Зміст статті

Будь-який SEO-фахівець розуміє важливість посилального профілю сайту для його успіху. Проводячи аналіз «жирності» маси посилань, можна зрозуміти, чи добре наповнений ресурс конкурента посиланнями і, наскільки сильно потрібно потрудитися, щоб його перевершити. Одним із ключових сервісів для оцінки посилального профілю є Ahrefs. Для того, щоб проаналізувати якість та авторитетність веб-ресурсу використовуються такі метрики як Ahrefs Domain Rating (DR) та Moz Domain Authority (DA).
Що таке Domain Rating (DR)
Domain Rating (або DR) – це показник, який відображає загальну силу посилального профілю певного ресурсу. Слід звернути увагу, що зв’язку між DR та ранжуванням сайту немає. Хоча досить часто майданчики з високим показником DR займають вищі позиції в пошуковій видачі. Але, може бути, і навпаки.
На сайті Ahrefs сказано: «… рейтинг домену Ahrefs НЕ є показником «авторитету вашого ресурсу» і не розраховується на основі вашого пошукового трафіку або рейтингу… Рейтинг домену – це показник, який показує «посилальну популярність» вашого веб-сайту порівняно з усіма іншими майданчиками у світі за шкалою від 0 до 100».
Domain Rating (DR) оцінює лише кількість та якість зовнішніх посилань на платформу, не враховуючи вік домену, відвідуваність тощо. На початку 2018 року Ahrefs змінив алгоритм розподілу ресурсів за логарифмічною шкалою, і більшість доменів у рейтингу змістилися з діапазону DR 20-50 в DR від 0 до 30. Різниця значень Domain Rating ресурсів із сильним і авторитетним посилальним профілем від слабких і молодих збільшилася, і, наприклад, отримати оцінку DR-30 – для «молодого» сайту складніше. Тепер потрібно два або три десятки зовнішніх посилань для отримання DR-30+, такі показники зараз у сайтів із кількістю посилань від 150 до 300. Не варто забувати, що на вершині цього рейтингу Facebook, Google та подібні популярні ресурси. Прагнути до показника Domain Rating – 80 зовсім не обов’язково, цілком достатньо відповідати показникам сайтів конкурентів і перевищувати їх.
Як перевірити Domain Rating?
Для вимірювання показника необхідно зайти на сайт Ahrefs та ввести адресу ресурсу або домен у рядок пошуку. В результаті ви побачите детальну таблицю з рейтингом DR.
Крім цього, відображається кількість посилань, що ведуть на ваш сайт, а також кількість зворотних посилань. Чим більший показник DR, тим достовірнішим і авторитетнішим є ваш ресурс. Наприклад, у популярних та відомих майданчиків він тримається на рівні близько 100, звичайні місцеві платформи мають DR від 1 до 10.
Як покращити DR сайту?
Потрібно розуміти, що до уваги береться тільки якість та кількість зовнішніх зворотних посилань на майданчик без віку домену, спаму, об’єму трафіку та інших параметрів. Щоб підняти DR:
- Створюйте корисний та якісний контент, на який іншим ресурсам захочеться посилатися.
- Залучайте більше Follow-посилань на свій сайт. Але не забувайте, що посилання з платформ, у яких невисокий DR, марні, так само, як і з ресурсів, які посилаються на велику кількість інших проектів.
- Залучайте посилання з авторитетних та релевантних сайтів. Добре, якщо зможете отримати посилання з майданчиків зі схожою тематикою та гарною репутацією.
- Налаштуйте внутрішнє перелінкування, щоб підвищити авторитетність ключових сторінок сайту.
Що таке Moz Domain Authority (DA)
Moz Domain Authority (DA) – це метод, за допомогою якого Moz інформує нас про те, наскільки добре ресурс має ранжуватися. Оцінюється рівень авторитетності веб-ресурсу в Google за шкалою від 0 до 100. На відміну від DR, що вищий DA сайту, то більша ймовірність його високого ранжування.
Як перевірити Moz Domain Authority?
Для вимірювання цього показника потрібно зайти на сайт Moz та в рядок пошуку ввести домен конкретного ресурсу.
В результаті ви побачите окрім авторитету домену оцінку спаму та ключові слова ранжирування.
Як покращити DA сайту?
Збільшення цього показника відображає покращення вашого ресурсу та все більшу ймовірність на вихід у ТОП. Щоб підняти DA:
- Виключіть наявність неякісних посилань назавжди.
- Створюйте якісний та цінний контент, викладайте відео, створюйте подкасти. Проводьте необхідні роботи, щоб ваш сайт хотілося відвідувати і, щоб на нього хотілося посилатися.
- Залучайте хороші посилання з майданчиків із гарною репутацією.
- Працюйте над внутрішньою перелінковкою, щоб покращити значущість сторінок та індексування.
- Працюйте над технічними параметрами (robots.txt, sitemap.xml та ін.), щоб допомагати краулерам правильно проводити індексацію.
Підведемо підсумки
Провівши аналіз свого сайту та показників посилального профілю топових конкурентів у своїй ніші, можна зрозуміти, чи потрібні вашому веб-ресурсу поліпшення. Оцінка посилальної маси конкурентів із кращими значеннями DR, кількість зовнішніх посилань, якість та вік доменів донорів, типи майданчиків допоможуть з вибором правильної стратегії зовнішнього просування сайту. Під час публікації зворотних посилань на свій ресурс обов’язково оцінюйте донорів зовнішніх посилань:
- Ahrefs Domain Rating та Moz Domain Authority (DA);
- вік домену;
- тема ресурсу;
- регіон домену;
- відвідуваність;
- якість контенту та дизайну.
Вибір донорів з відповідними показниками якості, у тому числі (DR), для нових посилань дозволить покращити значення метрик та авторитетність сайту.




