Що таке аутрич та як він працює?

Що таке аутрич та як він працює?
Що таке аутрич та як він працює?

Якщо вірити статистиці Google Trends, перші згадки у наших інтернет-просторах слово «аутріч» отримало у першому кварталі 2013 року. І хоча вже пройшло чимало часу, але реально оцінити всі його переваги вебмайстри та маркетологи змогли лише протягом останніх декількох років.

У цій статті спробуємо відповісти на всі найпопулярніші питання щодо цієї теми.

Що таке аутріч і як він працює?

Аутріч (з англ. Outreach) – це один з інструментів розвитку зовнішнього профілю сайту.

В його основі лежить пряма домовленість з власниками різних інтернет-ресурсів про розміщення необхідного контенту зі згадкою про сайт, бренд чи подію. Найчастіше, основними засобами є зворотні посилання або банери, які грамотно інтегруються в опублікованому матеріалі.

Цей метод активно використовується під час SEO-просування або як один із методів вітальної реклами. За своєю суттю він дуже схожий на стандартний лінкбілдинг (з англ. «linkbuilding»), але за призначенням більше орієнтований на користувачів, ніж алгоритми пошукових систем. Можна сказати, що аутріч знаходиться на стику крауд-маркетингу і вищезгаданого класичного методу нарощування маси посилань, при цьому використовуючи всі позитивні сторони кожного з напрямків.

Варто зазначити, що в деяких випадках оutreach може не мати комерційної основи: деякі власники сайтів обмінюються посиланнями на взаємовигідній основі. Головним завданням аутріч-проекту є формування цінних оборотних посилань на сайт клієнта. Такі посилання підвищують органічне ранжування та привертають увагу нової аудиторії. Часто аутріч має другорядні цілі розширення впізнаваності торгової марки та зміцнення довіри.

Типи аутріч

  • Платний. Щоб просуватися за гроші, компанії знадобиться чималий бюджет. Імовірність розміщення буде вищою, якщо запропонована ціна за посилання буде також високою. Особливо це працює для ніш із великою конкурентністю.
  • Умовно безкоштовний. Для того, щоб посилання розмістили безкоштовно, потрібно замість цього запропонувати власникам ресурсів справді корисний та цінний контент. Формати контенту можуть бути абсолютно різними: чек-аркуші, огляд продуктів, кейси, гостьові пости.

Навіщо потрібен аутріч?

Аутріч корисний для бізнесу, консалтингових компаній, агенцій маркетингу та різних типів сайтів. Ми виділяємо 3 основні призначення:

  1. Додатковий канал трафіку

При грамотному підборі майданчиків і вдалому виборі контенту, є велика ймовірність отримати відчутну кількість переходів на сайт, що просувається. Беклінки публікують на тих ресурсах, де є цільова аудиторія бренду. Таким чином залучають нових потенційних клієнтів.

  1. Популяризація бренду, товару чи послуги та посилення довіри до нього

Одне з найскладніших призначень – це нарощування присутності. Однак, у регулярній практиці, більшість фахівців практично не акцентуються на цьому завданні, використовуючи більш незграбні інструменти аутріч для економії часу. Коли компанія публікує посилання на особисті дослідження, авторські статті чи кейси на сторонніх майданчиках, вона посилює довіру аудиторії.

  1. Нарощування якісної ваги посилань

Зворотні посилання були, є і, швидше за все, будуть одним із найбільш значущих факторів при ранжируванні сайтів у пошуковій системі Google. Але при цьому змінюються допоміжні алгоритми, які дозволяють точніше відокремити органічні посилання від штучних. При грамотному аналізі майданчиків оutreach-маркетолог здатний підібрати варіанти, які за всіма параметрами задовільнять вимоги пошуковика і сприятимуть зростанню позицій сайту. Розміщення посилань на надійних сайтах допомагає покращити рейтинг ресурсу у пошукових систем та підняти у пошуковій видачі.

Переваги використання аутріч-маркетингу

  • Точне влучання в цільову аудиторію;
  • Достатньо швидкий результат;
  • Вічний характер посилань (впевненості додає особистий зв’язок із власником майданчика);
  • Позитивний вплив на рейтинг домену та траст сайту;
  • Контроль процесу;
  • Можливість працювати з майданчиками, яких немає на біржах посилань.

Недоліки методів аутріч-маркетингу

  • Трудомісткість процесу;
  • Вища витратність, порівняно з класичним лінкбілдінгом;
  • Фінансові ризики у співпраці з незнайомими раніше власниками сайтів.

Стратегія отримання посилань шляхом аутріч

Ефективний аутріч передбачає фундаментальне занурення у тематику та детальне вивчення цільової аудиторії проекту. В іншому випадку, є можливість отримати ту саму покупку посилань, що і на біржах, але з набагато більшими витратами часу і бюджетних коштів.

Ми діємо за наступним сценарієм:

  1. Аналіз конкурентів

Насамперед слід вивчити, як працюють у цьому напрямі ваші основні конкуренти: які майданчики на них посилаються (у тому числі їхні параметри), який тип посилань та контенту використовується. Уваги вимагають навіть незначні деталі. Отриману інформацію можна взяти собі на озброєння.

Намагайтеся аналізувати найбільш відповідних конкурентів паралельно з ТОПовими. Всупереч поширеній думці, наслідування досвіду лише найбільш успішних представників ринку може призвести до побудови некоректної стратегії. Насамперед – через суттєву різницю в допустимих рекламних бюджетах.

2. Підбір майданчиків

То як же вибрати з величезного переліку варіантів відповідні сайти?

У своїй практиці ми використовуємо близько 15 параметрів, основні з яких:

  • рейтинг домену (DR)
  • траст
  • заспамленість
  • присутність на біржах посилань
  • ІКС (в окремих випадках)
  • наявність АГС-фільтра раніше (в окремих випадках)
  • Majestic Citation Flow
  • Majestic Trust Flow

Також відбувається ознайомлення із самим сайтом. Нас цікавить, який контент публікується на цьому веб-ресурсі, які позиції ресурс має і за якими запитами показується в пошуковій видачі.

3. Комунікація із власниками

Коли майданчики підібрані, слід знайти контакти представників сайту та надіслати їм свою пропозицію. Цей етап може бути виконаний як у межах декількох годин, так і затягтися на тижні. Все залежить від швидкості роботи менеджерів майданчика, на який ви звернулися та складнощі отримання зворотного зв’язку від власника.

Ось як виглядає стандартна схема відправлення пропозиції:

Пошук контактів на сайті

Надсилання пропозиції

Отримання зворотного зв’язку

Погодження публікації

Розміщення контенту

Оплата

* Два останні пункти можуть змінюватися місцями, залежно від умов власника

4. Підготовка контенту

Скласти грамотний текст або підготувати якісний банер – це не менш важливе завдання, ніж підібрати відповідний майданчик. Важливо пам’ятати, що ми очікуємо не тільки згенерувати додаткову вагу для просування в пошукових системах, але і отримати переходи на сайт, а в окремих випадках – скласти позитивне враження про продукт або бренд. Тому, при складанні завдання на контент для оutreach важливо дотримуватися таких вимог:

  • Орієнтованість на цільову аудиторію
  • Захоплення
  • Структурованість подачі матеріалу

5. Розміщення матеріалу

Якщо ви співпрацюєте з новою людиною, яка ще не встигла зарекомендувати себе, не поспішайте замовляти більше 1 статті вперше. Особливо, якщо йдеться про власника безлічі майданчиків в одній особі. Ми рекомендуємо проводити тестову публікацію, щоб убезпечити себе від ризиків втрати великої частки бюджету у разі звернення до шахраїв. Важливо пам’ятати про подальший моніторинг. Як мінімум, протягом першого місяця після розміщення необхідно відстежувати збереження контенту.

Головне, що потрібно враховувати під час складання стратегії – це бюджет. Хороші майданчики, як правило, вимагають відповідні ціни, але і з більшою ймовірністю дадуть результат.

Як оцінити результати аутріч-маркетингу?

Залежно від цілей стратегії, результати аутріч можна оцінювати по-різному. Наприклад, якщо основним завданням було нарощування довіри до бренду, то дати точний звіт із цієї метрики практично неможливо. Отриманий трафік та покращення параметрів домену можна оцінити наочно:

Переходи з різних майданчиків

Динаміка зростання рейтингу домену (сервіс ahrefs)

Підведемо підсумки

Аутріч – це чудовий інструмент як для розвитку зовнішнього профілю сайту, так і його іміджевої складової. Не бійтеся пробувати свої сили у цьому напрямі, але краще довіртеся професіоналам. У будь-якому випадку потрібно розуміти: оutreach-маркетинг орієнтований на перспективу. Грамотно зіставляйте необхідний бюджет та очікуваний результат при плануванні довгострокових стратегій, і тоді все у вас вийде!

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
Інші статті автора
27/03/2024
При досягненні бажаних результатів у пошуковій видачі не потрібно зупиняти роботи з просування платформи. Алгоритми пошукових систем періодично змінюються, конкуренти проводять роботи з покращення своїх ресурсів, а значить просуванням вашого сайту теж необхідно займатися постійно.

15/03/2024
Підбір ключових слів – важливий етап під час пошукового SEO-просування сайтів. Їх використання покращить ранжування сторінок вашого ресурсу.

11/03/2024
Ahrefs – корисний і потужний інструмент в арсеналі будь-якого SEO-фахівця. З його допомогою можна відстежувати позиції та дії конкурентів і поліпшити ранжування власного сайту, адже він вкаже на помилки, які були допущені ще під час створення ресурсу, але впливають на його позиції зараз.

Останні статті по #SEO
27/03/2024
При досягненні бажаних результатів у пошуковій видачі не потрібно зупиняти роботи з просування платформи. Алгоритми пошукових систем періодично змінюються, конкуренти проводять роботи з покращення своїх ресурсів, а значить просуванням вашого сайту теж необхідно займатися постійно.

15/03/2024
Підбір ключових слів – важливий етап під час пошукового SEO-просування сайтів. Їх використання покращить ранжування сторінок вашого ресурсу.

11/03/2024
Ahrefs – корисний і потужний інструмент в арсеналі будь-якого SEO-фахівця. З його допомогою можна відстежувати позиції та дії конкурентів і поліпшити ранжування власного сайту, адже він вкаже на помилки, які були допущені ще під час створення ресурсу, але впливають на його позиції зараз.