Основні фактори ранжування сайту в Google

Основні фактори ранжування сайту в Google
Основні фактори ранжування сайту в Google

Ранжування сайтів – це розподіл сайтів пошуковими системами в результатах видачі за певним запитом. Щоб сайт займав високі позиції у пошукових системах, він повинен підходити під максимальну кількість факторів ранжування. Існує більше 1200 факторів, що впливають на ранжування. При цьому в класичній схемі можна виділити 5-6 основних груп, на які ділять усі ці фактори:  

1. Хостові (загальносайтові).

До них відносяться: вік, наявність SSL-сертифіката, доменна зона, тип ресурсу, наявність якогось функціоналу та багато інших.  

2. Технічні

До технічних факторів належать параметри, що описує технічний стан сайту: швидкість завантаження, розмір документа та інші.  

3. Текстові

Група текстових факторів ранжирування оцінює, наскільки текст сторінки розкриває потребу (інтент) користувача та допомагає йому у вирішенні завдання.  

4. Посилальні

Основними факторами є якість лінків, їхня вага.  

5. Комерційні

Основне у формулі комерційного ранжування Google: асортимент, довіра, зручність вибору, якість послуг та дизайн. Пошук оцінює наявність та величину цін, інформацію про компанію, відгуки та багато іншого  

6. Поведінкові (внутрішні та зовнішні)

Google намагаються вирішити завдання користувача – оцінити, зміг він за допомогою пошуку знайти цікаву для нього інформацію, замовити товар або послугу і задовольнити свої потреби.  

Основні групи факторів

Контент

Хороший і релевантний контент ранжується краще і розпізнається за такими сигналами

  • Стиль написання
  • Положення ключових та пов’язаних термінів у тексті
  • Велика кількість символів
  • Використання медіа-контенту

Контент

Навіть якщо ваш сайт візуально хороший і наповнений якісним контентом, він не може бути повністю доопрацьованим за наявності технічних похибок. В обов’язковому порядку потрібно перевірити наявність повторюваного контенту, «битих» посилань, якість переходів і таке інше.  Оптимізована сторінка у технічному плані

  1. Зручна структура
  2. Швидке завантаження сторінки
  3. Прописані мета-теги Title та Description
  4. Закрито безглузді сторінки від індексації;
  5. Час очікування відповіді сервера.

І це лише мізерна частина факторів ранжирування, алгоритми та критерії ранжування сайтів постійно змінюються та вдосконалюються.

Google Web Vitals

Так, у 2021 році Google запровадив нові фактори оцінки якості — Core Web Vitals. Цих факторів більше десяти, але є три найважливіші:

  1. Швидкість відображення основного вмісту на сторінці.
  2. Мінімальний час очікування до першої взаємодії із контентом.
  3. Візуальна стабільність контенту та відсутність будь-яких перешкод на шляху до взаємодії з ним.

Тобто тепер у пріоритеті сайти, що прогружають блоки контенту швидше, виглядають коректно і з якими користувач може почати швидку взаємодію.  

Зворотні посилання

Однозначно, велика кількість зовнішніх посилань, що посилаються на ваш сайт, позитивно впливає на його ранжування в Google. У зовнішніх посиланнях, які ведуть на наш сайт, важливі:

  • Якість
  • Кількість

Но 26 Липня 2021 року в офіційному блозі Google вийшов анонс про запуск нового апдейту, спрямованого на боротьбу із спамомSpam Link Update. Після якого сайти з (покупними) спамними посиланнями почали втрачати позиції в Гуглі. У своєму офіційному блозі Google чітко дав зрозуміти, які типи посилань можуть призвести до ручних санкцій та зниження сайту в результатах пошуку.

  Обратные ссылки

Нові алгоритми стосуються як вхідних, так і вихідних посилань. Якщо говорити коротко, то тепер можна отримати санкції за велику кількість афіліатних посилань без тега rel=”sponsored”. Розміщення великої кількості вихідних продажних посилань призведе до зниження сайту у результатах пошуку.   

Поведінкові фактори

Поведінкові фактори

Тут маються на увазі показники, що характеризують поведінку відвідувачів сайту. З їх допомогою пошукові системи визначають, наскільки зручний та корисний сайт для користувача.

  • Показник відмов
  • Час на сайті
  • CTR
  • Позиції
  • Кількість переглянутих сторінок

До цього списку також можна включити соціальні докази – активність реакції цільової аудиторії на контент сайту в соціальних мережах. Безпосередньо цей параметр не відбивається на ранжуванні, але пошукові системи враховують це як один з факторів.  

Безпека та конфіденційність. HTTPS

У серпні 2014 року Google оголосив, що сайти, на яких дані будуть передаватися через HTTPS-протокол, отримають бонус у ранжуванні. З того часу нічого не змінилося, всі сайти, які просуваються в ПС Google (Bing) повинні знаходитись під захищеним https протоколом.  

Комерційні фактори ранжування

Ці фактори визначають якість сайту, тому вони мають певне значення при сортуванні сайту у видачі. Наприклад, людина не захоче нічого купувати в онлайн магазині, якщо в ньому не вказані контакти організації або ціни на товари. А якщо на сайті не буде форми для заповнення на покупку товару, то неможливо буде щось купити.

Комерційні фактори ранжування

До основних показників якості інтернет-магазину, на які звертають увагу як користувачі, так і пошукові системи, відносяться:

  • номери телефонів та інші контакти на всіх сторінках;
  • кнопка «Купити» або «Замовити» поруч із кожним товаром;
  • кнопка або посилання на Кошик на всіх сторінках;
  • ціна поруч із кожним товаром чи послугою;
  • коректне відображення сайту у всіх популярних браузерах;
  • інформація про доставку товару та доступні способи оплати.
Станіслав Нікітюк
Linkbuilder
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    05/06/2024
    Є певні рекомендації, щоб вивести ваш бізнес на вершину результатів пошуку (навіть Wikihow говорить про це). І ми маємо перевірену формулу, як це зробити. Існує декілька можливостей для досягнення вищих позицій у Google, а також для того, щоб посісти перше місце.

    Google Business Profile (GBP) – це безкоштовний інструмент, який дозволяє вам впливати на те, як ваш бізнес відображається в пошуку Google, на Google картах і в покупках Google. Використовуючи цей інструмент, ви можете зв’язуватися з клієнтами, публікувати оновлення для бізнесу, складати список продуктів або послуг тощо.

    20/07/2021
    Існує досить багато різноманітних сервісів для перевірки відвідуваності сайтів. Тут ми розглянемо найпопулярніші з них, а саме: SimilarWeb; Ahrefs; Serpstat; SemRush.

    Останні статті по #SEO
    29/05/2025
    Атрибут rel="canonical" — це елемент розмітки HTML, який вказує пошуковій системі основний (або канонічний) URL сторінки та допомагає уникати дублювання контенту.

    20/05/2025
    23 травня 2025 року відбудеться сьома SEO-конференція Collaborator.pro — масштабний галузевий івент про просування в пошукових системах.

    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову