як збільшити швидкість

  1. Стиснути зображення. На сторінках велику вагу іноді займають саме картинки. Якщо їх стиснути, зменшивши цим вагу, але не втративши якість, ви розвантажите сайт, і він почне працювати швидше.
  2. Стиск сторінки. Поліпшити швидкість завантаження сторінки за протоколом HTTP можна через компресію (стиснення), яку найкраще виконати через технології ZIP та GZIP.
  3. Використання WebP. Застосовуючи формат зображень WebP, ви можете значно зменшити вагу картинок. Але є у цій оптимізації підводне каміння, т.к. є браузери, які не підтримують формат даних, наприклад Internet Explorer.
  4. Lazy load зображень. Це ліниве (відкладене) завантаження зображень. За допомогою цієї технології картинки завантажуватимуться лише тоді, коли вони порадять у полі зору відвідувача під час прокручування сторінки.
  5. Кешування. Це спосіб оптимізації Web, при якому повільні SQL запити замінюються статичним HTML-кодом. Як правило, код зберігається на деякий час (годину, день, тиждень або будь-яке інше), після чого кеш очищається, і починається генерація нового файлу.
  6. Скорочення CSS та Javascript. За допомогою спеціальних засобів спрощення коду можна знизити вагу сторінок.
  7. Зменшити відстань «сервер-клієнт». Помічено, що відстань між сервером та користувачем відіграє не останню роль у швидкості завантаження сайту. Для вирішення цієї проблеми

ТОП-3 сервісу для перевірки швидкості сайту

Google Page Speed ​​Insights

Один із найпопулярніших SEO-інструментів для аналізу сайтів. Сервіс перевіряє швидкість як за мобільною так і за десктнопною версією сайту, показуючи як швидко сторінка завантажувалася у реальних користувачів.

За підсумками імітації за допомогою інструменту Lighthouse. Пошуковик вважає швидким той ресурс, який отримав 90-100 балів.

Якщо ж сайт повільно завантажується, то сервіс надає звіт щодо вирішення збільшення швидкості.

Зверніть увагу! Починаючи з 2021 року, Google впроваджує нові фактори оцінки якості сайту — Core Web Vitals. Один із цих факторів – швидкість відображення контенту на сайті. Плюс – час очікування до першої взаємодії з контентом та його стабільність.

GTmetrix

Безкоштовна версія показує браузер та локацію сервера, який використовується для тестування, продуктивність сторінки (PageSpeed ​​та YSlow), час завантаження, кількість запитів та загальний розмір сторінки. З огляду на те, що сервіс зберігає історію перевірок, цих метрик буде достатньо, щоб аналізувати швидкість завантаження вашого сайту в динаміці.

Якщо ж ви хочете детальніше розібратися, чому ваш сайт гальмує та що з цим зробити, можна використати розширену платну версію. Вона дозволяє вибирати локацію сервера та браузер, автоматизувати тестування та багато іншого.

Pingdom Tools

Це один з найінформативніших і найпопулярніших сервісів для перевірки швидкості. У нього є безкоштовна та платна десктоп-версії, а також мобільний додаток з 14-денним trial.

Крім того, у безкоштовній версії Pingdom Tools ви можете:

  • Відслідковувати історію продуктивності сайту після змін. Знаходити помилки 404 та 500, щоб вчасно їх усувати.
  • Перегляд розміру сторінки типу контенту та домену, а також кількість запитів браузера.
  • Тестувати завантаження сайту з різним місцезнаходженням.
  • Діліться результатами аналізу з колегами.

Яка повинна бути швидкість завантаження сайту

Отже, ми можемо виділити п’ять значень швидкості доступу до сайту:

  • 1c — шикарний результат.
  • 2-3c — чудово.
  • 4-7c – непогано, але варто прискоритися.
  • 8-10c – погано, сайт вимагає оптимізації.
  • 11c і більше — неприпустимо, потрібно терміново вживати заходів.
Станіслав Нікітюк
Linkbuilder
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    04/02/2022
    Чому ціна на просування сайту так сильно відрізняється і яку вибрати? Думаю, кожен власник сайту хоча б раз ставив це питання. А ось знайти однозначну відповідь не так просто, тому що звичайному користувачеві потрібно докласти чимало зусиль, щоб розібратися у всіх факторах, що впливають на вартість SEO.

    05/06/2024
    Є певні рекомендації, щоб вивести ваш бізнес на вершину результатів пошуку (навіть Wikihow говорить про це). І ми маємо перевірену формулу, як це зробити. Існує декілька можливостей для досягнення вищих позицій у Google, а також для того, щоб посісти перше місце.

    28/11/2023
    Ранжування сайтів – це розподіл сайтів пошуковими системами в результатах видачі за певним запитом. Щоб сайт займав високі позиції у пошукових системах, він повинен підходити під максимальну кількість факторів ранжування. Існує більше 1200 факторів, що впливають на ранжування.

    Останні статті по #SEO
    29/05/2025
    Атрибут rel="canonical" — це елемент розмітки HTML, який вказує пошуковій системі основний (або канонічний) URL сторінки та допомагає уникати дублювання контенту.

    20/05/2025
    23 травня 2025 року відбудеться сьома SEO-конференція Collaborator.pro — масштабний галузевий івент про просування в пошукових системах.

    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову