Що таке b2b продажі?

Що таке b2b продажі?
Що таке b2b продажі?

В2В – це скорочення з англійської мови “business-to-business”, що перекладається як “бізнес – бізнесу”. Це такий вид продажів, де покупцями виступають одні юридичні особи, а продавцями або постачальниками – інші юридичні особи. Комерційні відносини з приватними особами вважаються простішими, ніж b2b продажі. Організації, що працюють у цій сфері, співпрацюють із професійними замовниками, які згодні проводити тільки найприбутковіші угоди. Додайте до цього більш тривале коло продажів, низку важливих і потрібних документів (які часто супроводжують будь-який договір), специфіку співпраці з юридичними особами – на виході отримуємо те, з чим постійно справляється напрямок business-to-business.

Типи b2b продажів

Нижче розглянемо, які бувають типи бі ту бі продажів:

  1. Продаж товару, який відповідає вимогам бізнесу (наприклад, канцелярії або комп’ютерної техніки). Найчастіше метод продажів схожий на процес b2c, за винятком певних допоміжних етапів (наприклад, узгодження з відділом закупівель). Є закономірність: чим важчий і цінніший продукт, тим більше часу потрібно на цикл продажів і тим більша кількість людей братиме участь в угоді з боку замовника.
  2. Продаж продукції, яку фірма буде використовувати для виготовлення власних товарів. Наприклад, виробник шин може їх продавати для автовиробника.
  3. Оптовий продаж товару для подальшої його реалізації в роздріб. Така структура доставок часто передбачає продаж товару оптом юридичній особі, яка займається продажем у роздріб. Наприклад, торгівля книгами від видавництва оптом для книжкових магазинів або оптова торгівля одягом для мережі магазинів одягу.
  4. Продаж послуг. Стандартний приклад – фірма, що надає послуги бухгалтерського обліку для невеликого бізнесу (послуги податкового консультанта).

Що таке b2b продажі | WEDEX

Чим відрізняється b2b від b2c

Основна відмінність business-to-business від business-to-consumer полягає в тому, що в першому варіанті угода проводиться між двома юридичними особами, у другому – між юридичною та приватною особою. Крім цього, є ще декілька аспектів:

  • Багато зацікавлених учасників

За проведення одного договору береться приблизно до 10 осіб, що породжує процес правильного складання всіх документів і оплати податків. Досить часто в невеликих компаніях важливі рішення з приводу закупівель приймають не тільки ключові співробітники, а й генеральний директор.

  • Тривалий цикл продажів

Через цю властивість сфери b2b іноді здається, що угода триватиме вічно, тому що в процесі постійно з’являються нові перепони. Сюди також можна віднести підвищену ціну на товари, непростий шлях залучення потенційних покупців, орієнтація не на емоційні відчуття, а на раціональний підхід.

  • Широкомасштабні угоди

Вони включають в себе оптові покупки з наміром подальшої реалізації, поліпшення якості робочого виробництва і процес налагодження виробничої системи. В угоді бере участь багато співробітників, оскільки потрібна взаємодія між різними відділами. У результаті b2b – це сфера, де фахівці отримують оплату праці вищу, ніж у сфері b2с, тому що:

  1. необхідно відстежувати непрості процеси;
  2. серйозні продажі дають більший прибуток.

Переваги та недоліки b2b продажів

Як і будь-яка сфера, b2b продажі – це сфера, яка має свої плюси і мінуси.

До переваг відносять:

  1. Можна домогтися високих доходів, працюючи з незначною кількістю великих клієнтів.
  2. Багато споживачів, які звертаються в компанію, вже готові співпрацювати.
  3. У b2b галузі нижча конкуренція, ніж, наприклад, у b2с.
  4. У певних напрямках бізнес можна розширювати як на внутрішньому ринку, так і на зовнішньому.
  5. Досить часто на старті зростання підприємства можна обмежитися невеликим капіталом.

Що стосується недоліків цієї сфери, вони такі:

  1. Ефективність роботи всієї компанії ґрунтується на кваліфікації та досвіді персоналу.
  2. Результативність підприємства залежить від стану справ у фірм-замовників.
  3. Потрібно безперервно знаходити нових покупців, оскільки постійно існує ризик втратити нинішніх.
  4. Невеликий маржинальний дохід.

Переваги та недоліки b2b продажів | WEDEX

Методи продажів у галузі b2b

У business-to-consumer клієнти часто купують продукцію, не консультуючись із продавцем, але в business-to-business майже всі продажі проводяться за допомогою менеджера. Саме від його таланту шукати і викликати інтерес у клієнтів залежить результативність угод. Нижче розглянемо техніки, які застосовують у сфері b2b.

  1. Презентація

Презентацію пропонованого товару або послуги, як правило, готують заздалегідь. Однак, це не завжди добре, оскільки менеджер часто не бере до уваги потреби клієнта. А тому навіть найвагоміші аргументи і переконливі слова не приносять очікуваного результату.

Для того, щоб презентація діяла, дізнайтеся, чим цікавиться потенційний клієнт, а потім зробіть акцент на перевагах товару, враховуючи отримані дані. У такій ситуації, завдяки презентації, ви налагодите контакт із покупцем і зможете переконати його в тому, що запропонований продукт повністю покриє його запит.

  1. Клієнтоорієнтований продаж

Продаж має починатися з індивідуального спілкування, під час якого менеджер ознайомлюється з потребами і завданнями клієнта, обмірковує їх і рекомендує рішення з використанням свого товару.

Тут не знайти класичних скриптів, готових планів або єдиних рішень – кожна ситуація виняткова. Підсумок угоди залежить від досвіду менеджера, його майстерності налагодити відносини і здатності міркувати аналітично.

  1. Експертний продаж

У цій ситуації менеджер не здійснює продаж відкрито – він показує стан компанії, її новаторство, успіхи, досвід і кваліфікацію співробітників.

Компонентами такого продажу є доповіді спікерів, вебінари, наукові публікації та дослідження. Інформацію, яка підтверджує майстерність підприємства, легко знайти на доступних ресурсах. Вивчивши такі дані, клієнт переконається, що обрана організація – дійсно один із найкращих варіантів. Що й спонукає його до купівлі товарів, пропонованих саме цією компанією.

Щоб досягти хороших результатів у сфері b2b, недостатньо використовувати один із методів продажів, потрібно їх поєднувати. Ідеально – коли менеджер може і вміє задіяти декілька методів одразу і підлаштовуватися під будь-якого клієнта.

Як збільшити продажі у сфері b2b

Для поліпшення продажів можна скористатися такими інструментами:

  • Профільні активності

Сюди відносять різні семінари, виставки, конференції. На спеціалізованих заходах підприємства показують свій товар, знайомляться з учасниками подібних подій, налагоджують взаємозв’язок із потенційними покупцями.

  • Контекстна реклама

Банери з лаконічним викладом плюсів продукції показують потенційним замовникам, які ввели відповідний запит у пошуковику.

  • Торгові представники

Співробітники фірми-продавця організовують зустріч із представниками підприємства-покупця, презентують товар або послугу та оформлюють продаж.

  • Посадкові сторінки сайту

Такі є у багатьох компаній. На сайті публікують інформацію про бізнес і його продукцію, умови спільної роботи та контактні дані. Усі, хто зацікавився, можуть або зв’язатися з фірмою безпосередньо, або заповнити форму для зворотного зв’язку.

  • Підприємницькі тендери

Компанії-покупці організовують конкурентні торги, в яких потенційні продавці пропонують свій товар. У підсумку, організатор такого тендера вибирає для спільної роботи підприємство, яке змогло запропонувати найпривабливіші умови.

  • Email-маркетинг

У листах, розісланих електронною поштою, фірми сповіщають своїх клієнтів про майбутні заходи, знижки або акції, розповідають про бонусні проєкти, таким чином нагадуючи про себе. Це один із найрезультативніших способів продажів.

  • SEO та SMM

Ці інструменти впливають на просування бізнесу опосередковано. Чим більша кількість людей знає про організацію, тим більше шансів, що потенційні замовники присутні серед них.

  • Телемаркетинг

Тут обдзвонюють потенційних покупців. Під час розмови повідомляють про переваги продукту і пропонують співпрацювати. Спосіб звичайний і досить трудомісткий, але водночас необхідний для компаній-новачків.

Для підвищення продажів у b2b існує 2 стратегії:

  1. Проштовхувальна. Бізнес сам розкручує свій продукт за допомогою різних засобів маркетингу і наскрізної аналітики.
  2. Протягувальна. Розкручуванням бізнесу, а також його товарів і послуг займаються дистриб’ютори. За виконану роботу вони отримують свою частину від продажів.

Як збільшити продажі у сфері b2b | WEDEX

Динаміка розвитку b2b продажів

Наразі у сфері b2b виникло досить багато нововведень, але при цьому дорога покупця стала довшою і складнішою. Для здійснення угоди клієнту потрібно подолати низку ступенів:

  • виявлення і формулювання завдання;
  • пошук вирішення проблеми;
  • складання списку вимог;
  • пошук і вибір стабільного і надійного продавця;
  • контроль і затвердження потреби;
  • узгодження і домовленість.

Підведемо підсумки

Для результативних продажів у сфері b2b необхідно врегулювати багато функцій і адаптуватися до того, що все навколо постійно змінюється. Ваш товар може залишатися без змін. Але стан справ на ринку, настрій, запити та потреби клієнтів – усе це неодмінно стане іншим. Продажі b2b – це особливий напрямок зі своїми порядками та філософією. Це історія про особисті взаємини і збереження авторитету, а тільки потім вже – торгівля.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Перша сотня, а потім тисяча підписників – особливе число для кожного блогера. Це ознака того, що контент пройшов випробування якістю у поки що невеликої кількості підписників, але при цьому процес почав приносити свої плоди. Перш, ніж розглянемо, як набрати підписників в Інсті, звернемо увагу на те, для чого вони вам потрібні.

    04/10/2024
    Meta випустила свій перший набір генеративних можливостей на основі штучного інтелекту для рекламних креативів, які тепер доступні всім рекламодавцям через Marketing API. Це оновлення спрямоване на спрощення створення оголошень, збільшення різноманітності творчих варіацій та потенційне покращення ефективності реклами.

    Нативна реклама є особливим видом рекламного контенту, який органічно інтегрується в середовище платформи, на якій вона розміщується, і надає користувачам враження природної частини вмісту.

    Останні статті по #Корисні поради
    У світі пошукових систем конкурують дві найбільші платформи: Google і Microsoft Bing. Але який пошуковик обрати для бізнесу? Де реклама ефективніша та рентабельніша? І хто виграє у 2025 році?

    Завдяки автоматизації, аналітиці даних та торгам у режимі реального часу Programmatic реклама дозволяє оптимізувати витрати та значно підвищити ефективність кампаній.

    Нові можливості інтернет-маркетингу постійно з’являються, змінюються та зникають. Проте є стратегії, які, незважаючи на свою суперечливість, продовжують користуватися популярністю. Одна з таких стратегій — CPA.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову