Як шукають люди: інтент пошукового запиту у SEO

Як шукають люди: інтент пошукового запиту у SEO
Як шукають люди: інтент пошукового запиту у SEO

Інтент запиту це одна з фундаментальних цеглинок SEO, яка відома під різними назвами. WEDEX розповість що таке інтент і як його можна використати.

Що таке інтент пошукового запиту?

Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача. Саме на нього спираються SEO-спеціалісти і під час формування семантики, і під час аналізу існуючих ключових слів, і під час формування стратегії. Чому він настільки важливий?

Правильне розуміння проблеми аудиторії допоможе більш детально проробити стратегію SEO-просування сторінки, сайту чи реклами через пошуковики. Знання інтенту надає можливість більш чітко та точково «влучати» по потребами користувача, а отже й з більшою вірогідністю отримати майбутнього ліда.

Чим інтент відрізняється від пошукового запиту?

Якщо не поглиблюватися в лінгвістичну сторону питання, то може здатися, що поняття «інтент» та «пошуковий запит» є тотожними. Однак це не так. Будь-яка мова містить величезну кількість лексичних конструкцій для позначення тих чи інших явищ, які мають багато значень та трактовок.

В Інтернеті ця проблема ускладнюється тим, що запит за одним й тим самим словом чи словосполученням може бути досить широким в трактуванні. Банальний приклад для розуміння проблеми: користувач заходить в браузер та вбиває запит «Apple». Що мав на увазі користувач? Переклад слова? Корпорацію? Чи якийсь сорт яблук?

Саме тому інтент не дорівнює запиту. Одну й ту саму проблему можна сформулювати кількома різними за структурою реченнями. Тому завдання SEO-спеціаліста зрозуміти саме те, що хоче знайти користувач, а не як.

Чому пошуковий інтент важливий для SEO?

Знання конкретного інтенту дозволяє охопити конкретну аудиторію. Зрозумівши, які саме переслідує цілі користувач, SEO-спеціаліст отримує чітке уявлення про місцезнаходження потенційного клієнту на етапах ворони продажів. У свою чергу, це розуміння дає можливість створити контент, що оптимізований під конкретний тип користувача чи клієнта.

Хочете, щоб ваш контент відповідав запитам користувачів?

Замовте SEO-стратегію від WEDEX — ми проаналізуємо пошукові інтенти вашої аудиторії та допоможемо створити контент, що працює на результат і приводить цільових клієнтів.

У більшості випадків, пересічний користувач мережі робить швидкий запит і так само швидко намагається знайти потрібну інформацію без глибокого занурення у тему. Спираючись на цей факт, можна відокремити три умовних види майбутніх клієнтів:

  • люди, які взагалі нічого не знають про компанію, товари чи послуги, які пропонуються — зайшли на сторінку чи сайт випадково;
  • люди, які знаходяться у пошуку та вже готові придбати товар за найкращою ціною — зазвичай такі користувачі не потребують додаткового «підігріву», бо вони вже за крок до покупки;
  • люди, які «в темі», шукають нову інформацію та розбираються в особливостях продукту — виключення з правил, загалом таких користувачів на порядок менше, ніж дві попередні категорії.

Для всіх трьох груп створення контенту повинно відрізнятися. І саме тут вступає у роль інтент пошукового запиту. Знання інтенту під конкретну аудиторію допоможе більш чітко підібрати ключові слова. Для людей, що взагалі випадково потрапили на сторінку, створюємо загальні запити за ключовими словами, які відповідають широкому колу інтересів потенційного користувача. Для людей «в темі» наповнюємо текст та контент більшою кількістю точних визначень та описів.

Ключові слова та семантика вибудовуються навколо інтенту.

Використання інтенту під час формування ключових слів допоможе у SEO-оптимізації сайту через:

  • Підвищення релевантності контенту. Пошукові роботи сканують контент сайтів на відповідність до запитів користувачів за метриками часу, проведеного на сайті, та взаємодії з ним. Якісно сформований інтент, на базі якого створюється контент з ключовими словами підвищить релевантність контенту на сайті.
  • Авторитетність. Чим більше контент буде відповідати запитам та потребам аудиторії, тим вірогідніше на нього будуть посилатися інші сайти та джерела. Це підвищує авторитетність не тільки в очах користувачів, а й пошукових систем.
  • Задоволення запитів користувачів. Користувачі, які регулярно отримують якісний контент за тематикою, яка їх цікавить, будуть частіше повертатися до сайту чи ресурсу, а отже й Google буде сприймати це, як позитивний показник.

Види пошукових запитів та їх залежність від наміру

Отже, пошукові запити загалом можна поділити на п’ять категорій з наступними інтентами:

  • Загальний — пошуковий запит без конкретики. Те саме «Apple» без контексту, «Хорватія», «динозаври». Що користувач хоче дізнатися таким запитом? Тільки користувачу й відомо. Просувати сайт за таким запитом та будувати навколо нього SEO-стратегію є марною тратою часу та сил. Під таким загальним інтентом може дійсно бути потреба людини у вирішенні питань, але в більшості випадків — це звичайні запити, які ми робимо в Google щодня.
  • Інформаційні — більш конкретні запити, які націлені на пошук конкретних даних. Часто такі запити містять слова та словосполучення: «як», «чому», «де знайти», «як зробити» тощо. Під такий тип запиту можна робити експертні матеріали та наповнювати відповідними ключовими словами текст. Тобто, інтент задовольняє потребу користувача в отриманні тієї чи іншої інформації.
  • Транзакційні — запит, ціллю якого є проведення транзакції (покупки). Ключі для такого запиту: «купити», «замовлення», «замовити», «ціна» тощо. Інтернет-магазини, онлайн-продавці часто використовують саме такі запити для свого SEO-просування. Інтентом транзакційного запиту є потреба в задоволенні бажання чи необхідності в продукції або послугах.
  • Навігаційні — такі запити містять більше деталізації, наприклад «смартфони Apple», «яхти Dufour», «шаурма Аль-Малем» тощо. Навігаційні запити зазвичай використовуються для пошуку конкретних брендів, товарів та послуг, тому їх не слід «підтягувати» у конкурентів.
  • Мультимедійні — запити, які використовуються для пошуку нетекстового контенту. Це ті самі запити: «слухати онлайн», «дивитися онлайн», «скачати» тощо.

Тепер, знаючи приблизні типи запитів, можна більш детально дослідити інтенти.

Як пошукові системи визначають інтент?

Google та інші пошуковики визначають інтенти користувачів за відповідністю метрик. Тобто, для кожного окремого сайту Google має набір конкретних метрик (час, частота відвідування, повторні заходи, взаємодія тощо), за якими він оцінює відповідність сайту до потреб користувача.

Зрештою, алгоритми Google є пропрієтарними, тому всіх секретів нам, SEO-спеціалістам, не дізнатися. Але у наших руках залишається купа інструментів, які допомагають зрозуміти відповідність тих чи інших ключів, запитів та семантики до інтенту запиту.

Наприклад, сервіси на кшталт Keyword Magic Tool від SemRush дають змогу дослідити найкращі ідеї для нових ключових слів для вашого сайту. Ви можете вписати будь-яке потенційне слово в пошук інструмента та побачити тренди використання цього слова, варіанти його компоновки з іншими ключами та проаналізувати ймовірну доцільність обраного ключа. Все це допоможе знайти правильні інтенти та побудувати SEO-стратегію, яка буде працювати.

Ось деякі показники, за яким Google також намагається зрозуміти, чи відповідає ваша сторінка інтенту:

  • URL — посилання повинне бути зрозумілим та відповідати напрямку контенту. Тобто статті з експертною думкою повинні знаходитися в розділі /blog або аналогічному, послуги в директорії /poslugy або /services й так далі.
  • Контент — семантика контенту складається не тільки з ключових слів за темою, а й слів-гачків по типу «цей гайд створений…», таблиць, які матимуть в описі ціни, інформації про послуги — все це також вказує на тип контенту.
  • Мікророзмітка — використовуйте мікророзмітку для додаткових вказівок щодо напрямку сторінки та її задуму.

Як SEO-оптимізувати контент під інтент?

Неочікувано, але SEO-оптимізація контенту під інтент в цілому схожа на звичайну оптимізацію. Втім, й тут є деякі нюанси, про які поговоримо докладніше.

Зведіть інтент, мета-дані та тип контенту до одного знаменника

Знаючи інтент різних категорій своїх користувачів, можна й потрібно редагувати наявні мета-теги на звичайних на посадкових сторінках. Наповнюйте контент відповідними ключами, щоб надавати якомога більш вичерпну інформацію для пошукових роботів, а тип контенту корегуйте відповідно із потребами своїх клієнтів.

Вивчайте конкурентів

Вивчайте як саме конкуренти формують семантику, набір ключів, мета-теги тощо. Це допоможе краще зрозуміти поточні умови на ринку, адже ви можете розуміти, що саме коїться з вашим бізнесом, але не розуміти причину, з якої користувачі до вас не йдуть.

Вивчайте наявні стратегії конкурентів у пошуках того, що саме приваблює клієнтів. Відсутність аналізу конкурентного середовища може бути більш серйозною перепоною, ніж погано підібрана семантика у вакуумі.

Висновки

Замість класичних висновків наведемо ще декілька порад для SEO-оптимізації контенту:

  • Фільтруйте семантику. Нецільові ключові фрази слід відкидати та шукати нові, випробовувати їхню ефективність та за потреби імплементувати.
  • Кластеризуйте запити ваших користувачів. Кожен такий кластер повинен мати свій інтент з окремими ключовими словами.
  • Покращуйте структуру ресурсу. Проведіть дослідження типової поведінки користувача на сайті та спробуйте покращити його функціонал — можливо не вистачає опції швидкого замовлення або статті у блозі виходять занадто рідко.
  • Не забувайте про on-page SEO — інтенти допомагають покращити SEO-оптимізацію, тож використовуйте їх для створення дійсного якісного та корисного контенту.

Звичайно, контент, як і будь-яке наповнення на сайті, краще одразу робити з урахуванням інтентів. Але, як показує практика, більша частина розвитку сайту відбувається через постійне самовдосконалення та виправлення старих помилок. Тож, використовуйте інтенти як можливість покращити ранжування сторінок та дійсно допомагати користувачам знайти необхідне.

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    21/03/2025
    Сьогодні існують два інструменти від Google, які можуть допомогти у формуванні семантики, пошуку ключових слів та просто вивчення ніші. Називаються ці засоби «Схожі питання» та «Люди також шукають», і знаходяться прямо на головній сторінці пошуку.

    05/02/2025
    Позиція сайту в пошуковій видачі напряму впливає на успішність бізнесу в Інтернеті. Звідси випливає потреба в моніторингу позиції сайту, який допоможе зрозуміти, які саме дії слід вжити у подальшій стратегії розвитку сайту.

    31/10/2022
    Для «безпечної» міграції сайту потрібно діяти за планом, бути уважним. Обов’язково зберегти резервні копії, розгорнути технічний домен, закритий від індексації, для реалізації змін та перевірок і втрати трафіку будуть мінімальні.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову