Добірка безкоштовних SEO-інструментів

Добірка безкоштовних SEO-інструментів
Добірка безкоштовних SEO-інструментів

Повний набір інструментів для просування сайту коштує недешево. Але займатися просуванням без них не так ефективно, до того ж вони дають можливість працювати якісно і не витрачати час на ті завдання, які можна виконати автоматично. Саме тут нам і допоможуть безкоштовні інструменти SEO-фахівця. Найчастіше вони нічим не гірші за платні інструменти для SEO і кожен з них корисний по-своєму.

Нижче ми розглянемо найбільш зручні, зрозумілі, продуктивні та, що головне, безкоштовні SEO сервіси, які є у вільному доступі.

Google Keyword Planner

Цей сервіс дає можливість підбирати релевантні ключові слова та аналізувати інтереси аудиторії та є безцінним інструментом в арсеналі SEO-фахівців. В основному тому, що його розробила сама компанія Google, і багато SEO-фахівців вважають його дані найточнішими.

За допомогою Google Keyword Planner можна вирішити такі завдання:

  • скласти перелік ключових слів для оптимізації існуючої рекламної кампанії чи запуску нової;
  • згрупувати словосполучення за тематиками;
  • вивантажити створені ключові слова в РК;
  • оцінити ефективність кожної пошукової фрази за прогнозованим обсягом переходів та кількістю запитів;
  • спрогнозувати збільшення трафіку в розрізі окремого продукту чи інших критеріїв;
  • сформувати групи об’яв на основі створеного списку ключових слів.

Але обмеженням є те, що GKP не показує абсолютних обсягів пошуку – тільки діапазон. Тим не менш, це корисний інструмент, якщо ви хочете охопити всі бази для дослідження ключових слів.

Цей інструмент дозволяє знати, чим цікавиться аудиторія. Дані збираються з запитів, введених користувачами Google. Google Trends бере до уваги виключно високочастотні запити, проводить аналіз їх популярності та оцінює її за 100-бальною шкалою, де 100 – найбільший інтерес до певної теми.

Google Trends допомагає вирішити такі завдання:

  • дізнатися популярність теми, пошукового запиту або події;
  • проаналізувати динаміку пошукових запитів;
  • з’ясувати сезонність цих запитів;
  • визначити конкурентів та провести оцінку популярності в ніші;
  • дізнатись, як на пошукові запити впливають географічні дані.

Завдяки цьому сервісу ви дізнаєтесь інтереси та потреби користувачів та зможете визначити найбільш вигідний час для максимально цікавої та гарної пропозиції аудиторії.

Ahrefs Webmaster Tools

Все, що потрібно зробити для використання цього сервісу – створити обліковий запис та імпортувати свої дані з Google Search Console. Інструмент запустить автоматичне сканування, яке може знайти до 140 проблем, що впливають на просування сайту та знижують ефективність ваших робіт.

При використанні Ahrefs Webmaster Tools відкривається доступ до таких функцій:

  • аналіз показників SEO для ключових слів та сторінок;
  • аналіз показників SEO на рівні сторінки та домену;
  • вивчення проблем SEO та рекомендації щодо їх вирішення;
  • відкривається інформація про непрацюючі внутрішні та зовнішні посилання;
  • функції SERP для ключових слів.

Також можна побачити, хто посилається на ваш сайт, і дізнатися, за якими ключовими словами ви зараз ранжуєтеся.

Цей інструмент не просто розповість вам, які проблеми існують на вашому сайті. Він також розповість, чому та чи інша проблема є проблемою та як її можна усунути.

Google Analytics

За допомогою цього сервісу можна проаналізувати поведінку користувачів на веб-сайті. Необхідні дані знаходяться на віддаленому від Google сервері. Для підключення до системи потрібно встановити на сторінках сайту невеликий код JavaScript. За безкоштовного використання можна провести аналіз 5 млн сторінок на місяць.

Основні функції Google Analytics:

  • аналіз відвідувань сайту чи лендингу: час на сайті, сторінки, кількість відвідувачів;
  • відстеження джерел трафіку: кампанії, пошукові системи, реферали;
  • оцінка поведінки користувачів: відмови, навігація, конверсія;
  • аналіз інтерактивних елементів: форми, кнопки та ін;
  • цільові метрики: відстеження продажів, заявок чи замовлень;
  • аналіз демографічних показників: місце розташування, вік, стать;
  • оцінка трафіку з мобільних пристроїв;
  • звіти про рекламу: контроль показників конверсії та ефективності рекламних кампаній.

Як бачите, цей інструмент надає цілу низку даних по вашому сайту, які можна аналізувати та препарувати для покращення практично всіх аспектів вашого маркетингу.

GTmetrix

Це один із найпопулярніших сервісів для перевірки швидкості завантаження веб-сторінки. Плагін GTMetrix створює заключний звіт для сторінок, показує помилки, які є в роботі та пропонує поради, які допоможуть вирішити та усунути ці помилки та проблеми.

SEO-фахівці використовують цей інструмент, в основному, з двох причин:

  • зрозумілий та зручний інтерфейс;
  • можна отримати детальний звіт про швидкість завантаження сторінок та всіх елементів на сторінках. У звіті видно такі дані: дата та час тесту; де знаходиться сервер, що надсилає запит; загальний результат; час завантаження сторінки та розмір сторінки; кількість надісланих запитів та ряд інших показників.

Швидкість завантаження сторінок є одним із факторів ранжування Google з 2010 року. Тому якщо ваш сайт працює дуже повільно, це може бути причиною того, що він не ранжується так добре, як міг би.

Google Search Console

Це ще один зручний та безкоштовний інструмент для SEO від Google. Він показує інформацію про ефективність вашого сайту у пошуковій видачі. З його допомогою можна відстежити безліч даних, необхідних SEO. Саме тому при просуванні сайтів у Google, Консоль – незамінний сервіс.

За допомогою Google Search Console можна:

  • отримати дані про трафік, який надходить на сайт з пошуку Google;
  • з’ясувати, які є проблеми з індексуванням та подати запит на повторне індексування оновленого чи нового контенту;
  • визначити, які сайти містять вихідні посилання на ресурс;
  • проаналізувати зовнішні та внутрішні посилання.

Отримана інформація покаже, як ваш сайт взаємодіє з пошуком Google, і ви зможете зайнятися його оптимізацією.

Google Alerts

Це сервіс, який миттєво надсилає користувачеві повідомлення за пошуковим запитом, який ви хочете відстежувати. З його допомогою можна моніторити репутацію бренду та відстежувати, що клієнти говорять про ваші товари та послуги. Google Alerts надає до 1 тисячі оповіщень на один обліковий запис Gmail. Залежно від вибраної частоти сервіс буде надсилати вам електронні листи з усіма сторінками, на яких згадувався термін, що відстежується. Також можна відстежувати конкурентів.

Що можна зробити за допомогою Google Alerts:

  • відстежувати згадки про бренд, щоб вчасно визначити негативні відгуки;
  • знайти нові ідеї для використання ключових слів;
  • стежити за конкурентами;
  • підглянути нові ідеї у конкурентів для створення контенту;
  • вирішити проблему із плагіатом;
  • відстежувати зворотні посилання;
  • стежити за безпекою сайту.

За допомогою налаштування оповіщень ви будете в курсі появи інформації на задані запити. Це дозволить оперативно керувати репутацією, реагувати на зміни конкурентного середовища та відстежувати актуальні тренди.

Robots.txt Generator

Скласти правильний Robots.txt для сайту це перший крок на шляху SEO просування вашого проекту. Файл Robots.txt вказує пошуковим системам, куди можна та куди не можна заходити на вашому сайті. Насамперед у ньому перераховується весь вміст, який необхідно закрити від пошукових систем, таких як Google.

За допомогою цього інструмента можна створити файл, дотримуючись всіх правил пошукових систем. Основним плюсом Robots.txt Generator є те, що тут ви зможете одразу налаштувати правила індексації для всіх відомих пошукових роботів.

За допомогою цього сервісу можна:

  • контролювати, що бачать, що не бачать і куди йдуть пошукові системи;
  • керувати тим, як ПС взаємодіють із контентом вашого сайту.

Генератор robots.txt допоможе вам створити файл robots.txt для вашого ресурсу лише за декілька кліків. Інструмент-генератор оперативно згенерує код, а потім все, що вам потрібно зробити, це скопіювати і вставити його в кореневий каталог вашого сайту або завантажити його в існуючий файл robots.txt на вашому сайті, якщо він там вже існує.

ChatGPT

Можна не пояснювати, що таке ChatGPT. Всі, від студентів до професорів, від маркетологів до програмістів, використовують ChatGPT у своїй роботі та повсякденному житті. Ви можете попросити ChatGPT зробити практично все: відповісти на запитання, створити контент, прикинутися кимось іншим, відкрити свій бізнес, виправити код та багато іншого.

Цей інструмент допомагає вирішити такі завдання:

  • створення тегів заголовків title та meta description;
  • збирання доповнюючих LSI-слів;
  • узагальнення змісту та кластеризація ключових слів;
  • реалізація правил .htaccess;
  • переклад;
  • створення нових ідей контенту;
  • генерація довгих текстів;
  • оцінка сайту з погляду SEO та рекомендації щодо його покращення.

Таким чином, є всі підстави вважати, що незабаром такі нейромережі стануть обов’язковим елементом роботи будь-якого кваліфікованого SEO-фахівця. Використовуючи їх можливості, можна звільнити більше часу на творчі завдання та аналіз даних.

Одним із найпоширеніших видів діяльності при побудові посилань є пошук посилань своїх конкурентів. Це зручний та безкоштовний сервіс, за допомогою якого можна перевіряти зворотні посилання будь-якого сайту.

Що можна робити за допомогою Ahrefs’ Backlink Checker:

  • дізнатись, які сайти посилаються на ваш ресурс;
  • визначити підозрілі та шкідливі посилання;
  • виявити кількість доменів-донорів;
  • проаналізувати топ найкращих посилань із загальної маси;
  • дізнатися рейтинг ресурсу та дані про органічний трафік за місяць.

Ці дані можна застосовувати для визначення потенційних можливостей створення посилань та моніторингу результативності кампаній зі створення посилань. Все це важлива інформація, яка допоможе вам сформувати стратегію побудови посилань.

Google Business Profile Manager

За даними опитування BrightLocal, 36% SEO-фахівців вважають, що бізнес-профіль Google є найважливішим фактором ранжування для карт Google. А 6% вважають, що вона важлива для “звичайних” органічних результатів. Тому, якщо ви займаєтеся локальним бізнесом, переконайтеся, що у вас є бізнес-профіль Google.

Функції Google Business Profile Manager:

  • збільшення впізнаваності вашої компанії;
  • спрощення пошуку важливої ​​інформації;
  • швидкий та легкий пошук фото та відгуків;
  • зручний процес запису чи бронювання;
  • можна швидко та легко порівняти різні компанії.

Використовуйте свій бізнес-профіль Google для створення та обміну посиланнями на відгуки, щоб отримати більше відгуків для місцевого бізнесу.

Підведемо підсумки

У статті ми розглянули низку безкоштовних SEO інструментів, які при грамотному використанні дозволяють вивести ваш сайт на вищі позиції в пошуковій видачі на будь-якому етапі його розвитку.

Це далеко не повний список сервісів, оскільки існує чимало аналогів, як платних, так і безкоштовних. Але в будь-якому випадку, використання SEO інструментів помітно заощадить вам час та спростить роботу.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    12/12/2023
    Видимість сайту – це частина цільової аудиторії, яка побачить у пошуку посилання на ваш ресурс за введеним запитом. Чим більше запитів у вас використано і чим вищі позиції майданчика по них, тим вища і видимість сайту в пошуку.

    13/08/2021
    Як заявлено - основною відмінністю Neeva стане повна відсутність пошукової реклами і вбудованих трекерів дії користувачів. Проте сама пошукова система буде платною – близько 5$, із пробним безкоштовним періодом у 3 місяці.

    17/04/2024
    У гонитві за цифровою присутністю та конкурентоспроможністю розуміння основ SEO стає необхідністю для кожного власника веб-ресурсу. Аспекти, які ми опишемо далі, лежать в основі функціонування пошукових систем і визначають видимість сайту в онлайн-просторі.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову