Зміст статті
- /01 Яким може бути заробіток на YouTube?
- /02 Способи монетизації в YouTube в Україні
- /03 Етапи виходу на YouTube для монетизації
- /04 Створення каналу на YouTube: покроковий план
- /05 Участь у програмі монетизації на Ютубі
- /06 Обмеження прав на монетизацію Ютуб для України
- /07 Скільки можна заробити на Ютубі
- /08 Час заробляти на YouTube настав

Кожен українець точно знає, що заробіток на Ютубі в Україні цілком реальний. Можна отримати чималі гроші і навіть стати мільйонером. Створенням каналу задля монетизації цікавиться багато хто, проте не всі розуміють, що для ефективної монетизації Ютуб в Україні, так само як і за кордоном, потрібна ціла команда фахівців. Незважаючи на це, автори-початківці можуть стартувати у YouTube самостійно. У статті розповімо, що як заробляти в Ютубі та що для цього зробити в першу чергу. А також розглянемо всі технічні кроки, що необхідно виконати для подальшої успішної монетизації свого каналу.
Яким може бути заробіток на YouTube?
Монетизація на Ютуб можлива за допомогою багатьох способів. Варіантів заробітку на платформі налічується мінімум 8, але мало людей про всі знають.
Партнерська програма YouTube
Отримати заробіток за допомогою участі у партнерці від Ютуб досить легко. Платформа вбудовує у відео автора рекламу і тим самим власник каналу отримує частину доходу від цієї реклами. Чим більше відеороликів міститимуть рекламу, тим більшим буде заробіток. Єдиний нюанс – користувачі платформи, що мають підключений YouTube Premium Ukraine, не бачитимуть ніякої реклами.
То ж, скільки потрібно підписників в Ютубі для монетизації? Для підключення необхідно мати більше 1000 підписників на каналі та від 4000 годин перегляду публічних відеороликів за останній рік чи 10 млн переглядів Shorts за останні 90 днів. Це стандартна партнерська програма від YouTube, за допомогою якої жителі України можуть отримати заробіток. Але, крім вище зазначених вимог, потрібно дотримуватися і наступних:
- канал має виключно гарну репутацію без активних попереджень про порушення правил;
- автор слідує правилам монетизації каналів YouTube, не порушує їх, в першу чергу – не використвує у власних відео контент, що вже має авторські права (музику, фото, тощо);
- є активний обліковий запис AdSense.
З 2022 року також працює розширена партнерська програма YouTube, якою можна користуватися у певних країнах (Україна, на жаль, поки що не входить до переліку). Підключення розширеної програми передбачає наявність більше 500 підписників на каналі, 3 публічних відео, які завантажені протягом останніх 3 місяців, а також від 3000 годин перегляду відео за рік.
Підключення монетизації таким чином можлива для будь-якого контенту на Ютуб каналі, що відповідає правилам платформи. Отримати свій заробіток можна через безготівковий переказ, на банківську карту або забрати через платіжні системи.
Продаж мерчу
За умови наявності великої аудиторії, яка довіряє автору YouTube каналу, стає можливим мерчендайз. Це продаж сувенірної продукції з логотипом та іншою символікою бренду, як футболки, кружки, кепки, ручки, тощо. Мерч ще більше популяризує канал, допоможе швидше розвинути особистий бренд.
Для підключення такого способу монетизації з YouTube в Україні простіше за все створити сайт та прикріплювати посилання на нього у кожен опис до відео. Також можна у самому відео згадувати про свій мерч та наявність сайту.
Краудфандинг
Цей спосіб монетизації з’явився у якості варіанта вирішення проблеми автора Ютуб каналу з закупкою та оновленням коштовної техніки, реквізиту та іншого для зйомки цікавого контенту. Дохід від YouTube реклами не покриває всі витрати, тому іноді власники каналів вирішують час від часу звертатися до аудиторії із запитами на фінансування нових ідей.
Наприклад, для ефективного збору грошей можна підготувати коротке відеозвернення, де описати всю ідею та що необхідно для її реалізації, вказавши точну суму, якої не вистачає. Кожен, хто вносить певну суму на рахунок, має отримати якісь бонуси: мерч або доступ до ексклюзивного контенту на YouTube каналі, інше. Гроші варто збирати відкрито (наприклад, через платформу Kickstarter), інакше підписники не довірятимуть та не допоможуть зі збором.
Донати від фанатів
Залучати спонсорів для монетизації YouTube можна завдяки функції «грошова підтримка від шанувальників». Іноді її плутають з краудфандингом, але ці способи заробітку різні. У даному випадку просто потрібно нагадувати фанатам, що автор дуже вдячний фанатам та підписникам за донати, спонукати закидати невеликі суми, що допоможуть розвивати канал.
Отримати донати з Ютуб можна через:
- спонсорство каналу: будь-хто з бажаючих може стати спонсором каналу; внести оплату та отримати привілеї, як доступ до ексклюзивного контенту, дописів на вкладці «Спільнота», значки, смайли, тощо;
- суперчат на прямих трансляціях: глядачі можуть вносити оплату за те, що їх коментарі будуть виділятися розміром та кольором;
- суперподяка від фанатів: глядач може зробити невеликий донат, висловлюючи подяку блогеру за певний стрім чи відео; тут можна отримати чималі гроші, якщо «виростити» залучену аудиторія каналу YouTube.
Інфлюенс маркетинг
Блогери, що давно займаються улюбленою справою в Україні чи закордоном та вкладають всю душу у свій Ютуб, мають теплу аудиторію, яка їм довіряє. Саме тому власники бізнесів вкладають гроші у інфлюенс маркетинг. Автор у своїх відео рекомендує, тобто нативно рекламує товар чи послугу і отримує за це оплату.
Огляди, комерційні рекламні відео та інтеграція реклами у свій контент гарантують значну монетизацію YouTube.
Спонсорований контент приносить гарний заробіток та має високу вартість, але важливо щиро поважати своїх підписників та брати у рекламу тільки те, що дійсно подобається блогеру.
Для пришвидшення пошуку зацікавлених власників бізнесу є спеціальні платформи, як Crowdtap, Upfluence.
Партнерський маркетинг
Це вид монетизації, коли партнери (афілійовані особи чи платформи) отримують комісію за кожну дію, яку здійснив клієнт через їх рекомендацію (наприклад, покупку або реєстрацію). Блогер сам шукає спонсорів та обирає, що рекламувати у своєму YouTube.
Інфлюенс-маркетинг більше спрямований на побудову довіри та впізнаваності, тоді як партнерство – на досягнення конкретних фінансових результатів.
Отримувати заробіток з партнерського маркетингу у Ютуб так само вигідно для блогера із великою аудиторією.
Ліцензування контенту
Якщо автору вдалося створити відео, яке стало вірусним і зібрало тисячі чи навіть мільйони переглядів, це гарний шанс для підключення монетизації, у тому числі в Україні. Потрібно надати права на використання свого відео медіакомпаніям та отримувати заробіток. Щоб укласти подібну угоду можна скористатися спеціальними платформи, як Jukin Licensing.
Вихід на ТБ та у стрімінгові мережі
Коли блогер досягає високого рівня та має мільйонну аудиторію, з’являється можливість підключення монетизації, пропонуючи свої відео на стрімінгові платформи та навіть TV. Це, у свою чергу, додає ще більше популярності Ютуб блогеру та збільшує заробітки.
Способи монетизації в YouTube в Україні
Вище ми розглянули всі популярні доступні способи монетизації через Ютуб. Але не всі з них доступні в Україні. Популярністю користуються 4 варіанти.
Заробіток від YouTube Premium Ukraine
Хоча оплата за підписку дає плюси безпосередньо підписнику, власник каналу також може заробити. YouTube подбав про блогерів та пропонує отримувати частину від оплати глядачів YouTube Premium Ukraine, коли вони переглядають контент конкретного блогера. Тобто автор відеороликів, які переглядають частіше за все платні підписники YouTube Premium, отримує такі невеликі бонуси до монетизації.
Super Chat та суперналіпки
Актуальний спосіб монетизації для тих авторів України, хто регулярно проводить прямі ефіри. Глядачі вносять оплату, якщо бажають купити колір повідомлень у чаті та анімовані стікери. Для активації функції потрібно зайти у YouTube Studio, обрати «Монетизація» – «Supers» – «Розпочати». Статистику відслідковувати можна у розділі «Монетизація».
Спонсорство
Ексклюзивні підписники, які вирішили стати спонсорами каналу в Україні, отримують переваги, як значок лояльності, смайли, дивитися унікальний контент. Підключення цього способу монетизації можливе через YouTube Studio – «Монетизація» – «Спонсорство» та слідувати підказкам.
YouTube Shorts Fund
Шортс стали доступними для монетизації в Україні з 2022 року. Блогери отримують нагороду від платформи за перегляди контенту, що становить від 100 доларів до 10 000. Оплата йде з фонду YouTube Shorts.
Етапи виходу на YouTube для монетизації
Перед створенням та налаштуваннями самого каналу, потрібно зробити декілька важливих кроків.
Реєстрація ФОП
Необхідна для того, щоб у найвідповідальніший момент не втратити всі зароблені гроші. Оформивши свою діяльність, блогер працюватиме офіційно, а це дає такі переваги, як легка співпраця зі спонсорами, рекламодавцями.
Для оформлення автору достатньо зайти в «Дію».
Онлайн надати документи:
- скрін паспорта та ІПН;
- заяву про реєстрацію ФОП;
- скрін чи фото квитанції про оплату державного мита, якщо це передбачено.
Щоб обрати правильну групу ФОП для YouTube діяльності, варто уважно вивчити особливості кожної або звернутися відразу за консультацією до бухгалтера. Після завершення реєстрації блогер отримує свідоцтво та може розпочати офіційну діяльність та монетизацію.
Активація акаунту AdSense
Без створення та налаштування акаунту в Google AdSense монетизація Ютуб неможлива. Адже отримати заробіток з реклами, що буде вбудована у відеоконтент, можливо лише після реєстрації у цій системі. Вона зручна, тому що автоматично підбирає рекламодавців залежно від тематики каналу.
Створення каналу на YouTube: покроковий план
Якщо відразу зробити все правильно та послідовно, ризик виникнення проблем при розкрутці та монетизації – мінімальний.
КРОК 1. Стратегія контенту.
Стратегія необхідна, щоб швидше почати монетизувати YouTube. Чіткий план дій включає вибір типів відео, регулярність виходів роликів, контент-план на декілька тижнів чи місяць вперед, короткострокові цілі, тощо. Щоб створити якісну стратегію можна проаналізувати конкурентів і створити продукт, який виділятиметься на їх тлі.
КРОК 2. Вибір теми.
Точно вирішити, якою буде основна та супутні тематики та притримуватися цього рішення. Таким чином підписники будуть приходити та залишатися, а пізніше багато з них можуть донатити на розвиток каналу, рекомендувати його друзям та сприяти збільшенню заробітку власника.
Тема має бути актуальною для обраної цільової аудиторії та подобатися самому автору, тоді є шанс створити дійсно популярний і цікавий Ютуб канал.
КРОК 3. Створення каналу.
При створенні облікового запису Google користувач автоматично отримує власний канал в Ютуб. Переглянути його можна, натиснувши на свій аватар, який знаходиться згори праворуч на головній сторінці YouTube.
Зверніть увагу, що канал матиме таку саму назву, як і ім’я, що вказано при реєстрації облікового запису.
Якщо власник планує просувати особистий бренд, то можна залишити цю назву, якщо ні – створити іншу унікальну назву, що відображатиме тему каналу.
КРОК 4. Оформлення.
Кнопка «Персоналізувати канал» веде до сторінки YouTube Studio, де автор керуватиме своїм контентом (публікаціями, ефірами) та продивлятиметься статистику.
Почати потрібно з кнопки «Фірмове оформлення» та завантажити підготовану завчасно обкладинку та опис.
- Обкладинка.
Вона має бути простою, легко запам’ятовуватися та показувати основний сенс діяльності YouTube автора. Наприклад, обкладинка агенції WEDEX виглядає так:
Нічого зайвого.
А ось так оформлена обкладинка для музикального каналу:
Чітко зрозуміла тема та напрямки.
- Опис.
Назва та опис змінюються в вкладці «Основна інформація». Опис потрібен, щоб глядачі, підписники і рекламодавці могли більш детально ознайомитися з інформацією про канал. Пошукові роботи також сканують цю інформацію та сприяють просуванню за умови наявності правильних тематичних ключових запитів. Як приклад, опис каналу WEDEX:
КРОК 5. Публікація контенту на YouTube.
Перш ніж почати публікувати відзняті матеріали у блог згідно контент-плану, подбайте про зйомку, монтаж. До цього поняття входить:
- наявність смартфону чи окремої якісної камери, мікрофону «петлички», додаткового освітлення;
- написання тексту та сценарію відео, репетиція;
- створення візуально привабливого фону та загалом композиції кадру;
- зйомка відео зі зміною плану – зміна ближнього, дальнього, середнього плану у сукупності краще утримують увагу глядача;
- монтаж відео, створення унікальної обкладинки для нього, короткого цікавого превʼю, опису з ключовими словами, підбір тегів.
Краще за все знімати відразу декілька роликів, щоб точно слідувати графіку контент-плану.
Важливо: іноді потрібно знімати відео з відповідями на питання, які залишають підписники у коментарях, щоб побудувати довірчі відносини для подальшої монетизації Ютуб.
КРОК 6. Просування.
Як тільки автор починає активно просувати власні відео, питання, як заробляти в Ютуб, зникає. Основа – правильний опис з ключами, теги. Інші ефективні методи просування YouTube такі:
Участь у програмі монетизації на Ютубі
Коли всі необхідні етапи та кроки зроблені, можна переходити до налаштування монетизації YouTube. Тож, ще раз перевіряємо, чи відповідає канал правилам монетизації Ютуб:
Якщо всі вимоги дотримано, потрібно зайти у розділ «Монетизація» у YouTube Studio, подати заявку та чекати перевірку та рішення платформи.
Налаштування рекламних блоків на каналі
Подальшим важливим кроком після отримання схвалення від Ютуб є налаштування рекламних блоків. Вони стають доступними у YouTube Studio та потрібні для вибору типів майбутньої реклами, яку автор бажає бачити на каналі. Власнику потрібно відшукати баланс між пропускною, непропускною рекламою, банерами, тощо.
Обов’язково пам’ятатати: якщо реклама буде надто часто та набридливою, є шанс отримати багато відписок. Час від часу просіть фідбек від аудиторії, щоб оптимізувати рекламу для комфорту глядачів.
Обмеження прав на монетизацію Ютуб для України
Наразі, з початку повномасштабного вторгнення багато українських каналів зіткнулися з обмеженнями щодо монетизації контенту. Популярні блогери пояснюють це тим, що автори бажали висвітлювати події у Україні, а Ютуб виявився не готовим до жорстокою правди. З часом політика платформи трохи змінилася, тому що ці нові правила означали підтримку агресора. Ще у 2022 році оновились правила:
Авторам контенту з України варто бути обачними та дуже обережно говорити на заборонені правилами платформи теми у своїх блогах, щоб не втратити можливість заробітку з реклами.
Поки українські блогери намагаються розкривати світу правду, сам YouTube також веде свій «бій» проти тих, хто блокує рекламу у відео. Користувачам, що користуються блокувальниками реклами на Ютубі уповільнюють відео, показують спливаючі вікна, тощо. Єдиним виходом стає перегляд роликів з рекламою або покупка YouTube Premium Ukraine.
Скільки можна заробити на Ютубі
Заробіток в Ютубі – це загальна сума, яку автор отримує з платформи. Найбільше грошей заробляють зазвичай на рекламі (оплата за перегляди) та інфлюенсінгу, а конкретний розмір часто залежить від кількості підписників та залученості аудиторії.
Згідно з даними маркетингової платформи WebFX, блогери із США отримують у середньому від 1 800 доларів (мають 1 000-10 000 підписників) до 18 000 доларів (500 000 – 1 мільйон). Селебріті з більше ніж мільйоном підписників мають заробіток приблизно 24 000 доларів на місяць.
В Україні подібне дослідження щодо вартості опублікувала медіаплатформа Економічна правда. Вони дізналися, скільки платить Ютуб за 1000 переглядів:
- за 1000 переглядів рекламного відео довжиною у кілька секунд, що додає YouTube на початку ролика автора, оплата 200 – 500 грн;
- за 1000 переглядів нерухомого зображення продукту чи логотипу, що з’являється у кадрі, оплата 100 – 300 грн;
- інфлюенсери з України, що мають від 150 тис. переглядів, ставлять ціну реклами у середньому 25 000 – 70 000 грн.
Сума заробітку також залежить від регіону, країни походження цільової аудиторії, актуальності та популярності теми.
Час заробляти на YouTube настав
Монетизація в українському YouTube – це реальна можливість перетворити творчість на джерело стабільного доходу. Завдяки підключення програми партнерства YouTube блогери отримали шанс заробляти на рекламі, спонсорстві, бонусах, суперчатах та інших функціях.
Для активації монетизації Ютуб канал має набрати щонайменше 1000 підписників та зібрати 4000 годин переглядів за останні 12 місяців. Успішна монетизація вимагає створення якісного контенту та залучення широкої аудиторії. Важливо враховувати, що для українських авторів, через виклики, пов’язані з повномасштабним вторгненням, монетизація може бути складнішою, але залишається доступною.
Пам’ятайте: регулярна перевірка оновлень правил вкрай необхідна. Лише тоді можна залишатися на крок попереду та максимально ефективно використовувати можливості платформи.




