ТОП-10 помилок при SEO просуванні сайту

ТОП-10 помилок при SEO просуванні сайту
ТОП-10 помилок при SEO просуванні сайту

Найважливішою помилкою при роботі з сайтом може стати думка, що SEO не потрібне вашому бізнесу. Відсутність внутрішньої оптимізації не дозволить веб-сайту отримати хороших позицій у видачі пошукових систем, оскільки пошукові роботи не зможуть проіндексувати його сторінки, щоб зрозуміти, чим він може бути корисним відвідувачам.

Які помилки зустрічаються найчастіше, і виправлення яких допомагає досягти позитивного результату в пошуковому просуванні?

1. Відсутність або некоректна мета пошукової оптимізації

Тільки сформулювавши адекватну мету, можна надалі об’єктивно оцінити отриманий результат, враховуючи витрачені ресурси: час, бюджет тощо.

2. Неякісні теги сторінок

Заголовки H1, Title та опис Description сторінок були і залишаються одними з основних чинників визначення релевантності вмісту сторінки пошуковими алгоритмами. Їхнє «неправильне» складання без урахування рекомендацій пошукових систем – одна з найпопулярніших помилок для SEO:

  • незаповнені теги;
  • наявність 2-х або більше тегів на сторінці;
  • занадто довге значення тега.

3. Неякісний контент

    Вміст сторінок сайту може бути «незрозумілим» для пошукових систем.

    • відсутність ієрархії заголовків, підзаголовків і логічної структури тексту;
    • невелика кількість контенту;
    • величезні тексти, наповнені «водою» або заспамлені тексти SEO;
    • приховані тексти.

    Сторінка з неякісним контентом незручна та марна для користувачів. Відсутність відповіді на запит відвідувача, негативні поведінкові характеристики візитів – це робить сайт марним на думку пошукових алгоритмів.

    4. Дублі в будь-якому їхньому прояві

    Крадіжка контенту – публікація текстів з інших ресурсів, копіювання контенту зі сторінок власного сайту, схоже наповнення сторінок, дублювання сторінок, URL, мета заголовків та описів. Сторінки, що містять неунікальний контент, негативно впливають на ранжування сайту в пошукових системах. Сторінки з повторюваним контентом і тегами (сторінки сортувань, фільтрів тощо) виключаються з пошукової індексації як сміттєві.

    5. Неякісна архітектура сайту

    Використання нелогічної, незручної та незрозумілої архітектури вебсайту не дозволяє користувачеві знайти відповідь на свій запит, і він залишить його, вважаючи марним. Відповідно показники поведінкових характеристик ресурсу негативно вплинуть на ранжування сайту в пошукових системах. Непродумана структура каталогів сайту з великими рівнями вкладеності може значно ускладнити індексацію сторінок сайту роботами-пошуковиками.

    6. Відсутність адаптивної для мобільних пристроїв версії сайту

    Нині частка відвідувачів інтернет-сайтів, що використовують різні мобільні пристрої, становить понад 50% і продовжує зростати. Алгоритми пошукових систем вважають важливим чинником ранжування наявність адекватної мобільної версії та показники мобільного використання сайту. Мобільна версія сайту обов’язково має бути адаптована до всіх портативних пристроїв та наповнена відповідним десктопній версії контентом.

    7. Купівля SEO-посилань, багато реклами – вихідних зовнішніх посилань

    Наявність зовнішніх SEO-посилань і посилань з неякісних майданчиків на сайт, як і велика кількість вихідних зовнішніх посилань, може негативно вплинути на рівень довіри до ресурсу з боку пошукових систем. Для позитивного впливу посилання на сайт на нього повинні посилатися якісні, тематичні ресурси. Опубліковані матеріали повинні бути унікальними, корисними для користувачів, а посилання в тексті має бути розміщене органічно.

    8. Просування сайту лише за високочастотними запитами

    Ігнорування середньочастотних та низькочастотних пошукових запитів – поширена помилка в SEO. Більшість користувачів пошукових систем в процесі пошуку намагаються формувати свій запит максимально точно, щоб отримати найбільш релевантну відповідь. За даними статистики, в середньому від 60% до 70% пошукового трафіку сайту становлять переходи за середньо- та низькочастотними запитами, а значить, ефективність просування за такими запитами вища.

    9. Ігнорування конкурентів

    Моніторинг та аналіз сайтів-конкурентів допомагають знаходити нові рішення та шляхи для залучення аудиторії, уникати помилок, вже допущених під час просування конкурентами. Тільки вивчаючи сайти конкурентів, можна зробити свій ресурс кращим.

    10. Відсутність аналітики

    Наявність і можливість аналізу статистики за безліччю параметрів взаємодії з ресурсом дозволяють оцінювати результати роботи та контролювати процес просування. Відразу ж під час створення сайту необхідно підключити систему статистики Google Analitics, Microsoft Clarity. Алгоритми пошукових систем постійно розвиваються, покращуються, і для успішної пошукової оптимізації сайту необхідно враховувати все більше чинників і параметрів, тому самостійне SEO просування, на мою думку, також є помилкою.  

    Олександр Романенко
    Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
    Інші статті автора
    14/11/2023
    Мікророзмітка служить для розмітки даних на сторінках сайту на зрозумілій пошуковій мові, що дає можливість пошуковим системам використовувати розмічені дані для виведення інформації в СНІПЕТ, а це покращує відповіді на запитання користувачів - по суті головне завдання ПС.

    23/05/2023
    Редирект (перенаправлення) – це процес автоматичної переадресації користувача з однієї URL-адреси на іншу, що буває корисним при зміні URL-адреси сторінки, перенесення сайту на інший домен, виправлення помилок URL, забезпечення безпеки сайту тощо.

    12/05/2023
    Фільтри – це не просто інструмент, потрібний покупцю для пошуку товару в, іноді, дуже великих каталогах, їх налаштування – один з ключових чинників, що впливають на продуктивність  і ефективність інтернет-магазину. Три чверті користувачів, які не знайшли потрібний товар протягом 20 секунд залишають веб-ресурс і шукають більш зручний.

    Останні статті по #SEO
    27/03/2024
    При досягненні бажаних результатів у пошуковій видачі не потрібно зупиняти роботи з просування платформи. Алгоритми пошукових систем періодично змінюються, конкуренти проводять роботи з покращення своїх ресурсів, а значить просуванням вашого сайту теж необхідно займатися постійно.

    15/03/2024
    Підбір ключових слів – важливий етап під час пошукового SEO-просування сайтів. Їх використання покращить ранжування сторінок вашого ресурсу.

    11/03/2024
    Ahrefs – корисний і потужний інструмент в арсеналі будь-якого SEO-фахівця. З його допомогою можна відстежувати позиції та дії конкурентів і поліпшити ранжування власного сайту, адже він вкаже на помилки, які були допущені ще під час створення ресурсу, але впливають на його позиції зараз.