Технічний аудит сайту

Технічний аудит сайту
Технічний аудит сайту

Для того, щоб успішно просувати сайт необхідно, щоб він відповідав вимогам пошукових систем. Один із найважливіших критеріїв – це технічна оптимізація. Таким чином, для того, щоб визначити якісний стан ресурсу, перевірити наявність помилок у коді або виявити проблеми, необхідно провести технічний аналіз сайту.

Технічний аудит – це невід’ємна частина майбутньої стратегії та SEO-оптимізації сайту. Навіть якісний на перший погляд сайт може містити величезну кількість технічних помилок, що не дозволить йому зайняти ТОП у пошуковій видачі.

Для чого необхідний технічний аналіз

Технічний аналіз варто проводити на етапі запуску нового сайту, щоб уникнути проблем у майбутньому. Це певною мірою гарантія, що пошукові системи лояльно ставляться до вашого ресурсу, а також виключить ймовірність накладення штрафних санкцій.

Якщо сайт вже довгий час запущений, але очікуваних результатів немає: низькі позиції та конверсії, довге завантаження сторінок і т.д., то немає сумнівів, що ваш сайт має технічні недоліки і потрібне негайне втручання.

технічний аудит сайту

Складові частини технічного аудиту

Технічний аудит сайту включає перевірку досить великої кількості технічних параметрів і показників. Усі вони впливають на загальну якість сайту. Умовно весь аудит можна розбити дві складові: технічний стан і контентна частина.

Приклади параметрів, які перевіряються при технічному аудиті:

  • аналіз якості хостингу та усунення проблем;
  • перевірка налаштувань сервера;
  • аналіз якості верстки (усунення помилок у HTML та CSS);
  • налаштування редиректів та статус-кодів;
  • складання або редагування файлів robots.txt і sitemap.xml;
  • внутрішнє коригування сторінок;
  • формування та налаштування URL-сторінок;
  • аналіз структури сайту та коректної роботи навігації;
  • перевірка швидкості завантаження сайту;
  • аналіз окремих елементів сайту, створених за технологією Flash, Ajax, Java;
  • коректна робота 404 помилок;
  • аналіз усіх параметрів індексації сайту;
  • усунення дублів тощо

Як провести технічний аналіз

Найчастіше, є три варіанти, як можна провести технічний аудит ресурсу:

Самостійно

Для аналізу сайту, а також вирішення нескладних проблем можна використовувати безкоштовні сервіси аналітики Google. Вебмайстри, підключені до сайту, автоматично формують звіти про проблеми та помилки. Не маючи глибоких знань, будь-який власник веб-ресурсу, зможе виправити помилку, наприклад, що дублюється мета-тега description, просто дотримуючись підказок вебмайстра. Це допоможе заощадити кошти.

технічний аудит сайту самостійно

Сервіси та спеціальне програмне забезпечення

На сьогоднішній день існує досить велика кількість платних і безкоштовних сервісів, які допоможуть провести технічний аналіз сайту. Зручні інтерфейси та докладні підказки допоможуть розібратися практично з будь-яким параметром або проблемою. Приклад такого програмного забезпечення: Screaming Frog або Netpeak Spider.

Послуги професіоналів

Даний спосіб не лише дозволить заощадити Вам «вагон» часу, а також є гарантією того, що аналіз буде повним та якісним. Найчастіше разом з результатами аудиту, фахівці пропонують вам стратегію вирішення проблем та подальшого розвитку вашого ресурсу.

Інші види аудитів

Поряд із технічним аудитом є й інші види аналізу, які необхідні для залучення нових користувачів або збільшення продажів:

  • SEO-аудит – проводять з метою аналізу сайту щодо якості оптимізації для пошукових систем;
  • Маркетинговий – проводять, якщо необхідно збільшити кількість продажів або освітлення рекламної компанії;
  • Аудит юзабіліті сайту – проводять, щоб визначити слабкі місця у плані зручності взаємодії з веб-ресурсом.

Всі види аудитів пов’язані між собою, але починати оптимізацію сайту необхідно саме з технічної складової.

Наскільки часто необхідно проводити аудит

Як уже говорилося вище, на початку запуску сайту технічний аудит вкрай необхідний. Також рекомендується проводити його систематично раз чи двічі на рік. Це дозволить завжди підтримувати сайт у оптимальному стані та вчасно виявити недоліки чи проблеми. Не варто забувати, що при модернізації ресурсу або будь-яких експериментів з дизайном та доробками варто врахувати, що це впливає на технічний аспект і завжди краще перестрахуватись та провести аудит.

навіщо робити технічний аудит сайту? width=

Підведемо підсумки

За допомогою отриманих даних ви маєте повністю інформацію про поточний стан веб-ресурсу. Це допоможе розробити ефективну стратегію розвитку сайту, а також може заощадити вам кошти, які ви можете вкласти в заздалегідь провальний проект з незнання. Результати технічного аналізу є свого роду «Чек-листом», якого необхідно дотримуватись, виправляючи всі пункти, де виявлено проблеми. При якісному підході та залученні кваліфікованих фахівців Ваш сайт буде працювати на всі 100%, і ви досягнете очікуваних результатів.

Павло Власюк
Senior маркетолог WEDEX
Інші статті автора
10/01/2022
Для того, щоб успішно просувати сайт необхідно, щоб він відповідав вимогам пошукових систем. Один із найважливіших критеріїв – це технічна оптимізація. Таким чином, для того, щоб визначити якісний стан ресурсу, перевірити наявність помилок у коді або виявити проблеми, необхідно провести технічний аналіз сайту.

17/12/2021
Технічне визначення LSI – латентне семантичне індексування. Простіше кажучи, це слова та фрази, які використовуються для уточнення тематики та релевантності первинних ключових запитів або слова, що задають тематику. Ці слова допомагають пошуковим алгоритмам зрозуміти, де і як ви використовували ключову фразу на сторінці, щоб переконатися, що заголовок відповідають змісту.

29/11/2021
У власників сайтів, які використовують SEO оптимізацію, найчастіше є семантичне ядро. При виникненні подібної ситуації, за допомогою семантики, можна провести аудит пріоритетних сторінок ресурсу та досить швидко виявити причину просідання трафіку. Але як бути, якщо семантичне ядро ​​відсутнє і немає інформації, які саме ключі були втрачені?

Останні статті по #SEO
27/03/2024
При досягненні бажаних результатів у пошуковій видачі не потрібно зупиняти роботи з просування платформи. Алгоритми пошукових систем періодично змінюються, конкуренти проводять роботи з покращення своїх ресурсів, а значить просуванням вашого сайту теж необхідно займатися постійно.

15/03/2024
Підбір ключових слів – важливий етап під час пошукового SEO-просування сайтів. Їх використання покращить ранжування сторінок вашого ресурсу.

11/03/2024
Ahrefs – корисний і потужний інструмент в арсеналі будь-якого SEO-фахівця. З його допомогою можна відстежувати позиції та дії конкурентів і поліпшити ранжування власного сайту, адже він вкаже на помилки, які були допущені ще під час створення ресурсу, але впливають на його позиції зараз.