Типи зворотних посилань для SEO

Типи зворотних посилань для SEO
Типи зворотних посилань для SEO

Під час серфінгу в інтернеті, ми звикли бачити всередині тексту, у статтях, постах, соціальних мережах різні посилання. Вони направляють або на інший розділ або сторінку всередині сайту, або переводять користувачів на інший ресурс. Останні є особливою цінністю для SEO-фахівця і називаються «зворотними посиланнями».

Зворотні посилання або беклінки – це будь-які гіперпосилання, які розміщені на зовнішньому ресурсі та ведуть на ваш сайт. Простий приклад: хтось із ваших знайомих, припустимо, на якомусь тематичному форумі вирішив порадити товар і залишив лінк на сторінку вашого сайту. Таким чином у вашого ресурсу з’явилося нове зовнішнє гіперпосилання зі стороннього майданчика, тобто зворотне посилання. Якщо ви розмістили лінк на ваших партнерів у себе на сайті, то це вже беклінк для платформи ваших партнерів.

Зворотні посилання подають сигнал пошуковикам про те, що цей ресурс є авторитетним джерелом інформації. Хороший посилальний профіль важливий для просування сайтів, оскільки він допомагає підняти позиції ресурсу в результатах пошукової видачі за складними конкурентними запитами.

Чинники, що визначають цінність зворотних посилань

Цінність беклінка залежить, насамперед, від майданчика, де він розміщений. Якість сайту розраховується за багатьма параметрами. З основних можна виділити:

  • рейтинг домену;
  • довіра до майданчика;
  • кількість спаму.

І якщо на ваш ресурс посилається дуже якісний та авторитетний сайт, то це дуже хороший сигнал для пошукових роботів для просування вашого проєкту. Ще один із важливих факторів – це тематика майданчика. Посилання мають виглядати природно та відповідати тому, про що йдеться у тексті. Таким чином, цінність беклінку на ресурс з морепродуктами, розміщеного у статті, присвяченій кімнатним рослинам, зводиться до нуля.

Основні типи

Існує лише декілька типів зворотних посилань, у кожного з яких є свої особливості та вплив на ранжування. Далі розберемо кожен вид докладніше.

Природні посилання

Природні лінки на сайті з’являються завдяки користувачам. Багато хто ділиться гіперпосиланнями на товар або послугу, що їм сподобався, рекомендує своїх колег, партнерів або друзів і т.п. Кожен беклінк з одного ресурсу, розміщений людиною на інший, є природним зворотним посиланням. Припустимо, якщо ви захочете розмістити у себе на сторінці в соціальній мережі лінки на улюблені композиції із сайту Spotify, то самі не усвідомлюючи того, ви створите беклінки.

Природні посилання для користувачів та пошукових систем виглядають натурально, а тому вважаються одним із найбезпечніших та найефективніших видів лінків для SEO.

Покупні посилання

SEO-посилання або покупні – це лінки, які можна купити у інших сайтів і, які складаються фахівцями. Вони розміщуються на різних ресурсах для просування власного майданчика. Це хороший спосіб поліпшити SEO, але досить ризикований. Пошуковики насторожено та суворо реагують на продаж та купівлю посилань. Сайти, спіймані на цьому процесі, часто знижуються в результатах пошукової видачі, а іноді навіть зовсім виключаються з індексу.

Переваги покупних посилань:

  • Є можливість вибрати певні ресурси (та сторінки) для розміщення.
  • Оперативність отримання (після оплати протягом доби або максимум декількох днів беклінки будуть розміщені).
  • Можна вибрати пакети посилань потрібного обсягу та вартості.

Існує два види SEO посилань: орендовані та вічні, розглянемо їх детальніше.

Орендовані посилання

Орендованими називають лінки, які розміщуються на певний час, а оплачують їх щоденно, щотижня тощо. Такий метод закупівлі посилань є набагато дешевшим, може проходити навіть в автоматичному режимі. Є можливість за короткий час придбати велику кількість посилань на ваш сайт. Однак, вони розміщуються, в основному, на ресурсах з великою кількістю спаму. Цей фактор дуже негативно впливає на ставлення пошукових роботів до вашого сайту. Також, якщо не надходить оплата або виходить термін оренди, беклінки на ваш майданчик видаляються, що суттєво псує репутацію ресурсу в очах пошукових систем. Ефективність просування таким методом досить мала.

Вічні посилання

Вічні зворотні посилання є найбільш цінними для SEO, оскільки після оплати залишаються на сайті-донорі на постійній основі, тим самим забезпечуючи постійний трафік та підтримку ранжування на тривалий час. Розміщуються на майданчиках усередині статей чи постах. Для таких беклінків роблять максимально природне входження у тексті. Їх розміщують на якісних сайтах без спаму та з високим рівнем довіри пошукових систем. Покупка коштує значно дорожче, ніж тимчасових (орендованих).

Застосування у SEO

Сукупність всіх зворотних посилань на сайт має загальну назву «Посилальний профіль». Один із ефективних способів SEO-просування – це його поступове нарощування за допомогою беклінків. Чим більше лінків з хороших майданчиків посилаються на ваш ресурс, тим швидше розвивається ваш проєкт і, зростає його авторитетність. Нижче докладно розглянемо, на що впливають зворотні гіперпосилання.

  1. Позиції

Грамотне розміщення беклінків на якісних майданчиках дозволяє підняти позиції пріоритетних пошукових запитів та вплинути на ранжування вашого сайту у пошуковій видачі. Чим більше ваших ключових запитів займають високі позиції, тим вища ймовірність зайняти ТОП-1 у своїй ніші. Відбувається так тому, що пошукові системи припускають, що велика кількість якісних посилань говорить про те, що контент для користувачів є цінним і корисним.

  1. Реферальний трафік

Розміщена на популярному сайті добре написана стаття здатна залучити додатковий трафік. Найчастіше в SEO користуються послугами професійних копірайтерів, щоб підготувати якісну унікальну інформаційну статтю, де зворотне посилання виглядатиме всередині тексту максимально природно. Це підвищує можливість конверсії.

  1. Впізнаваність

Для того, щоб просунути бренд, також використовують зворотні лінки. Їх використовують у вигляді так званих «брендових запитів». Такі посилання включають назву домену або назву торгової марки. Наприклад, якщо ми побачимо беклінк у тексті типу відео на YouTube, ні в кого не залишиться запитань про те, на який ресурс він веде. Роботи пошукових систем не є винятком. Чим більше вони зустрічають подібних зворотних посилань, тим краще розуміють, який товар чи послуга відноситься до вашого сайту.

  1. Авторитетність

Авторитетні беклінки з ресурсів із гарним рейтингом покращують і авторитет самого сайту. Так відбувається, тому що пошукові системи сприймають такі посилання як рекомендації або позитивну оцінку вашому контенту. Як результат – ресурси зі значним рівнем авторитету досить часто займають високі позиції в результатах пошукової видачі, що покращує їхню видимість і привабливість для відвідувачів і пошукових систем.

Правила розміщення зворотних посилань

  • Якість, а не кількість. Набагато ціннішим є один беклінк з авторитетного ресурсу, ніж безліч з невідомих сайтів. Тому, якщо потрібно вибрати, вибирайте відомі платформи.
  • Беклінки з тематичних ресурсів. Розміщуйте лінки на ресурсах, які мають схожу тематику. Наприклад, якщо у вас інтернет-магазин кімнатних рослин, вибирайте сайти про садівництво та квіти. Так пошуковим системам буде зрозуміло, що ваш ресурс авторитетний у цій ніші.
  • Мітки nofollow і dofollow. Краще користуватися посиланнями dofollow, по яким роботи переходять та індексують сторінку. Але при цьому і nofollow посилання теж враховуються.

Підведемо підсумки

Зворотні посилання – це потужний та ефективний інструмент SEO-просування. Якщо обрана правильна стратегія нарощування посилання, сайт буде впевнено підніматися вгору в пошуковій видачі. Незважаючи на високу вартість такого методу просування, використання зворотних посилань ефективно збільшує показники вашого сайту та відкриває нові можливості для розвитку бізнесу чи проєкту.

Павло Власюк
CMO
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Соціальні мережі відіграють ключову роль у просуванні бренду за допомогою smm. TikTok, Facebook, Instagram і LinkedIn дозволяють брендам безпосередньо взаємодіяти з клієнтами, що є надзвичайно важливим у сучасному світі, де більшість людей активно використовують соціальні мережі.

    Digital маркетинг – це сукупність різних методів для просування товарів та послуг. Його каналами є взаємодія компаній зі своєю цільовою аудиторією через пошукові системи, соціальні мережі, e-mail, SMS, рекламу на телебаченні, радіо та інше.

    15/05/2024
    У власників сайтів, які використовують SEO оптимізацію, найчастіше є семантичне ядро. У разі виникнення подібної ситуації за допомогою семантики можна провести аудит пріоритетних сторінок ресурсу і досить швидко виявити причину просідання трафіку. Але як бути, якщо семантичне ядро відсутнє, і немає інформації, які ключі були втрачені?

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову