Зміст статті

Ранжування сайтів – це розподіл сайтів пошуковими системами в результатах видачі за певним запитом. Щоб сайт займав високі позиції у пошукових системах, він повинен підходити під максимальну кількість факторів ранжування. Існує більше 1200 факторів, що впливають на ранжування. При цьому в класичній схемі можна виділити 5-6 основних груп, на які ділять усі ці фактори:
1. Хостові (загальносайтові).
До них відносяться: вік, наявність SSL-сертифіката, доменна зона, тип ресурсу, наявність якогось функціоналу та багато інших.
2. Технічні
До технічних факторів належать параметри, що описує технічний стан сайту: швидкість завантаження, розмір документа та інші.
3. Текстові
Група текстових факторів ранжирування оцінює, наскільки текст сторінки розкриває потребу (інтент) користувача та допомагає йому у вирішенні завдання.
4. Посилальні
Основними факторами є якість лінків, їхня вага.
5. Комерційні
Основне у формулі комерційного ранжування Google: асортимент, довіра, зручність вибору, якість послуг та дизайн. Пошук оцінює наявність та величину цін, інформацію про компанію, відгуки та багато іншого
6. Поведінкові (внутрішні та зовнішні)
Google намагаються вирішити завдання користувача – оцінити, зміг він за допомогою пошуку знайти цікаву для нього інформацію, замовити товар або послугу і задовольнити свої потреби.
Основні групи факторів
Контент
Хороший і релевантний контент ранжується краще і розпізнається за такими сигналами
- Стиль написання
- Положення ключових та пов’язаних термінів у тексті
- Велика кількість символів
- Використання медіа-контенту
Навіть якщо ваш сайт візуально хороший і наповнений якісним контентом, він не може бути повністю доопрацьованим за наявності технічних похибок. В обов’язковому порядку потрібно перевірити наявність повторюваного контенту, «битих» посилань, якість переходів і таке інше. Оптимізована сторінка у технічному плані
- Зручна структура
- Швидке завантаження сторінки
- Прописані мета-теги Title та Description
- Закрито безглузді сторінки від індексації;
- Час очікування відповіді сервера.
І це лише мізерна частина факторів ранжирування, алгоритми та критерії ранжування сайтів постійно змінюються та вдосконалюються.
Так, у 2021 році Google запровадив нові фактори оцінки якості — Core Web Vitals. Цих факторів більше десяти, але є три найважливіші:
- Швидкість відображення основного вмісту на сторінці.
- Мінімальний час очікування до першої взаємодії із контентом.
- Візуальна стабільність контенту та відсутність будь-яких перешкод на шляху до взаємодії з ним.
Тобто тепер у пріоритеті сайти, що прогружають блоки контенту швидше, виглядають коректно і з якими користувач може почати швидку взаємодію.
Зворотні посилання
Однозначно, велика кількість зовнішніх посилань, що посилаються на ваш сайт, позитивно впливає на його ранжування в Google. У зовнішніх посиланнях, які ведуть на наш сайт, важливі:
- Якість
- Кількість
Но 26 Липня 2021 року в офіційному блозі Google вийшов анонс про запуск нового апдейту, спрямованого на боротьбу із спамом – Spam Link Update. Після якого сайти з (покупними) спамними посиланнями почали втрачати позиції в Гуглі. У своєму офіційному блозі Google чітко дав зрозуміти, які типи посилань можуть призвести до ручних санкцій та зниження сайту в результатах пошуку.
Нові алгоритми стосуються як вхідних, так і вихідних посилань. Якщо говорити коротко, то тепер можна отримати санкції за велику кількість афіліатних посилань без тега rel=”sponsored”. Розміщення великої кількості вихідних продажних посилань призведе до зниження сайту у результатах пошуку.
Поведінкові фактори
Тут маються на увазі показники, що характеризують поведінку відвідувачів сайту. З їх допомогою пошукові системи визначають, наскільки зручний та корисний сайт для користувача.
- Показник відмов
- Час на сайті
- CTR
- Позиції
- Кількість переглянутих сторінок
До цього списку також можна включити соціальні докази – активність реакції цільової аудиторії на контент сайту в соціальних мережах. Безпосередньо цей параметр не відбивається на ранжуванні, але пошукові системи враховують це як один з факторів.
Безпека та конфіденційність. HTTPS
У серпні 2014 року Google оголосив, що сайти, на яких дані будуть передаватися через HTTPS-протокол, отримають бонус у ранжуванні. З того часу нічого не змінилося, всі сайти, які просуваються в ПС Google (Bing) повинні знаходитись під захищеним https протоколом.
Комерційні фактори ранжування
Ці фактори визначають якість сайту, тому вони мають певне значення при сортуванні сайту у видачі. Наприклад, людина не захоче нічого купувати в онлайн магазині, якщо в ньому не вказані контакти організації або ціни на товари. А якщо на сайті не буде форми для заповнення на покупку товару, то неможливо буде щось купити.
До основних показників якості інтернет-магазину, на які звертають увагу як користувачі, так і пошукові системи, відносяться:
- номери телефонів та інші контакти на всіх сторінках;
- кнопка «Купити» або «Замовити» поруч із кожним товаром;
- кнопка або посилання на Кошик на всіх сторінках;
- ціна поруч із кожним товаром чи послугою;
- коректне відображення сайту у всіх популярних браузерах;
- інформація про доставку товару та доступні способи оплати.




