Зміст статті

«Схожі запитання» та «People Also Search For» — унікальні безкоштовні інструменти, які можна інтегрувати у SEO-стратегію. WEDEX розповість про ці блоки, та як саме їх можна використати для просування сайту.
Про Google та його алгоритми
Компанія Google відома своєю любовʼю до оновлень та великих апдейтів. Головний продукт компанії — пошукова система Google — оновлюється на постійній основі, щоразу додаючи нові «фішки» для користувачів та покращуючи пошукові алгоритми.
З іншого боку, кожне оновлення приносить якісь нові вимоги до контенту. Деякі з цих нововведень позитивні — система більш прискіпливо вивчає текстове наповнення сайту, фільтрує тексти, згенеровані ШІ, тобто загальна якість контенту на першій сторінці SERP підвищується.
Але велика частина змін прихована від SEO-спеціалістів пропрієтарною завісою: ми дізнаємося про якісь великі апдейти тільки тоді, коли старі стратегії просування перестають працювати.
Але думка, що Google тільки те й робить, що створює проблеми SEO-шникам, не відповідає дійсності. Адже саме Google створив два простих інструменти для роботи із семантикою та вбудував його прямо в сторінку пошуку.
«Схожі питання» та «Люди також шукають»
Перше, що спадає на думку при згадці «інструментів роботи із ключовими словами», це сервіси по типу Google Keyword Planner чи інструменти по типу Keywords Explorer від Ahrefs або Organic Research від SEMRush. Планувальник ключових слів та Keywords Explorer це потужні рішення, але обидва сервіси можуть викликати складнощі при користуванні — інтерфейс може здатися складним та перевантаженим.
Сьогодні існують два інструменти від Google, які можуть допомогти у формуванні семантики, пошуку ключових слів та просто вивчення ніші. Називаються ці засоби «Схожі питання» та «Люди також шукають», і знаходяться прямо на головній сторінці пошуку.
Схожі питання
Після введення пошукового запиту користувач потрапляє на сторінку результатів пошуку. Серед посилань на тексти та відео, рекламних оголошень та картинок користувач може побачити блок, який так і називається: «Схожі запитання».
Зазвичай такий блок складається з невеликої видачі по схожим за тематикою запитам. Наведемо приклад: після перегляду «Парку Юрського періоду» користувач зацікавився темою динозаврів й пішов шукати інформацію. Прогорнувши трохи нижче перших результатів він знайде блок із схожими тематичними запитами.
На кожен з пунктів можна клацнути та побачити відповідь на питання, яка посилається на той чи інший сайт. Для користувача цей блок корисний тим, що можна швидко побачити схожі результати за дотичною темою та більш детально дослідити матеріал.
Для SEO-спеціаліста «Схожі запитання» це один із інструментів просування. Питання, що знаходяться у блоці прямо вказують на те, що можуть шукати та чим цікавляться потенційні клієнти. Крім того, питання також можна використовувати для формування нових пошукових запитів та їх імплементації до SEO-стратегії.
Люди також шукають | People Also Search For
Блок «Люди також шукають» або англійською «People Also Search For» (PSAF) має дещо спільне із «Схожими питаннями». «People Also Search For» відображаються у нижній частині SERP та включають схожі за темою конкретні запити від користувачів.
Під час кліку на відповідний запит у блоці «Люди також шукають» користувача перенаправляє на нову сторінку пошуку, результати якої сформовані за обраним запитом. Деякі з цих запитів не завжди відповідатимуть початковому запиту, але вони допоможуть зрозуміти які суміжні тематики можуть цікавити користувачів та потенційних клієнтів.
Як використовувати «Схожі запитання» та «People Also Search For» у SEO?
Обидва інструменти допомагають вирішити дві нагальних проблеми будь-якого SEO-спеціаліста:
- відстежування ключових слів — у тому числі і нових, які нещодавно стали ключами для тієї чи іншої теми;
- покращити розуміння потреб користувача — через аналіз схожих запитів.
Перевага використання запитів з блоку «Люди також шукають» у формуванні SEO-текстів полягає у тому, що Google ймовірніше запропонує ваш сайт користувачам, які використали нерелевантний або лише частково релевантний запит. Також можна проаналізувати сторінки, посилання на які знаходяться у блоці «Схожі питання». Це допоможе зрозуміти, чому Google вважає саме цю сторінку релевантною.
Хочете, щоб ваш сайт частіше з’являвся в пошуку?
Замовте SEO-аудит від експертів WEDEX! Ми визначимо сильні та слабкі сторони вашого сайту і допоможемо зробити його більш релевантним для Google та ваших клієнтів.
Нові ідеї для SEO-просування
Аналіз обох блоків питань та запитів може дати нові ідеї для просування. Ймовірно, далеко не всі запити та суміжні теми досліджені у рамках вашого сайту, тому слід звернути на це увагу.
Один з ймовірних сценаріїв: розширення тематики блогів. Наприклад, ваш сайт фокусується на ремонті автомобілів. Аналіз пошукових даних допоможе знайти пов’язані запити та створити відповідний контент для сайту.
І хоча основна тематика сайту залишається повʼязана з комплексним ремонтом авто професіоналами, у блозі можуть зʼявитися статті по типу «Покрокова інструкція із заміни оливи», «Як обрати моторну оливу» або «Таблиці технічного обслуговування авто». Такий підхід допоможе направити на ваш сайт більш релевантний трафік.
Пріоритетність контенту
Аналіз запитів з «People Also Search For» також можна використати для формування контент-планів. Використовуючи такі сервіси, як Keyword Overview можна дізнатися який із цих супутніх запитів більш релевантний.
Використовуючи такі параметри, як обсяги пошуку, варіанти ключових слів, складність ключових слів, додаткові питання та інші можна створювати не тільки корисний, а й оптимізований контент.
Оптимізація наявного контенту
Також можна охопити більшу кількість користувачів додавши знайдені ключові слова та запити у вже наявний контент. Наприклад, на сайті вже є велика та успішна стаття по обслуговуванню компʼютерів. Для кращої пошукової оптимізації до неї можна додати нові пошукові терміни, дописати новий розділ, орієнтований на нові ключі тощо.
Головне, щоб сторінка та текст на ній виглядали природньо. Ймовірніше, якщо похідна стаття вже не потребує доповнень, краще імплементувати в тіло тексту посилання на нову статтю — яка і буде написана з урахуванням нових запитів.
Використайте «Схожі питання» для формування FAQ на сайті
Ще одним оригінальним варіантом буде використання «Схожих питань» на сторінці «Питання-Відповіді» на вашому сайті. Логіка та ж сама, що і при оптимізації наявного контенту — використати нові ключі та споріднені запити, але зробити це більш природним способом.
Це не тільки допоможе ранжуванню сторінки, а й принесе практичну користь користувачам, адже вони матимуть повноцінний довідник по вашому бізнесу, послугам, умовам повернення товарів, співпраці тощо. Крім цього, лише за допомогою однієї сторінки можна долучити достатньо нових клієнтів.
Рекомендуємо створювати розділ FAQ з урахуванням фактичної щільності ключових слів та не переоптимізовувати її. Так Google зможе нормально проіндексувати сторінку, а також не повинно виникнути проблем з ранжуванням її у SERP.
Лінкбілдінг за допомогою запитів та питань
Трохи вище ми вже запропонували варіант використання запитів — у вигляді посилань на відповідну статтю. Це також є частиною SEO-стратегії та допомагає в організації лінкбілдінгу. Намагайтесь формувати не тільки статтю, на яку посилаєтесь, а й текст самого лінку з урахуванням запитів.
Така стратегія працює одразу на декілька напрямів:
- розширення наявного семантичного ядра сайту;
- дозволяє використати більше тематичних анкорних посилань;
- підвищує релевантність контенту для Google та його пошукових роботів.
Аналіз конкурентів
Ще одна можливість, яка відкривається із використанням запитів з «Схожих питань» чи «Люди також шукають», це аналіз конкурентів. Якщо конкурент потрапив до видачі «Схожих питань» це знак того, що слід детальніше дослідити його стратегію просування. Дізнайтеся більше про те, які ключі були використані конкурентом, яка структура та частотність контенту на його сайті, чим він приваблює потенційних клієнтів.
Висновки
«Схожі запитання» та «People Also Search For» це потужні, а головне безкоштовні інструменти покращення SEO-стратегії вашого сайту. Вони допоможуть кожному SEO-спеціалісту з:
- пошуком ключових слів — та подальшим їх використанням;
- розуміння «болю» клієнтів — та вирішенням у вигляді контенту та заохочення до співпраці;
- покращенням контенту — слід робити його не тільки якісним та орієнтованим на просування у вищі позиції SERP, а й корисним;
- лінкбілдінгом — та побудовою працюючої мережі посилань;
- новими ідеями — шукайте нові ідеї для контенту та просування серед запитів та питань користувачів.
Якщо до блоку «Схожі питання» та «People Also Search For» додати й інші інструменти з аналізу пошукових запитів, то результати можуть перевершити будь-які сподівання. Залишайтеся з WEDEX та дізнайтеся про інші корисні інструменти інтернет-маркетингу!




