Зміст статті

UGC (User-generated content), він же користувацький контент – це контент, який створюється і публікується самою аудиторією. До нього відносять будь-яку активність користувачів: відгуки, коментарі, огляди, фотографії, відео, меми, рілси, загалом, все, що тільки придумають клієнти. Цей контент не про продаж, а про емоції та щирість. Він був визнаний одним з найефективніших інструментів розвитку та просування брендів.
Соцмережі були і залишаються основним майданчиком для такої активності. Плюс у тому, що UGC приносить користь обом сторонам: аудиторія знайомиться та дізнається більше про товари чи послуги бренду, а компанія на постійній основі отримує новий контент. Оскільки авторами є ваші клієнти, все, що потрібно зробити – стимулювати їх на створення та публікацію матеріалу, а далі – правильно використовувати його. Більше того, таким чином можна викликати інтерес до продукту навіть у холодної аудиторії, оскільки для людей завжди важливішим є досвід і думка інших людей, ніж просто реклама.
Якщо вдатися до статистики у цій темі, то побачимо таке:
- «відполірованій» брендовій рекламі споживачі довіряють на 70% менше, ніж користувацькому контенту;
- відгукам інших людей 72% користувачів довіряють так само, як і індивідуальним рекомендаціям;
- 79% покупців стверджують, що User-generated content помітно вплинув на їхнє рішення про здійснення покупки;
- фотографії із соцмереж збільшують кількість придбань продукту в 6 разів.
В умовах, коли онлайн-шопінг переважає над звичайними походами по магазинам, інтернет-магазини все частіше публікують контент із соцмереж на своїх ресурсах. Робиться це не тільки для того, щоб зробити візуал сайту різноманітним, а й для того, щоб сформувати довірчі стосунки з потенційним клієнтом.
Типи та приклади User-generated content
Майже всі види користувацького контенту пов’язані з соціальними мережами. Нижче розглянемо детально кожен.
Відгуки
Це найбільш ефективний і популярний різновид користувацького контенту, який впливає і на впізнаваність бренду, і на його імідж. Якщо користувачі говорять про ваш продукт, значить ним користуються, і він викликає певний інтерес.
Яким би не був відгук – позитивним або негативним, у будь-якому випадку він корисний і цінний. Якщо відгуки позитивні, їх можна зарепостити в бізнес-аккаунт, а враховуючи, що потенційні покупці найчастіше вирішуються на придбання продукту саме завдяки відгукам інших людей, то ще й збільшиться кількість продажів. Негативні відгуки – це завжди можливість показати потенційним клієнтам те, як ви вмієте врегулювати різноманітні питання, а також ще й шанс покращити або допрацювати свій продукт.
На зображенні приклад негативних відгуків людей, які відвідали кафе у Львові. Хороший приклад контенту UGC.
Огляди
Це практично те ж саме, що й відгуки, тільки огляди є більш докладними та інформативними, що дає можливість користувачу ознайомитися з продуктом детальніше. Найчастіше огляди публікуються в текстовому або відеоформаті в соціальних мережах або на порталах, що продають техніку та електроніку.
Огляди не такі популярні, як ті ж відгуки, тому що вимагають хороших витрат сил і часу. Та й аудиторія, яка лише починає знайомитися з товаром чи послугою, реагує без особливого ентузіазму.
Фотографії
Це досить поширений варіант UGC. Зазвичай користувач фотографує товар і відзначає на знімку бренд, викладаючи у соцмережі. Або ж фотографується разом із товаром. Якщо ви надаєте певні послуги, то найчастіше роблять фото «До» та «Після» і також викладають у соціальні мережі з позначкою вашої компанії.
Цей вид користувацького контенту обов’язково приверне до себе увагу, але, крім цього, допоможе підготувати аудиторію до покупки. А ще можна мотивувати клієнтів робити фото в обмін на невеликі подарунки, так ви отримаєте ще більше активності.
На цьому зображенні фото собачки «До» та «Після» відвідування грумінг салону. Що також є хорошим прикладом користувацького контенту.
Відеоролики
Це хоч і складний технічно варіант, проте досить популярний тип контенту. Окрім звичного відео огляду, можна зняти відео відгук, розпакування товару, ролик про саму компанію, креативне відео з товаром тощо. Основні платформи та джерела відеороликів користувачів – YouTube та TikTok. У них найбільша кількість унікальних користувачів щомісяця.
Перевага відео полягає в тому, що потенційний покупець може розглянути товар з усіх боків. А якщо під відео будуть коментарі ще й інших користувачів, то це точно приверне до себе увагу.
Меми
Так, їх теж відносять до User-generated content, причому, цей вид один із тих, що найбільш залучає користувачів. Меми коментують, репостять та обігрують, вони часто стають «вірусними». Буває й таке, що через якийсь час їм аудиторія дає друге дихання, і ви знову опиняєтесь на піку популярності.
Отже, не так вже й погано, якщо з вашим товаром чи послугою роблять меми. Таким чином ви постійно знаходитесь на виду.
Це мем, присвячений послугам стоматолога. Чим не UGC контент?
Пости у блогах
У сучасному світі бути блогером – це одна із багатьох модних тенденцій. У блогах часто розповідають про товари чи послуги та показують їх наочно. Популярними стають статті на кшталт «Як користуватися…», «За і проти…» або «Чим корисний…».
Все, що може принести користь аудиторії або просто цікаво почитати і розглянути, може публікуватися в блогах, приносячи користь і відвідувачам, і брендам.
Коментарі
Вони також відносяться до UGC. Це найпростіший вид користувацького контенту. У коментарях можна знайти все: і питання, і відповіді, і пропозиції щодо вдосконалення продукту, і користувацький досвід. Просто потрібно періодично приділяти час та перечитувати їх – тоді вони будуть справді корисні. Зазвичай коментарі залишають, коли є чим поділитися, що сказати.
Гарний приклад того, як магазин реагує на невдоволення клієнта та намагається залагодити ситуацію, щоб продовжити співпрацю з цією людиною.
Як залучити користувачів для створення користувацького контенту?
Іноді навіть відомим компаніям не так просто отримати хороший та якісний User-generated content. А малому та середньому бізнесу тим більше. Наявність користувацького контенту показує довіру аудиторії до бренду і багато говорить про якість вашого товару або послуги. Для того, щоб місяцями чи роками не чекати на UGC, існує декілька прийомів, як прискорити процес, їх ми і розглянемо нижче.
- Пряме прохання до аудиторії
Це один із найпростіших способів отримання UGC, але він принесе більше результатів вже популярним брендам. Можна просто попросити існуючих клієнтів залишити відгук про товар або послугу. Багатьом буде зовсім нескладно це зробити, особливо якщо вони на постійній основі співпрацюють з компанією, адже користувачам і самим на радість, якщо бренд продовжить їх радувати своїм продуктом. Молоді компанії теж можуть спробувати цей спосіб, але не варто очікувати приголомшливого результату. - Проведення конкурсу
Якщо ваша аудиторія ще не на стільки лояльна, щоб реагувати на перший варіант, можна запустити конкурс з подарунками і таким чином мотивувати користувачів на створення контенту. На подібний захід необхідно буде виділити певні кошти, але ці вкладення, швидше за все, окупляться. При цьому, ви самі можете вибрати вид користувацького контенту (відгук, фото, історія в інстаграм) і задати умови конкурсу. А ефект від проведеного конкурсу діятиме ще довго. - Бонусна програма
Цей спосіб підійде, якщо ваші клієнти не дуже активні, особливо, якщо компанія молода. За створення User-generated content пропонуються різноманітні бонуси (знижка, невеликий подарунок, бали, які можна обміняти під час покупки). Від аудиторії в цьому випадку практично нічого не потрібно: просто здійснити покупку або скористатися послугою, залишити відгук, а натомість отримати приємний подарунок. Більшість людей з радістю погодяться на таку пропозицію. - Взаємодія з блогерами
Це доволі результативний варіант створення UGC. Партнерство може проводитися як за оплату, так і за бартером. Зазвичай, від блогерів можна отримати досить багато нових потенційних покупців, бо їм довіряють. До вибору блогера, а особливо його аудиторії, варто підходитимемо уважно, щоб не витратити гроші або час даремно, а отримати від вашої співпраці максимум користі у вигляді збільшення продажів. - Залучення інфлюєнсерів
Завжди можна звернутися за допомогою до профі (спільноти чи приватні сторінки). Тут все працює майже так, як і у випадку з блогерами. Популярний автор ділиться зі своєю аудиторією перевагами товару чи послуги, а відповідно, користувачі не можуть не звернути увагу на продукт, тому що джерело вважають надійним. Звичайно, частина потенційних клієнтів відсіється, тому що не всі додивляться «рекламу» до кінця, але частина стане вашими покупцями. - Оплата фрілансеру
За отриманням користувацького контенту будь-якого виду можна звернутися і до фрілансеру. За невелику плату вам створять якісний і унікальний контент, який однозначно викличе інтерес у потенційних клієнтів. Такий контент можна опублікувати і на сайті, і в соціальних мережах, і на YouTube. Головне – підходити до питання грамотно, щоб вас не запідозрили у купівлі відгуків, інакше може постраждати репутація бренду, а це може призвести до втрати клієнтів. - Створення контенту самостійно
Такий варіант цілком допустимо, якщо ваша компанія тільки починає розвиватися і клієнтів ще зовсім небагато. Головне в цьому процесі – подивитися і оцінити продукт з боку споживача і створити щирий і правдивий, а не просто контент, що продає. Аудиторія це обов’язково оцінить. У процесі можуть взяти участь друзі, знайомі та колеги.
Як UGC може допомогти вашому бізнесу?
У користувацького контенту досить багато переваг, які чинять позитивний вплив на ваш бізнес. Саме їх ми й розглянемо нижче.
Викликає та зміцнює довіру аудиторії
Люди більше довіряють іншим людям, аніж рекламі брендів – це факт. Тому цілком логічно, що під час покупок в інтернеті, користувачі шукають знаки довіри, а UGC якраз і є таким знаком від реальних клієнтів. Він допомагає дізнатися враження від придбань аудиторії та відповіді компанії на відгуки, що у свою чергу, і формує ставлення та довіру до бренду.
Збільшує залученість та конверсії
Залучення збільшується, якщо користувачів мотивувати на створення контенту. Згідно зі статистикою, конверсія підвищується на 25%, якщо компанія використовує замість професійних знімків фото звичайних клієнтів із продуктом. User-generated content може знаходитись на кожному з етапів воронки продажів: від інформування про продукт до прийняття рішення про його покупку. Він створює цілий шлях, щоб людина здійснила цільову дію.
Заохочує до покупки
Користувацький контент впливає на потенційних покупців, а точніше, на їхнє рішення про здійснення покупки, оскільки є найбільш реальною та щирою формою контенту. Якщо ви публікуєте позитивні відгуки про ваш товар або послугу, вони будуть лише додатковим стимулом для придбання продукту.
Користь для SEO просування
UGC однозначно добре впливає на SEO: контент може містити в собі ключові слова, пов’язані з компанією та товаром; на ваш сайт можуть посилатися, а це природні посилання, які важливі для ранжування; такий контент привабливіший для користувачів, а значить, на вашому сайті будуть проводити більше часу. Завдяки сказаному вище зростає трафік і ваш сайт займає більш високі позиції в пошуковій видачі. Це збільшує вашу аудиторію, що у свою чергу збільшує продажі та ваш прибуток.
Цінний зворотний зв’язок
User-generated content – це чудова можливість отримати відвертий і справедливий зворотний зв’язок від клієнтів. Це допоможе вам визначити недоліки продукту та усунути їх, щоб стати кращими.
Різноманітний контент
Користувацький контент допомагає залучити більшу кількість користувачів, тому що він є достовірним, унікальним, свіжим, цікавим, корисним та постійно оновлюється. І це завжди викликає позитивні емоції.
Підведемо підсумки
У статті ми розглянули, що таке User-generated content, які існують його види та яку користь він приносить вашому бізнесу. Такий контент формує репутацію та імідж вашого бренду, допомагає завоювати довіру аудиторії та максимально зрозуміти її потреби та інтереси. А його використання не може не привернути увагу своєю щирістю. Якщо впровадити його у ваш бізнес, то перед вами однозначно відкриються нові горизонти.





