Чому SEO – це довго?

Чому SEO – це довго?
Чому SEO – це довго?

Скільки часу потрібно працювати над пошуковою оптимізацією сайту, щоб отримати перші результати? Для власника бізнесу, результат – це збільшення відвідуваності та продажів із сайту, для SEO-фахівця – зростання позицій, пошукового трафіку, збільшення конверсії.

Раніше SEO зводилося до трьох основних кроків:

  1. Пошук найпопулярніших ключових запитів.
  2. Оптимізація веб-сайту під ці запити.
  3. Масова закупівля посилань.

Згодом ця стратегія показала свою неефективність. Сайти, які використовували подібні «швидкі» методи досягнення вершин пошукової видачі, не могли втриматися на цих позиціях надовго. Їх могли легко змістити конкуренти, які купили більше посилань, при цьому обидва сайти могли не виправдати очікувань користувачів.

Пошукові системи постійно розвиваються, впроваджуючи нові фільтри та вдосконалюючи алгоритми ранжування. Масова закупівля посилань або надмірна оптимізація тепер можуть призвести до санкцій. Це говорить про те, що старі методи просування більш неефективні, і будь-яка помилка може призвести до блокування сайту, над яким працювали багато фахівців.

Чинники, що впливають на швидкість SEO-просування

Оптимізація сайту – це комплексний та тривалий процес, що складається із послідовних етапів. На те, скільки часу вона займе, впливає багато факторів. Їх ми розглянемо нижче.

Алгоритми пошукових систем

Це перша змінна, що впливає на успіх SEO-просування. Раніше можна було написати текст без особливої ​​структури, додати безліч ключових слів і це автоматично піднімало вас у ТОП. Зараз успіх вимагає врахування безлічі різних факторів:

  1. Поліпшення поведінкових метрик. Потрібно створювати сайт, що ефективно вирішує проблеми користувачів.
  2. Підвищення авторитету сайту в інтернеті. Важливо отримувати посилання з надійних та авторитетних джерел.
  3. Робота над контентом. Необхідний якісний та корисний експертний контент.
  4. Врахування комерційних факторів. Важливо демонструвати свої кейси, відгуки, фотографії робочого процесу, знімати відео, розміщувати реквізити та інше.

І це, звичайно, далеко не все, тому що факторів ранжування понад 200. Одні мають більший вплив, інші — менший, і це можна з’ясувати лише через тестування. Кожен проєкт є унікальним, і в кожній ніші потрібен індивідуальний підхід до роботи над різними факторами.

Для реалізації цього потребується значна кількість робочого часу. Зараз фахівцю потрібно оптимізувати сайт під продукт, що постійно змінюється, яким, по суті, є пошукова система. Для успішного вирішення такого завдання необхідна оцінка ефекту від застосованих змін, внесення коригувань, оцінка результату і т.д.

Аналітика та дослідження перед внесенням змін

Кожен проєкт є унікальним, і спочатку необхідно виявити точки зростання і розробити стратегію на найближчі 6-8 місяців. Рівень конкуренції у різних бізнес-нішах має різний показник, про що не можна забувати. Для успішної оптимізації необхідне розуміння специфіки бізнесу, що просувається, і цільової аудиторії.

Аналіз сайтів конкурентів, робота з семантикою, написання якісного контенту, розміщення його на сайті – все це теж потребує часу (мінімально місяць – півтора), проте не наближає вас до потрапляння у ТОП, хоч і є важливим етапом процесу.

Технічна оптимізація сайту

Технічна оптимізація сайту прямо впливає як на швидкість індексації сторінок пошуковими ботами, так і на поведінкові характеристики відвідувачів сайту.

Планування робіт над веб-сайтом слід розпочати після вивчення технічних аспектів. Для успішного просування не повинно бути:

  • дубльованих сторінок;
  • проблем із індексацією ресурсу;
  • технічних неполадок, які впливають на його роботу.

Крім того, проєкт має бути адаптивним, тобто зміни можна легко внести за необхідності. Якщо все ж таки виявлено складнощі, спочатку потрібно підготувати технічне завдання та реалізувати його. Підготовка ТЗ та його втілення зазвичай займає близько 1-3 тижнів.

Вік сайту

Чому SEO – це довго | WEDEX

Важливими для пошукових систем факторами були і залишаються вік, авторитет та довіра до сайту. Реєстрація домену могла бути зроблена 10 років тому, але якщо за цей час він так і не перетворився на повноцінний сайт, від «дорослого» домену не буде ніякої користі. Якщо на домені вже існував сайт, важливо, щоб тематика нового проєкту відповідала колишній.

«Молоді сайти» можуть довго залишатися у так званій «пісочниці». Протягом року сайт може не показувати активності у пошукових видачах, але згодом позиції почнуть з’являтися. Це не означає, що зусилля були марними.

Цей процес є одним з факторів ранжування, при якому пошукові системи надають перевагу сайтам з високим авторитетом. До молодих доменів пошуковики ставляться з обережністю, проте це не означає, що новий сайт обов’язково довго перебуватиме в «пісочниці». Іноді позиції починають з’являтися вже за 4 місяці роботи.

Створення та розміщення контенту

Створення якісного, актуального та унікального контенту потребує часу як на його реалізацію, так і на те, щоб пошукові системи визнали його (проіндексували та відранжували).

Важливо також грамотно просувати свій контент. Пошукові системи оцінюватимуть, як користувачі взаємодіють з ним, стежитимуть за кількістю залучених людей та за тим, кого контент не зацікавив. Кількість посилань також відіграє роль, причому посилання з різних джерел передають пошуковим системам різну інформацію про ваш контент.

Контент повинен бути настільки добре продуманий, щоб пошуковики визнали ваш сайт авторитетним у цій темі. Більше того, контент повинен оперативно відповідати на запитання відвідувачів про вас та ваші продукти. Щоб досягти високої якості, потрібен час, адже спішно написані тексти навряд чи зможуть задовольнити як явні, так і приховані очікування потенційних клієнтів. Тут важливий вдумливий та ґрунтовний підхід, а отже – і час.

Індексація та застосування змін

Недостатньо просто внести зміни на сайт, важливо, щоб пошукова система їх проіндексувала та врахувала. Це не відбувається миттєво після внесення правок. Іноді індексація проходить швидко протягом дня, але в деяких випадках процес може зайняти декілька тижнів.

Навіть якщо пошукова система швидко проіндексує зміни на сторінці, метрики поведінки не будуть виміряні за один день. Для цього потрібен час, щоб зібрати необхідну інформацію.

Поки ви проводите роботи, конкуренти також займаються SEO

Поки ваш сайт активно розвивається, конкуренти теж не втрачають часу, вкладаючи значні зусилля та засоби у просування. Часи, коли пошукова оптимізація вважалася другорядною справою, залишилися у минулому. Сьогодні бізнес розуміє, що це один із найефективніших способів зайняти високі позиції у пошуковій видачі.

У сучасних компаніях існують цілі SEO-відділи, які відповідають за функціональність та наповнення сайту. Конкуренція практично в будь-якій галузі висока, і покладатися на успіх, сподіваючись, що ваш сайт сам по собі вийде в ТОП, не варто. Ваші конкуренти також прагнуть зайняти позиції ближче до ТОП-5. Протистояти конкурентам без урахування їх дій неможливо, оскільки професійні оптимізатори враховують не тільки ринкові тенденції, а й безліч інших чинників, що постійно змінюються.

Бюджет

Сумно, але факт: бюджет, виділений на SEO, впливає на швидкість досягнення результатів. Якщо виділено достатньо коштів, це дозволяє:

  • виділити більше ресурсів на реалізацію проєкту;
  • провести глибоке дослідження тематики та конкурентів;
  • створювати необхідний обсяг контенту.

Не забувайте, що чим вищий бюджет на просування, тим швидше виконаються всі необхідні технічні завдання з доопрацювання сайту. Однак це не гарантує блискавичного потрапляння у верхні позиції органічної видачі. Гроші дозволяють виконати заплановані роботи та вдосконалити сайт на всіх етапах, і що швидше це буде зроблено, то швидше з’являться перші результати SEO-просування.

На початковому етапі проєкт набиратиме обертів, тому говорити про фінансову віддачу передчасно. Окупність – це параметр, який потрібно оцінювати в динаміці, аналізуючи результати протягом декількох місяців. Тільки так можна будувати висновки про ефективність роботи над сайтом.

Підведемо підсумки

На сьогоднішній день спроба отримати швидкий результат від SEO може бути не тільки привабливим, але і небезпечним заняттям, так як пошукові системи мають у своїх алгоритмах достатньо фільтрів для виявлення спроб «маніпуляції видачі» і продовжують їх удосконалювати.

SEO вимагає часу та поступового розвитку, немає чарівного способу одразу досягти всіх висот. Якщо ви хочете, щоб ваш сайт тривалий час залишався на вершинах пошукової видачі, необхідно постійно вкладатись у його розвиток і не зупинятися на досягнутому за перших позитивних результатів. Пам’ятайте, що як тільки ви сповільните темп, конкуренти вас швидко обійдуть і займуть ще кращі позиції. Просування буде успішним, а ваш бізнес зможе задовольнити амбіції, тільки якщо ви безперервно працюватимете над проєктом і ставитимете довгострокові цілі.

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    17/07/2024
    Пошукові системи постійно розвиваються, впроваджуючи нові фільтри та вдосконалюючи алгоритми ранжування. Масова закупівля посилань або надмірна оптимізація тепер можуть призвести до санкцій. Це говорить про те, що старі методи просування більш неефективні, і будь-яка помилка може призвести до блокування сайту.

    21/03/2025
    Сьогодні існують два інструменти від Google, які можуть допомогти у формуванні семантики, пошуку ключових слів та просто вивчення ніші. Називаються ці засоби «Схожі питання» та «Люди також шукають», і знаходяться прямо на головній сторінці пошуку.

    31/10/2022
    Для «безпечної» міграції сайту потрібно діяти за планом, бути уважним. Обов’язково зберегти резервні копії, розгорнути технічний домен, закритий від індексації, для реалізації змін та перевірок і втрати трафіку будуть мінімальні.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову