Як перевірити позиції сайту в пошуку

Як перевірити позиції сайту в пошуку
Як перевірити позиції сайту в пошуку

Позиція сайту в пошуковій видачі відіграє ключову роль в результативності. WEDEX розповість як дізнатися позицію сайту в пошуку та як її покращити.

Навіщо перевіряти позицію сайту?

Позиція сайту в пошуковій видачі напряму впливає на успішність бізнесу в Інтернеті. Звідси випливає потреба в моніторингу позиції сайту, який допоможе зрозуміти, які саме дії слід вжити у подальшій стратегії розвитку сайту:

  • Наявність проблем із SEO-стратегією. Аналіз позицій дозволяє зрозуміти, як зміни в контенті чи SEO-оптимізації впливають на видимість сайту в пошукових системах на кшталт Google.
  • Аналіз конкурентів. У пошуковій видачі зʼявляються не тільки посилання на ваші сторінки, а й на сторінки конкурентів. Отже, порівняльний аналіз допоможе зрозуміти вплив конкурентів на нішу та надасть можливість знайти прогалини у власній стратегії.
  • Моніторинг змін в алгоритмах Google. Алгоритми пошукових систем постійно змінюються, тому для того, щоб ваш сайт стабільно мав високі позиції в пошуковій системі, слід аналізувати ці зміни.
  • Аналіз трафіку. Моніторинг позиції надасть відомості про актуальний стан трафіку та ймовірні проблеми.

Регулярна перевірка позиції дозволяє не тільки знайти та локалізувати проблеми, а й зрозуміти наскільки ефективна та чи інша стратегія просування.

Що впливає на позицію сайту?

На позицію сайту впливає більш ніж 200 різноманітних факторів, які тим чи іншим чином можуть впливати на його рейтинг в пошуковій системі. Серед цих факторів є більш значущі, а частина з цього величезного переліку відома лише розробникам Google та інших пошукових систем. Давайте розглянемо основні фактори, які мають великий вплив на рейтинг сайту, а отже – і на його позицію.

Контент

Дійсно, ключовим елементом, навколо якого будується будь-яка маркетингова стратегія, є контент або наповнення сайту. До контенту відносять всі матеріали з сайту, тобто текст та медіа. Google та інші пошукові системи в більшості своїй звертають увагу на сайти, контент яких можна описати як «корисний» та «такий, що заслуговує довіру».

Докладніше про корисний та орієнтований на людей контент можна дізнатися з офіційної документації Google. Ця документація містить корисні рекомендації для створення контенту, його аналізу та редагування.

Загалом можна виділити кілька основних критеріїв якості контенту, які впливають на позицію сайту в пошуковій системі:

  • Унікальність – Google завжди прискіпливо ставився до відвертого плагіату матеріалів, але зараз визначення унікальних сторінок дуже важливе для просування сайту.
  • Експертність контенту – пошукова система віддає перевагу сторінкам та сайтам, контент яких підкріплений статистичними даними, реальними дослідженнями.
  • Актуальність – контент, що публікується на сайті, повинен бути актуальним. Слід уникати використання застарілої інформації, яка вже не відповідає дійсності.
  • Структурованість – будь-яка сторінка на сайті повинна мати чітку та зрозумілу структуру. Особливо це стосується великих текстових статей.
  • Відповідність тематиці – для того, щоб Google міг зрозуміти, що ваша стаття чи сторінка сайту дійсно корисна, необхідно проводити як мінімум базову SEO-оптимізацію тексту, наповнювати текст ключовими словами. Якщо текст має один заголовок, а розповідає геть про інше, то таку сторінка імовірніше втратить пошукову позицію.

SEO-оптимізація

SEO-оптимізація сама по собі є окремою темою для оповіді. Звернемо вашу увагу на основні складові SEO-елементи, які повинні бути наявні на сайті для кращої позиції сайту.

Мета-теги

Мета-теги це елементи коду, допомогою за яких пошукова система розуміє, про що йдеться на сторінці сайту. До них відносять title (назва) та description (опис). І назва, і опис повинні бути оптимізованими, тобто мати конкретну довжину та містити ключові слова. Так Google зможе якісніше визначати сторінку та пропонувати її потенційному користувачу.

Структура сайту

Структуру сайту також можна віднести до SEO-оптимізації, адже користувацький досвід також береться пошуковою системою Google до уваги. Для покращення пошукових позицій сайту його внутрішнє наповнення повинно бути логічним та зрозумілими будь-якому користувачу. Якщо під час визначення позиції виявлено, що якісь сторінки ранжуються гірше за інші, то ймовірно саме на них є проблеми або з SEO, або зі структурою.

Внутрішні та зовнішні посилання

Для пошукової системи важлива наявність внутрішніх та зовнішніх посилань на сайт. По-перше, внутрішні посилання є важливим елементом побудови внутрішньої структури. Такі посилання повинні приводити користувача на інші сторінки того ж сайту та заохочувати його до дій.

Зовнішні посилання, наприклад, більш вагомі у розрізі глобальної стратегії просування. Наявність таких посилань на інших ресурсах піднімає авторитетність сайту для Google, а отже і покращує позицію сайту. В обох випадках посилання повинні бути «природними».

Як перевірити позицію сайту в пошуковій видачі?

Дізнатися актуальну позицію сайту у видачі пошукової системи можна декількома способами. Найпростіший та найдоступніший – використання режиму «інкогніто» або приватного вікна. Для цього достатньо відкрити відповідний режим у налаштуванні вашого браузера.

Для того, щоб позиція сайту в режимі «інкогніто» відповідало дійсності, необхідно вимкнути персоналізацію пошукових результатів, вибрати необхідний регіон та мову. Лише після цього слід здійснити пошук за ключовим словом або запитом.

Для більш глибоко вивчення та аналізу пошукової позиції існує велика кількість онлайн-інструментів, про які ми зараз і поговоримо.

Безкоштовні інструменти перевірки позиції

Окрім банального пошуку через «інкогніто» є цілий ряд безкоштовних онлайн-інструментів. Одним з найбільш ефективних інструментів є Google Search Console. Завдяки цій платформі ви зможете:

  • аналізувати позицію сайту за ключовими запитами;
  • перевіряти частоту появи сайту в пошуковій видачі;
  • дізнаватися, які запити приносять найбільше кліків;
  • виявляти проблеми з індексацією сторінок.

Інтерфейс Google Search Console | WEDEX

Онлайн-сервіс Google Search Console абсолютно безкоштовний та пропонує точні дані безпосередньо від Google.

Keyword Rank Checker

Keyword Rank Checker це онлайн-інструмент для аналізу пошукового рейтингу сайту на основі введеного ключового слова. Сервіс належить Ahrefs, однак є повністю безкоштовним. Для використання достатньо ввести необхідне слово чи словосполучення, адресу сторінки та обрати країну.

Інтерфейс Keyword Rank Checker | WEDEX

Інструмент продемонструє звіт перевірки рейтингу, в якому також наведено інформацію про кількість посилань, приблизні показники трафіку та десятка кращих результатів пошуку.

Умовно-безкоштовні та платні інструменти перевірки позиції

Окрім безкоштовних інструментів у великій кількості представлені умовно-безкоштовні та платні онлайн-сервіси для визначення пошукового рейтингу. Ось деякі з них.

Serpstat

Serpstat надає великий інструментарій для розширеного аналізу пошукової позиції чи позицій сайтів.

Інтерфейс Serpstat | WEDEX

Функціонал платформи доступний в обмеженому вигляді безкоштовно, за докладну інфографіку доведеться оформити щомісячну підписку. Serpstat пропонує:

  • моніторинг пошукової позиції сайту за необмеженою кількістю ключових слів;
  • визначення положення та зміни позиції рейтингу у різних пошукових системах;
  • аналіз поточних та минулих позицій у рейтингу;
  • порівнювати зміни позицій з конкурентами.

SEMRUSH

SEMRUSH – один із найпопулярніших онлайн-сервісів для аналізу та аудиту SEO-стратегій, включно із пошуковим рейтингом. Безкоштовний «тріал» дійсний 7 днів, далі – за підпискою.

Інтерфейc SEMRUSH | WEDEX

SEMRUSH пропонує велику кількість функцій, які будуть корисні будь-якому SEO-спеціалісту, зокрема:

  • визначення пошукових позицій за ключовими словами;
  • відстеження ранжування платних оголошень;
  • аналіз наявної контекстної реклами;
  • аналіз конкурентів.

Sitechecker

Sitechecker немає менше функцій та більше сфокусований на пошукових рейтингах.

Інтерфейс Sitechecker | WEDEX

Онлайн-сервіс пропонує такі переваги перед конкурентами:

  • наочні графіки історії позицій рейтингу;
  • визначення позицій за регіоном або типом пристрою користувача;
  • можливість відстеження динаміки необмеженої кількості проєктів;
  • експорт результатів пошуку в різних табличних форматах.

SE Ranking

SE Ranking корисний онлайн-сервіс, який надає широкий функціонал перевірки позиції сайту в пошуковому рейтингу.

Інтерфейс SE Ranking | WEDEX

Можливості сервісу:

  • моніторинг позицій у більше ніж 25 пошукових системах;
  • порівняльні таблиці та графіки рейтингу конкурентів;
  • фільтрація та сегментація пошукових результатів за різними критеріями;
  • експорт результатів.

Wincher

Wincher є онлайн-сервісом для аналізу SEO від Serpstat Labs. Wincher стабільно входить до рейтингів найкращих SEO-інструментів.

Інтерфейс Wincher.com | WEDEX

Як і в інших сервісах, Wincher пропонує безкоштовний пробний період, надалі доступно три варіанти планів – за 49, 89 та 319 євро на місяць. Кожен з цих планів має власні обмеження та особливості використання. Wincher пропонує такі особливості:

  • визначення позиції сайту за ключовими словами;
  • глибоке налаштування фільтрів – за регіоном, девайсами, мовами тощо;
  • розбиття запитів на кластери (як семантичне ядро).

Кожен з наведених вище інструментів має свої особливості роботи, переваги та недоліки. На перших етапах може бути достатньо безкоштовних онлайн-сервісів, але для більш глибокого аналізу краще підійдуть платні інструменти.

На що звернути увагу для покращення позиції сайту у видачі?

Якщо після перевірки через онлайн-сервіс виявилося, що на сайті наявні якісь проблеми та позиція пошукового рейтингу не відповідає бажаним результатам, то слід перевірити наступні аспекти.

Хочете, щоб ваш сайт приносив більше клієнтів?

Замовте SEO-аудит від WEDEX – детальний аналіз вашого сайту з конкретними рекомендаціями для покращення позицій у Google. Не втрачайте можливість випередити конкурентів!

SEO та мета-теги

Часто проблеми виникають через некоректно заповнені мета-теги. На сторінках сайту необхідна наявність не тільки унікальних для кожної сторінки, а й точних тегів та описів. Для максимальної ефективності використання мета-тегів важливо використовувати дані з семантичного ядра.

Відповідність контенту вимогам пошукової системи

Google, як ми з’ясували, висуває конкретні вимоги до контенту. Щоб покращити позиції в пошуковому рейтингу слід створювати контент, який націлений на вашу цільову аудиторію. Ба більше – не тільки націлений, а й такий, що відповідає на питання користувачів, тобто вирішує «біль» аудиторії.

Адаптивність, швидкість завантаження, дизайн

Всі три пункти, наведені у назви, є частиною SEO, хоча про них не так часто згадують. Через те, що більше половини трафіку в Google припадає на смартфони, сучасний сайт повинен мати адаптивну верстку. Це також є однією з вимог високої позиції рейтингу пошукових систем.

Швидкість завантаження сторінки – ще один пункт, про який часто забувають. Цей показник залежить від розмірів медіа-даних на сторінці. Якщо на сайті багато великих зображень, то слід зменшити їхній розмір. Сторінки, які довго завантажуються, не цікавлять користувачів, а тому і рідко мають хороші пошукові позиції в рейтингу.

Дизайн також повинен заохочувати користувачів проводити більше часу на сайті, а не навпаки. Інтерфейс та дизайн повинні бути приємними оку, а у користувача не повинно виникати питання на яку кнопку тиснути, щоб змінити мову інтерфейсу або купити товар.

Регулярні перевірки позиції в пошуку

Не забувайте регулярно перевіряти місце сайту в рейтингу. Так ви зможете більш ефективно та чітко реагувати на будь-які зміни та застосовувати різні стратегії просування завчасно.

Висновки

Щоб сайт успішно ранжувався пошуковиками та мав стабільно високу позицію в рейтингу необхідно не менш стабільно перевіряти ці позиції та імплементувати нові стратегії просування. Сервіси перевірки, наведені вище, повинні стати постійним інструментом перевірки позиції, але вибір слід робити виходячи з потреб бізнесу. Імовірно, Google Search Console краще підійде невеликій компанії, ніж той самий Wincher.

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Верстка сайту – це процес створення структури та зовнішнього вигляду веб-сторінок за допомогою мови розмітки HTML, каскадних таблиць стилів CSS та інших технологій. Це важлива частина веб-розробки, яка забезпечує правильне відображення контенту на різних пристроях та браузерах.

    23/12/2022
    Канібалізація ключових слів – це явище, коли кілька сторінок на сайті оптимізовані під одні й ті самі або схожі запити і конкурують між собою у видачі, тобто задовольняють одному чи схожому інтенту. Пошукова система не може визначити більш релевантну з них, і жодна із цих сторінок не отримує ТОП позицій, що знижує органічну ефективність сайту.

    17/07/2024
    Пошукові системи постійно розвиваються, впроваджуючи нові фільтри та вдосконалюючи алгоритми ранжування. Масова закупівля посилань або надмірна оптимізація тепер можуть призвести до санкцій. Це говорить про те, що старі методи просування більш неефективні, і будь-яка помилка може призвести до блокування сайту.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову