Зміст статті

Посилання бувають різними, але майже кожне — важливе для SEO. WEDEX розповість про внутрішні, зовнішні та вхідні посилання та чому для SEO варто використовувати беклінки.
Що таке посилання й нащо вони потрібні?
На початку Інтернет-епохи та з появою перших принципів SEO, успіх просування сторінки зводився до наповнення її ключовими словами. За відсутністю складних пошукових алгоритмів, пошуковики просто аналізували наявні в мережі сайти та окремі сторінки за наступною логікою: «Більше ключових слів => вірогідніше відповідає запиту => варто порекомендувати користувачу».
І все було б непогано, але хитрі прото-сеошники здогадалися, що можна спамити ключами та змушувати пошуковики сходити з розуму. Таким чином, пошуковики почали відсіювати відвертих шахраїв та читерів й стали вводити додаткові маркери «якості» та рейтингу сторінки, зокрема — посилання.
Варто зауважити, що посилання в Інтернеті та, наприклад, в журналістиці мають спільну назву, але різні поняття. Коли ми говоримо про посилання в мережі, то в більшості випадків маємо на увазі саме гіпертекст — текст, зображення, кнопка або будь-який інший елемент сторінки, при активації якого користувача перенаправляють на якусь іншу сторінку.
Гіпертекст став одним з засобів виміру рейтингу сторінок та сайтів в мережі, яким Google активно користується сьогодні.
Трохи історії про Google та обробку посилань
За обробку рейтингу сайтів відповідає цікавий алгоритм під назвою PageRank, названий на честь одного з засновників компанії — Ларрі Пейджа. Головний задум цього алгоритму полягав у тому, що пошукова система крім ключових слів використовуватиме посилання між веб-сторінками для оцінки фактора ранжування. Простими словами — кількість посилань на сторінку дорівнює якості цієї сторінки.
Що таке зворотні посилання?
Для якісного SEO найважливіші саме ті посилання, які ведуть з інших джерел на ваш сайт або навпаки — з вашого сайту на якесь джерело. Такі посилання мають різні назви:
- зовнішні посилання;
- зовнішні лінки;
- беклінки (вони ж backlinks).
Суть таких посилань зводиться до того, що вони ведуть кудись за межі основного ресурсу. Такі посилання мають багато різновидів використання, наприклад:
- посилання на вашу сторінку в іншому профільному виданні чи сайті;
- посилання на чужий блог на вашому сайті;
- перелінковка
- тощо.
Сьогодні зворотні посилання є одним з найважливіших SEO-маркерів для Google. Якщо на ваші матеріали або статті посилаються профільні й тематичні сайти, то це дзвіночок для пошуковиків: «Цей сайт авторитетний, його контент можна ранжувати краще!»
Інший важливий SEO-аспект: пошукові роботи Google періодично сканують та пересканують сторінки в мережі. Якщо на ваш сайт чи блог регулярно посилаються інші ресурси, то з більшою вірогідністю пошукові роботи зможуть зайти за цим посиланням на ваш сайт та провести додаткову індексацію вже існуючого або нового контенту.
Через ці причини зворотні посилання дуже важливі для якісного SEO майже будь-якого сайту та ресурсу. Давайте детальніше розглянемо особливості роботи з посиланнями та як покращити ранжування власного сайту.
Різновиди посилань
Загалом, можна розрізнити три види посилань в мережі. Класифікацію можна провести спираючись на призначення лінку. Отже, ось основні різновиди посилань.
Внутрішні (Internal links)
Під внутрішніми посиланнями маються на увазі ті посилання, які ведуть на сторінки та анкори в межах одного доменного імені. Власне, це ті самі посилання на блоги всередині сайту, сторінки продажів, «Про нас», тощо.
Вхідні (Inbound links)
Вхідні посилання представляють з себе лінки, які ведуть на ваш сайт з інших джерел. Наприклад, сторінка «Про компанію» використана при формуванні статті на Wikipedia про вашу діяльність. Автор статті додасть посилання на сторінку з історією компанії, яка вестиме на ваш сайт.
Вихідні (Outbound links)
Вихідні посилання — це лінки, які ведуть з вашого сайту на якийсь інший ресурс. Наприклад, ви пишите великий лонгрід про корм для котів, частину інформації для якого ви брали з умовного сайту з блогу сайта 4paws-of-cats.com.
Для збереження власної доброчесності та для повідомлення пошуковика, що ви не просто продублювали контент, а посилаєтесь на іншу сторінку, ви вказуєте лінк на похідний матеріал. Щасливі всі:
- і власник оригінального сайту — адже підвищився його рейтинг;
- і ви — адже пошуковик не віднесе матеріал на вашому сайті до плагіату та дублюванню і буде нормально ранжувати вже ваш матеріал;
- і пошуковик — адже ви повідомили про похідний текст самостійно.
Що з цього backlinks?
Точно до зворотніх посилань можна віднести два типи — власне, inbound та outbound links. Саме ці посилання направляють користувача на інший ресурс та допомагають пошуковикам будувати рейтинги авторитетності сайтів та сторінок.
Які зворотні посилання найбільш корисні для SEO мого сайту?
Найбільш вагомими для пошуковика є зворотні посилання, які ведуть на ваш сайт. Саме вони несуть найбільшу користь для SEO-просування, але їх найскладніше отримати. Якщо у вас виникло питання, чому воно так, то ось зустрічне питання: «Кому сильно хочеться рекламувати потенційно конкурентний ресурс, коли можна зарерайтити все своїми словами?»
Зворотні зовнішні посилання
Але не весь Інтернет настільки вороже ставиться до схожих за тематикою ресурсів. Все залежить від контексту. Наприклад, часто можна зустріти формат, за яким два сайти співпрацюють наступним чином: на обох сайтах виходять гостьові статті, на яких автори посилаються на свої сайти. Інший приклад: автору сайту А просто подобаються матеріали з сайту Б, тому він на добровольчих засадах посилається до нього.
Ще один варіант — дотримання принципів доброчесності, зокрема академічних. В такому випадку мова йде не про симпатію чи корисні колаборації, а про морально-етичний аспект, коли не посилатися не можна через переконання автора. Зрештою, ніхто не відміняв й погрозливі повідомлення про авторське право, яким лякають досить часто.
Також можна замовити згадування про ваш сайт на основну бартеру чи на грошових засадах. Про це ми поговоримо трохи нижче, бо там є на що звернути увагу.
Відмінність якісних посилань від неякісних
Кожен з вищезазначених типів посилань має прямий вплив на SEO-просування сайту. Насамперед варто виділити головні ознаки посилань, які можуть погіршити рейтинг сайту в пошуковиках.
Основною негативною рисою, якою можна охарактеризувати неякісне посилання є низька якість ресурсів, на яких ці посилання розміщенні. Наприклад, посилання на сайт A було розміщено на интернет-форумі, серед каталогів статей в мережі, на FAQ-сайтах. Якщо ці ресурси до того були помічені в спамі, поширенні недостовірної інформації, користувачі жалілися на якість ресурсу, то з великою долею ймовірності, й лінк на сайт A також буде помічатися Google як неякісний. Приклад узагальнений.
Ситуація може бути зворотня — ви розмістили на своєму веб-ресурсі лінк на недобросовісний сайт. Тоді вже ваш сайт може бути помічений пошуковиком як такий, що «викликає питання».
Саме через це варто уникнути поширення та створення посилальної маси з сумнівних сайтів, адже це — прямо дорога до санкцій від Google та обмеження ранжування сторінок чи навіть ресурсу у майбутньому.
Ознаки якісних посилань для SEO
А як тоді створити «якісну посилальну базу»? Це вже більш цікаве питання. Ось деякі характеристики, які допоможуть організувати якісний та корисний для SEO-просування лінкбілдінг:
- Тематика ресурсу. Ваші посилання варто розміщувати на тих сайтах, які відповідають тематиці та напрямку вашої сфери. Тобто, якщо компанія продає маленькі вітрильні човни, то варто зосередитися на пошуку сайтів, які спеціалізуються на тій же темі, а ресурси, які висвітлюють події в індустрії великих суперяхт — оминати.
- Рейтинг ресурсу. Перед тим, як домовитися про розміщення ваших лінків на якомусь сайті варто впевнитися, що цей ресурс має відповідний позитивний рейтинг. Перевірити це можна дослідивши роботу сайту, дати запит до власника з приводу кількості та якості трафіка, дізнатися чи є проблеми зі спамом. Зазвичай сайти, які пропонують розміщення посилань на своїх сторінках, самостійно надають необхідні відомості, щоб запевнити клієнта в результаті.
- Тематика контенту. Чим більш дотичний контент за посиланням до тематики статті чи сторінки, на якій він розташований, тим краще. Повертаючись до прикладів з яхтами: якщо посилання на вашу сторінку, де ви пропонуєте купити б/у човен, знаходиться на сторінці донора, яка розповідає про різні види моторів, то краще знайти більш релевантну до теми вашої сторінки статтю.
- Атрибут nofollow. Відсутність цього атрибуту дозволяє пошуковим роботам вільно досліджувати посилання, вбудовані в сторінку. Якщо цей атрибут буде помічено на сторінці, де знаходиться ваш беклінк — варто звʼязатися з підтримкою ресурсу-донора.
Важливість якісних внутрішніх посилань
Для SEO важливі не тільки зворотні посилання. Внутрішня система лінків повинна бути прозорою та зрозумілою не тільки користувачу, а й пошуковим роботам, адже саме вона дозволяє їм детальніше дослідити ваш сайт. Також увагу слід звернути на коректність анкорних посилань та анкори загалом.
Як отримати зворотні посилання та покращити SEO?
Загалом, можна виділити наступні джерела зворотних лінків:
- Соціальні мережі. Активність на сторінках тематичних спільнот та акаунтів посилить вашу присутність у мережі, а отже й
- Самостійне додавання лінків в цільові каталоги. Найпростіший приклад — повне оформлення картки у Google Maps з додаванням необхідних посилань. Зараз існує достатня кількість навіть локальних цільових каталогів для бізнесів та навіть блогів, до яких можна доєднатися безкоштовно.
- Створення контенту для інших сайтів на добровільних взаємних засадах. Цей приклад вже був наведений трохи вище, але наголошуємо, що це дійсно ефективний спосіб «розжитися» якісними, а головне дотичними до тематики вашого бізнесу зворотними посиланнями.
- Розміщення відгуків. Наявність постійних партнерів — плюс. Можливість обмінюватися правдивими позитивними відгуками — вагомий плюс. Повертаючись до добровільних засад, з партнерами можна домовитися про обмін відгуками на тематичних сайт із посиланнями один до одного. Важливо, щоб це були справжні відгуки.
Отже, на руках маємо чотири безкоштовні способи отримати зворотні лінки, тобто класичні засоби SEO. А що там з приводу платних варіантів?
Використання платних зворотних посилань
Якщо «натуральні» посилання дійсно якісно вплинуть та можуть допомогти SEO в довгостроковій перспективі, то використання платних сервісів з отримання зворотних лінків є трохи складнішим процесом.
Головне, щоб ресурс, який пропонує за гроші розмістити лінки в мережі своїх сайтів або мережі партнерів, був перевірений, адже як ми з’ясували раніше, неякісні лінки можуть лише погіршити рейтинг вашого сайту.
Перевірити це можна за статистикою та реальними відгуками користувачів. На щастя, такі сервіси існують. Наприклад, Collaborator, PRposting чи LinkStream пропонують різні можливості з просування зворотних посилань та лінкбілдінгу.
Закупка зворотних лінків — це дійсно працюючий інструмент, який, втім, вимагає відстежування реальної ефективності посилань, перевірку якості сайтів-донорів, а також загальне розуміння ринку та конкурентів. Така робота виходить за рамки умов «заплатили та отримали результат», тому краще її делегувати відповідальному SEO-фахівцю.
Висновки
Зворотні посилання, як і посилання внутрішні — важлива частина SEO. Втім, як і інші аспекти SEO, лінки проходять свою еволюцію та переосмислення з часом. Ось деякі актуальні на 2025 рік поради з приводу зворотних посилань:
- Зворотні вхідні посилання — найбільш цінний та складний у досягненні ресурс. Саме вони виступають таким собі «маркером довіри» для пошукових роботів. Велика кількість посилань з перевірених сайтів може допомогти сильно покращити ранжування ваших сторінок та веб-ресурсів.
- Платні зворотні посилання — це ок, але… Якщо мова йде про перевірених постачальників послуг. Сайт-агрегатор має супроводжувати ваші посилання на всіх етапах просування, а ще краще — надавати статистику.
Натуральні зворотні лінки — найкращий варіант, але… Покращення ранжування з їхньою допомогою може зайняти більше часу.




