Як провести аудит зворотних посилань для покращення SEO: 5 простих кроків

Як провести аудит зворотних посилань для покращення SEO: 5 простих кроків
Як провести аудит зворотних посилань для покращення SEO: 5 простих кроків

Якісні зовнішні посилання, що ведуть на сайт – це ефективний метод просування сайту в пошукових системах Google та Bing. Сукупність всіх зворотних посилань називається «посилання». Чим він більший, тим авторитетніший ваш ресурс виглядає в очах ПС. Але кількість не завжди означає якість. Зовнішні посилання з доменів низької якості можуть зашкодити вашому ресурсу. Розглянемо кілька простих кроків аудиту, оптимізації та покращення зворотних посилань.

Крок 1. Аналіз зовнішніх посилань на сайт

Спочатку необхідно провести аналіз зовнішніх посилань сайту. Для цього достатньо скористатися безкоштовними сервісами Google Search Console або Bing Webmaster Tools.

Google Search Console

У звіті Google Search Console можна знайти інформацію про всі актуальні зовнішні посилання та домени, які посилаються на ваш ресурс. Дані можна завантажити для подальшої роботи.

Звіт у GSC

З недоліків варто відзначити відсутність інформації про динаміку зовнішніх посилань у період. Сервіс відображає лише поточний стан.

Bing Webmaster Tools

Функціонал Bing Webmaster дозволяє отримати інформацію про анкори, домени та сторінки, що посилаються.

Obratnye-ssylki-Bing-Webmaster-Tools-1

Крім експорту, доступний функціонал порівняння показників зовнішніх посилань з іншими сайтами.

Obratnye-ssylki-Bing-Webmaster-Tools

Аналіз майданчиків

Всі дані про зовнішні посилання з сервісів можна вивантажити і провести додаткові перевірки таких параметрів як:

  • ТРАСТ
  • СПАМ
  • Якість
  • Наявність санкцій на майданчику

Ці дані допомогли більш цілісно оцінити якість кожного домену та посилання в цілому. Для цього можна користуватися сервісом CheckTrust.

Аналіз якості доменів через Checktrast

Крок 2. Відхилення посилань із доменів низької якості

Після аналізу всіх зовнішніх посилань та доменів необхідно визначити майданчики з найгіршими показниками. Зворотні посилання з таких майданчиків шкодять сайту. Такі посилання слід відхилити. Для цього необхідно сформувати список небажаних у форматі TXT, дотримуючись інструкцій на сторінці https://support.google.com/ webmasters/answer/2648487?hl=ua та надіслати на відхилення в інструменті «Відмова від посилань на сайт» сервісу Google Search Console.

«Відмова від посилань на сайт» сервісу Google Search Console

Bing Webmaster Tools має аналогічний функціонал, за допомою якого є можливість відмовитись від посилань і знайти інформацію про вже відхиленні посилання.

Obratnye-ssylki-Bing-Webmaster-Tools-3

Крок 3. Підбір конкурентів

Даних про зворотні посилання сайту недостатньо для того, щоб розуміти їх ефективність для просування. Необхідно вивчити конкурентів у ніші та дані їх посилального профілю.

Щоб визначити кращих конкурентів, можна скористатися результатами видачі пошукових систем за пріоритетними пошуковими запитами. Більшість власників сайту думаю, що знають своїх конкурентів, але часто виявляється, що це не так.

Для точного визначення найбільш підходящих конкурентів краще скористатися сервісами, які аналізують домени за багатьма параметрами і більш точно можуть визначити релевантних конкурентів. Один із таких сервісів – Serpstat.

Аналіз доменів через Serpstat

Крок 4. Порівняння посилального профілю конкурентів та сайту

Після визначення найрелевантніших конкурентів необхідно провести детальний аналіз їх посилальної маси. До ключових показників можна віднести:

  • Динаміка сторінок і доменів-донорів, що посилаються;
  • Кількість беклінків у конкурентів у співвідношенні з сайтом;
  • Типи доменів-донорів;
  • Анкори.

Для вивчення зворотних посилань сторонніх сайтів безкоштовних сервісів буде недостатньо. Для такого аналізу можна скористатися сервісом Ahrefs. Його функціонал дозволяє отримати велику кількість необхідних даних про конкурентів.

Аналіз доменів через Ahrefs

Крок 5. Розробка стратегії

Після збору всіх необхідних даних, необхідно розробити стратегію поліпшення та набору маси посилань, з урахуванням тематики ніші, в якій просувається сайт. При її розробці необхідно враховувати не тільки кількість і якість посилань у конкурентів, а також ряд важливих параметрів. Наприклад:

Типи майданчиків доменів-донорів;

Місячний приріст;

Співвідношення анкорів до безанкорних посилань;

Кількість комерційних анкорів.

Комплексний аналіз конкурентів дасть розуміння про стратегію просування ваших конкурентів, уявлення про реальне становище сайту в даний момент, а також дозволить не допускати помилок при подальшому покращенні зворотних посилань.

Підведемо підсумки

Постійний аудит зворотних посилань – це запорука ефективного SEO просування. Забезпечення постійного приросту посилання, використовуючи розроблену стратегію на основі даних конкурентів – це можливість займати перші місця в пошуковій видачі. Для якісного аудиту існує велика кількість ефективних інструментів, які можуть використовувати не тільки фахівці, а й власники сайтів.

Павло Власюк
CMO
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    У світі пошукових систем конкурують дві найбільші платформи: Google і Microsoft Bing. Але який пошуковик обрати для бізнесу? Де реклама ефективніша та рентабельніша? І хто виграє у 2025 році?

    26/04/2024
    Зворотні посилання – це потужний та ефективний інструмент SEO-просування. При виборі правильної стратегії нарощування посилання, сайт буде впевнено підніматися вгору в пошуковій видачі.

    12/11/2021
    Якщо у вас є сайт, то природно, що Ви хочете його просунути в пошуковій видачі, зробити впізнаваним та залучити якнайбільше трафіку. Є загальновідомі інструменти для просування як з погляду маркетингу, так і з погляду SEO. Таким чином, майже всі власники стикаються з тим самим питанням – «Що краще: контент або зворотні посилання?».

    Останні статті по #SEO
    29/05/2025
    Атрибут rel="canonical" — це елемент розмітки HTML, який вказує пошуковій системі основний (або канонічний) URL сторінки та допомагає уникати дублювання контенту.

    20/05/2025
    23 травня 2025 року відбудеться сьома SEO-конференція Collaborator.pro — масштабний галузевий івент про просування в пошукових системах.

    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову