Фріланс VS Агенція цифрового маркетингу: що вибрати?

Фріланс VS Агенція цифрового маркетингу: що вибрати?
Фріланс VS Агенція цифрового маркетингу: що вибрати?

Кожен власник бізнесу стикається з питанням, як розповісти про свій продукт світові, адже сьогодні надважливо, щоб компанія була «на слуху», інакше конкуренти вас просто з’їдять. Засновник корпорації Майкрософт, Білл Гейтс, часто казав:

Якщо тебе немає в інтернеті – ти не існуєш.

Він був дуже розумною людиною, і щороку його вираз стає все більш актуальним. Тож, намагаючись знайти гідного помічника, щоб зробити свій бізнес популярним, а дохід вищим, бізнесменам доводиться обирати між двома варіантами: фрілансерами та агенцією. У цій статті розберемо плюси та мінуси кожного та спробуємо допомогти вам із вибором.

Фріланс VS Агенція цифрового маркетингу | WEDEX

6 питань перед пошуком фахівця із просування

Є ряд питань, які варто задати собі або обговорити із партнерами по бізнесу перед тим, як почати шукати підрядника.

  • Яка мета пошуку спеціаліста, та які саме задачі він має закривати?
  • Які конкретні результати має отримати бізнес після залучення нової людини? Потрібні зрозумілі КРІ.
  • Якщо у вас вже є команда, чи може хтось із них взяти на себе додаткові обов’язки з просування? Якщо ні, як і хто здійснюватиме контроль над підрядником?
  • Як ваші конкуренти вирішували чи зараз вирішують такі ж задачі бізнесу, з якими ви стикнулися? Аналітика досвіду інших – першочерговий крок для досягнення своєї мети.
  • Який бюджет ви готові виділити на виконання робіт та чи доречно буде його збільшення у разі виникнення форс-мажорних ситуацій?
  • Які терміни виконання існуючих задач? Окреслювати дедлайни важливо, інакше можна чекати виконання довго.

Маючи всі відповіді, обрати спеціаліста буде набагато легше та швидше. При чому початок співпраці буде простішим і для вас, і для обраного фрілансера чи агенції, адже чим чіткіше поставлена задача, тим ефективніше буде її виконання.

Плюси та мінуси при роботі з фрілансерами

Український фріланс багатий на будь-яких спеціалістів, що можуть надавати як окремі точкові послуги, так і запропонувати комплексні рішення. Ви знайдете у Мережі веб-дизайнерів, копірайтерів, програмістів, фахівців із SMM, налаштування таргетованої та реклами у Google, SEO просування і багато інших. Проте у такій співпраці є свої нюанси, які ми розберемо детально.

Переваги роботи з фрілансерами

Переваги роботи з фрілансерами | WEDEX

1. Головним фактором, який приваблює, є економія бюджету.
Ціна послуг фрілансера зазвичай набагато нижча, ніж у агенції з просування сайтів. До того ж, у замовника є можливість впливати на цю ціну таким чином, щоб вона у першу чергу влаштовувала його.
Знайти фахівців простіше за все на біржі фрілансу, тому що там дуже багато бажаючих виконати задачу саме за той бюджет, який ви заклали на цю послугу. Бізнесмену потрібно лише відфільтрувати пропозиції, провести декілька бесід з потенційними кандидатами та обрати того, хто викликає найбільшу довіру. Також можна звернутися до фрілансера за рекомендацією знайомих, але тут вже може бути складніше зекономити бюджет та отримати послугу за свою ціну, а не запропонований фрілансером прайс.

2. Наступний плюс – це гнучкість фрілансерів.
Вони швидко вносять правки, часто працюють навіть вночі, якщо є потреба виконати термінове замовлення, яке потрібно «на вчора». Якщо вам пощастить знайти чесного відповідального фахівця, то всі вимоги завжди будуть виконані вчасно та якісно, а коментарі щодо роботи будуть прийматися максимально спокійно та адекватно. Бережіть контакти цього фрілансера і нікому їх не давайте. 
Із власного досвіду агенції WEDEX можемо відзначити, що залученість в проєкт фрілансера зазвичай вища, а це добре впливає на роботу у цілому. Він зацікавлений у розвитку проєкта клієнта, тому що це йому гарантує постійний потік задач і доходу.

3. Третя важлива перевага: фрілансери – це, як правило, вузькопрофільні спеціалісти із великим досвідом роботи у своїй сфері.
Вони здатні сумлінно та якісно виконувати певні частини роботи у вашому проєкті. Наприклад, якщо у вашу маркетингову стратегію входить просування у Інстаграм, робота з лідерами думок, таргетом, створення креативного корисного контенту, рілз, сторіс – то досвідчений SMM спеціаліст-фрілансер чудово закриє ці задачі.

Недоліки при роботі з фрілансерами

Недоліки при роботі з фрілансерами | WEDEX

1. Першим серед мінусів роботи з фрілансерами є те, що вони рідко купують та використовують платні програми для покращення своїх робіт.
Причина дуже проста – прибуток від роботи частіше за все навіть не покриває їм ці витрати на підписки. Тим часом, наявність ліцензійного ПЗ – це запорука чистоти діяльності, гарантія постійної працездатності програм без неочікуваних збоїв та видалень напрацювань, регулярні оновлення, що дозволяють спеціалісту виконувати свої задачі дійсно якісно. Досвідчені фахівці використовують для ефективної роботи також платні потужні аналітичні тули, як SimilarWeb, Semrush, Ahrefs, Serpstat, SE Ranking та інші.

2. Відсутність комплексного рішення задач бізнесу.
Так, у вузькій ніші фрілансер може показати гарний результат, але все ж, якщо потрібно зробити великий пул завдань, то постає велике питання щодо експертності. «Людина-оркестр» фізично не може бути однаково сильним експертом в різних напрямках. Тож, якщо у вас середній чи великий бізнес та бренд, який має структуру, етапи, процеси, і ви хочете повністю якісно закривати всі свої задачі – придивіться краще до послуг агенції цифрового маркетингу.
Вище ми писали, що українські фрілансери можуть запропонувати комплексні рішення. Щоб не виникав дисонанс, пояснимо: насправді більшість фрілансерів так чи інакше є агенцією. Це розповсюджений досвід як в Україні, так і за кордоном. Працює наступним чином: агенство на фріланс-біржах залишає відгуки про готовність виконати завдання від імені 10-15 окремих фрілансерів, і таким чином отримує більше замовлень, ніж розміщуючи відгуки лише від свого імені.

3. Третій недолік – при роботі з фрілансером неможливо точно бути впевненим, що задача буде виконана якісно та в узгоджений строк.
Але такі не всі – є спеціалісти, які дуже скрупульозно ставляться до виконання своїх задач, зважають на особистий бренд та відгуки, які залишить клієнт після співпраці. Проте на строки також впливає наявність інших проєктів у роботі – часто фрілансери ведуть декілька проєктів одночасно, що може негативно впливати на концентрацію уваги на вашому завданні.

4. Наступним мінусом є те, що багато хто із фрілансерів пропонує співпрацю без укладання договору чи контракту.
Це означає, що, на жаль, виконавець може взагалі не зробити задачу і зникнути зі зв’язку у будь-який час, якщо забуде про домовленості, не захоче або з якихось причин не зможе фізично продовжити співпрацю. Власнику бізнеса варто пам’ятати – обирати фрілансера потрібно у випадку, якщо ви самі є експертом у цій ніші або хоча б розумієтеся у основних моментах, і просто потрібен ще один виконавець. У іншому випадку – краще не намагатися економити на фахівцеві, щоб не витрачати час та гроші на ліквідацію наслідків недобросовісної роботи.

Обираючи фрілансера для свого проєкта, будьте дуже уважними, постійно спілкуйтеся з виконавцем, намагайтеся дізнатися якомога більше про його принципи у роботі та ставлення до проєктів, які у нього раніше були. Знайти професіонала своєї справи поміж фрілансерів нелегко, проте, знайшовши, ви будете впевнені, що частина задач по проєкту точно буде виконана якісно.

Плюси та мінуси роботи з агенцією цифрового маркетингу

Сьогодні на ринку багато пропозицій щодо комплексного просування бренду в інтернеті від маркетингових агентств. Звичайно, є плюси і мінуси, як і при співпраці з фрілансером.

Плюси роботи з агенцією

Плюси роботи з агенцією | WEDEX

1. Широкий спектр якісних послуг є основною перевагою, яку не може запропонувати фрілансер.
Коли ви звернетесь до агенції, вам запропонують заздалегідь розроблені варіанти просування бренду чи окремо сайту, які включатимуть перелік потрібних дій. Звичайно, від профільної агенції ви отримуєте персональну пропозицію після обговорення деталей вашого проєкту.
Наприклад, власник бізнесу може обрати комплексне просування бренду в інтернеті, над яким працюватиме ціла команда спеціалістів: маркетолог напише чи відкоригує існуючу стратегію, дизайнер зробить сайт, який опублікує у Мережі програміст, і буде просувати фахівець з реклами та SEO, відповідальний по SMM займеться соцмережами компанії. На виході отримаєте максимально якісне та швидке просування, тому що дати його може тільки злагоджена команда із вузькопрофільних спеціалістів, які давно працюють разом та розуміють коли, хто і що має робити для результату.
Проте, крім комплексного підходу можна обрати і необхідні точкові послуги, які виконає спеціаліст агенції. Наприклад, аудит сайту, пошукове просування, налаштування реклами у Google, тощо.

2. Наявність команди фахівців, що працюють над проєктом, гарантує, що робота не зайде у глухий кут. 
Фрілансер зазвичай орієнтується тільки на свій досвід, а у випадку, коли є команда, збільшується кількість думок щодо вирішення питань по проєкту, що виникають. Багато спеціалістів – більше гіпотез та варіантів врегулювання ситуацій найкращим чином для клієнта.
Наприклад, враховуючи досвід та можливість отримати пораду від колег, дизайнер в агенції робить такі креативи для реклами, що точно потрапляють у ціль та захоплюють увагу користувачів, спонукають до потрібної дії (переходу на сторінку, підписку та ін.).
Також, працюючи із агенцією, ваш проєкт точно не стане на паузу через хворобу, неочікуваний від’їзд чи інші особисті проблеми виконавця – тут просто знайдуть заміну серед команди та продовжать працювати у тому ж темпі. Людський фактор майже нівелюється.

3. Третя перевага – це дотримання чітких правил виконання робіт завдяки Договору.
Агентство цифрового маркетингу завжди працює офіційно зі своїми клієнтами. Договір дає велику перевагу обом сторонам, тому що їх інтереси захищені законом у випадку непорозумінь. Чітко прописані дедлайни дають гарантію, що проєкт буде зроблений вчасно, і не виникатиме питань щодо затягування часу виконання, кількості правок, ціни та інших нюансів.

4. Всі спеціалісти в одному місці.
Потреба окремо шукати фахівців різних сфер зникає сама собою. У випадку ж роботи з фрілансером вам потрібно приділити багато додаткового часу на пошук та відбір кожного члена команди для свого проєкту.

5. Важливий плюс – адаптивність за рахунок досвіду.
В агенції багато спеціалістів, досвід яких опрацьовується та конвертується в актуальні та ефективні стратегії. У команди, що працює над вашим проєктом, у будь-якій момент є можливість змінити та адаптувати стратегію просування, майже немає обмежень по нішам.

Коментар власника та засновника агенції WEDEX, Олексія Сідея:
Сеошники агенцій просувають набагато більше сайтів і за рахунок цього бачать більше фішок конкурентів, швидше розуміють, що саме змінилось після чергових апдейтів Google, аналізують більше інформації, і, відповідно, краще просувають сайти.

6. Отримання звітності та можливість для клієнта мати повний контроль над процесами.
Як правило, агентства регулярно подають проміжні звіти, показуючи клієнту кожен етап роботи. Це дає змогу зразу відкоригувати стратегію у потрібну сторону, якщо на думку замовника щось іде не так. Формат «план-факт» вигідний обом сторонам і зводить до мінімуму можливість кардинальних змін, коли проєкт майже завершено.

Недоліки при роботі з маркетинговим агентством

Недоліки при роботі з маркетинговим агентством | WEDEX

1. Основним мінусом завжди вважають вищу вартість послуг у агенції. Але це питання спірне.
Якщо у вас стартап чи дуже обмежений бюджет на просування, то звичайно комфортніша буде співпраця з фрілансером. Проте, коли бізнес вже на плаву, і ризикувати ні можливості, ні бажання немає, то варто виділити трохи більше фінансів на просування та отримати гарантію результату та послуги від досвідчених спеціалістів, що працюються у агентстві.
Обирайте роботу з такою агенцією, де пропозиція для клієнта формується максимально прозоро та чітко зрозуміло, за що ви платите, і куди йде бюджет.

Ось що говорить про це Олексій Сідей, засновник агенції WEDEX:
Є прямі і непрямі виробничі витрати. 
Наприклад, до прямих витрат відноситься бонус команди SEO-спеціалістів, Project-менеджера, копірайтерів, які працюють над проєктом.
Непрямі витрати – оренда та обслуговування офісу, маркетинг агенції, фінансовий відділ, курси для навчання персоналу і багато інших. Відповідно, більшість непрямих витрат фрілансер не має, тому і може продавати свою послуги дешевше.

Якщо дивитися на ціну окремих робіт комплексно і зважати на той факт, що фрілансери іноді необґрунтовано завищують вартість своїх послуг аж до прайсу агентства, то цей пункт можна навіть відкинути.

2. Опрацювання звернень та внесення правок може бути довшим.
Це трапляється через наявність вузьких спеціалістів, які відповідають за кожен етап роботи з клієнтом. Наприклад, за комунікацію відповідає менеджер, який, у свою чергу, передає побажання клієнта щодо виправлень відповідному фахівцю компанії. Критичними ці затримки важко назвати.

3. Клієнту можуть відмовити у наданні послуг.
Маркетингові агентства мають свою політику та принципи роботи, тому вони не завжди готові співпрацювати із будь-якою нішою. Іноді трапляються ситуації, що агенції відмовляються працювати із просуванням певних сайтів чи тематик. Цей момент зазвичай стає зрозумілим під час першої розмови, тому клієнт просто може пошукати іншу агенцію.

Хоча робота з агенцією може потребувати трохи більше бюджету, на початку співпраці – час на узгодження всіх нюансів по проєкту, підписання Договору, проте на виході клієнт отримає гарантоване якісне просування свого бренду та сайту в обумовлені строки. 

Підведемо підсумки

Звернутися за допомогою у професійну агенцію чи до окремих фрілансерів – ваш вибір. Звичайно, під час пошуку не забувайте подивитися кейси та відгуки попередніх клієнтів, але зважайте і на те, що люди купують у людей. Варто обирати того, з ким комфортно спілкуватися, працювати і на фінансовому рівні, і на емоційному. 

Співпраця буде довготривалою та приємною у тому випадку, якщо ділові партнери відчувають один одного та щиро бажають процвітання. Тоді у виконавця є натхнення та бажання дійсно допомогти зростати проєкту, а не просто відпрацьовувати оплату. А власник бізнесу не буде триматися за кожну копійку, та, спостерігаючи за класними результатами, щедро винагороджуватиме фахівців із просування.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Бізнес існує в умовах постійної конкуренції, тому для його успішного розвитку необхідно брати до уваги сильні сторони підприємства, ризики та різні фактори впливу. Якраз у цьому і допомагає SWOT-аналіз. У цій статті ми розповімо, що таке SWOT-аналіз, для чого і як його проводять, а також наведемо його приклади.

    30/07/2024
    Індексація – це процес під час якого пошукові роботи (павуки) шукають нові сторінки в інтернеті, аналізують їх вміст та зберігають цю інформацію в своєму індексі. Роботи час від часу повертаються до вже проіндексованих сторінок, щоб перевірити наявність змін та оновити інформацію.

    11/09/2024
    Веб-архів (або web archive) – це сервіс, який дозволяє зберігати і відтворювати різні версії веб-сторінок за різні періоди часу. Одним з найбільш відомих і широко використовуваних веб-архівів є Web Archive та його інструмент Wayback Machine.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову