Основні фактори ранжування сайту в Google

Основні фактори ранжування сайту в Google
Основні фактори ранжування сайту в Google

Ранжування сайтів – це розподіл сайтів пошуковими системами в результатах видачі за певним запитом. Щоб сайт займав високі позиції у пошукових системах, він повинен підходити під максимальну кількість факторів ранжування. Існує більше 1200 факторів, що впливають на ранжування. При цьому в класичній схемі можна виділити 5-6 основних груп, на які ділять усі ці фактори:  

1. Хостові (загальносайтові).

До них відносяться: вік, наявність SSL-сертифіката, доменна зона, тип ресурсу, наявність якогось функціоналу та багато інших.  

2. Технічні

До технічних факторів належать параметри, що описує технічний стан сайту: швидкість завантаження, розмір документа та інші.  

3. Текстові

Група текстових факторів ранжирування оцінює, наскільки текст сторінки розкриває потребу (інтент) користувача та допомагає йому у вирішенні завдання.  

4. Посилальні

Основними факторами є якість лінків, їхня вага.  

5. Комерційні

Основне у формулі комерційного ранжування Google: асортимент, довіра, зручність вибору, якість послуг та дизайн. Пошук оцінює наявність та величину цін, інформацію про компанію, відгуки та багато іншого  

6. Поведінкові (внутрішні та зовнішні)

Google намагаються вирішити завдання користувача – оцінити, зміг він за допомогою пошуку знайти цікаву для нього інформацію, замовити товар або послугу і задовольнити свої потреби.  

Основні групи факторів

Контент

Хороший і релевантний контент ранжується краще і розпізнається за такими сигналами

  • Стиль написання
  • Положення ключових та пов’язаних термінів у тексті
  • Велика кількість символів
  • Використання медіа-контенту

Контент

Навіть якщо ваш сайт візуально хороший і наповнений якісним контентом, він не може бути повністю доопрацьованим за наявності технічних похибок. В обов’язковому порядку потрібно перевірити наявність повторюваного контенту, «битих» посилань, якість переходів і таке інше.  Оптимізована сторінка у технічному плані

  1. Зручна структура
  2. Швидке завантаження сторінки
  3. Прописані мета-теги Title та Description
  4. Закрито безглузді сторінки від індексації;
  5. Час очікування відповіді сервера.

І це лише мізерна частина факторів ранжирування, алгоритми та критерії ранжування сайтів постійно змінюються та вдосконалюються.

Google Web Vitals

Так, у 2021 році Google запровадив нові фактори оцінки якості — Core Web Vitals. Цих факторів більше десяти, але є три найважливіші:

  1. Швидкість відображення основного вмісту на сторінці.
  2. Мінімальний час очікування до першої взаємодії із контентом.
  3. Візуальна стабільність контенту та відсутність будь-яких перешкод на шляху до взаємодії з ним.

Тобто тепер у пріоритеті сайти, що прогружають блоки контенту швидше, виглядають коректно і з якими користувач може почати швидку взаємодію.  

Зворотні посилання

Однозначно, велика кількість зовнішніх посилань, що посилаються на ваш сайт, позитивно впливає на його ранжування в Google. У зовнішніх посиланнях, які ведуть на наш сайт, важливі:

  • Якість
  • Кількість

Но 26 Липня 2021 року в офіційному блозі Google вийшов анонс про запуск нового апдейту, спрямованого на боротьбу із спамомSpam Link Update. Після якого сайти з (покупними) спамними посиланнями почали втрачати позиції в Гуглі. У своєму офіційному блозі Google чітко дав зрозуміти, які типи посилань можуть призвести до ручних санкцій та зниження сайту в результатах пошуку.

  Обратные ссылки

Нові алгоритми стосуються як вхідних, так і вихідних посилань. Якщо говорити коротко, то тепер можна отримати санкції за велику кількість афіліатних посилань без тега rel=”sponsored”. Розміщення великої кількості вихідних продажних посилань призведе до зниження сайту у результатах пошуку.   

Поведінкові фактори

Поведінкові фактори

Тут маються на увазі показники, що характеризують поведінку відвідувачів сайту. З їх допомогою пошукові системи визначають, наскільки зручний та корисний сайт для користувача.

  • Показник відмов
  • Час на сайті
  • CTR
  • Позиції
  • Кількість переглянутих сторінок

До цього списку також можна включити соціальні докази – активність реакції цільової аудиторії на контент сайту в соціальних мережах. Безпосередньо цей параметр не відбивається на ранжуванні, але пошукові системи враховують це як один з факторів.  

Безпека та конфіденційність. HTTPS

У серпні 2014 року Google оголосив, що сайти, на яких дані будуть передаватися через HTTPS-протокол, отримають бонус у ранжуванні. З того часу нічого не змінилося, всі сайти, які просуваються в ПС Google (Bing) повинні знаходитись під захищеним https протоколом.  

Комерційні фактори ранжування

Ці фактори визначають якість сайту, тому вони мають певне значення при сортуванні сайту у видачі. Наприклад, людина не захоче нічого купувати в онлайн магазині, якщо в ньому не вказані контакти організації або ціни на товари. А якщо на сайті не буде форми для заповнення на покупку товару, то неможливо буде щось купити.

Комерційні фактори ранжування

До основних показників якості інтернет-магазину, на які звертають увагу як користувачі, так і пошукові системи, відносяться:

  • номери телефонів та інші контакти на всіх сторінках;
  • кнопка «Купити» або «Замовити» поруч із кожним товаром;
  • кнопка або посилання на Кошик на всіх сторінках;
  • ціна поруч із кожним товаром чи послугою;
  • коректне відображення сайту у всіх популярних браузерах;
  • інформація про доставку товару та доступні способи оплати.
Станіслав Нікітюк
Linkbuilder
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Google Business Profile (GBP) – це безкоштовний інструмент, який дозволяє вам впливати на те, як ваш бізнес відображається в пошуку Google, на Google картах і в покупках Google. Використовуючи цей інструмент, ви можете зв’язуватися з клієнтами, публікувати оновлення для бізнесу, складати список продуктів або послуг тощо.

    28/11/2023
    Ранжування сайтів – це розподіл сайтів пошуковими системами в результатах видачі за певним запитом. Щоб сайт займав високі позиції у пошукових системах, він повинен підходити під максимальну кількість факторів ранжування. Існує більше 1200 факторів, що впливають на ранжування.

    05/06/2024
    Є певні рекомендації, щоб вивести ваш бізнес на вершину результатів пошуку (навіть Wikihow говорить про це). І ми маємо перевірену формулу, як це зробити. Існує декілька можливостей для досягнення вищих позицій у Google, а також для того, щоб посісти перше місце.

    Останні статті по #SEO
    13/08/2025
    Deeplink (глибинне посилання) — це звичайне веб-посилання, яке веде не на головну сторінку сайту чи додатку, а напряму на конкретний розділ чи товар.

    07/08/2025
    Використання цифрового PR набуває особливого значення – завдяки йому ваш бренд сприймається як надійний авторитет, що позитивно впливає на результати SEO.

    07/08/2025
    В умовах жорсткої конкуренції на онлайн-ринку інвестиції в якісні SEO-стратегії приносять значні результати: збільшення трафіку, підвищення конверсій і, зрештою, зростання доходів.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову