Як відновити втрачені ключові слова SEO та органічний трафік

Як відновити втрачені ключові слова SEO та органічний трафік
Як відновити втрачені ключові слова SEO та органічний трафік

У разі втрати ключових слів на сайті зниження трафіку з органічної видачі неминуче. Пошукові системи ранжують ваш ресурс на основі багатьох показників. Таким чином, якщо ключові слова втрачені з тих чи інших причин, цей контент не буде відповідати на запит користувача. Позиції у пошуковій видачі стрімко падатимуть, а ваші потенційні відвідувачі не зможуть вас знайти.

У власників сайтів, які використовують SEO оптимізацію, найчастіше є семантичне ядро. У разі виникнення подібної ситуації за допомогою семантики можна провести аудит пріоритетних сторінок ресурсу і досить швидко виявити причину просідання трафіку. Але як бути, якщо семантичне ядро ​​відсутнє, і немає інформації, які ключі були втрачені?

Аналіз ресурсу

Насамперед, необхідно провести діагностику сайту. Важливо визначити, в якій саме частині ресурсу з’явилася проблема, оскільки найчастіше зниження трафіку спостерігається на певних сторінках трафіку, а не на всьому сайті. Найпростіший і найефективніший варіант – скористатися безкоштовними інструментами аналітики популярних пошукових систем.

Google Analytics

Якщо вам пріоритетна пошукова система – Google, в першу чергу необхідно провести аналіз сторінок вашого сайту за допомогою Google Analytics. На головному екрані інструмента виберіть вкладку «Взаємодія» – «Цільова сторінка», далі справа на сторінці потрібно вказати фільтри – «Параметр», «Тип відповідності» та «Значення», а також вкажіть діапазон дат, де розпочалася просадка органічного трафіку та порівняйте з попереднім періодом. Таким чином можна порівняти дані «до» та «після» виявлення проблеми. Тут можна переглянути всі важливі метрики на сторінках:

  • перегляди сторінок;
  • унікальні перегляди сторінок;
  • середня тривалість перегляду сторінки;
  • входи;
  • показник відмов;
  • цінність сторінки.

Google Analytics | WEDEX

Google Analytics | WEDEX

Google Analytics | WEDEX

Вибравши кількість сторінок, що відображаються – від 50 до 100 (за замовчуванням 10), можна визначити сторінки, де спостерігається різке зниження відвідуваності та погіршення поведінкових факторів. Якщо сторінок на сайті дуже багато, або вас цікавлять лише пріоритетні категорії та вкладені сторінки, можна відфільтрувати дані по URL. Усі отримані дані можна експортувати до окремого файлу для подальшого використання.

Google Search Console

Після того, як були визначені сторінки з просіданням трафіку, необхідно перейти в інструмент Google Search Console. На вкладці «Ефективність» можна вибрати період або вказати вручну діапазон дат до просадки трафіку. У першій вкладці буде відображено всі популярні запити для вашого сайту. З їхньою допомогою можна зрозуміти, як саме вас знаходять користувачі у пошуку. За допомогою списку сторінок, експортованих з Google Analytics, можна відфільтрувати дані URL для того, щоб отримати ключові запити для певної сторінки.

У Google Search Console також можна проаналізувати популярні сторінки, як і в Google Analytics, але метрик значно менше.

Google Search Console | WEDEX

Google Search Console | WEDEX

Google Search Console | WEDEX

Основні причини

Таким чином, за допомогою представлених інструментів можна провести аналіз сайту та повернути втрачені ключові слова. Далі найскладніше завдання – це правильно визначити джерело просідання і внести необхідні правки, оскільки сама по собі наявність запитів не вирішує проблему.

Нижче представлені найпоширеніші проблеми, які, можливо, допоможуть заощадити час та допомогти повернути трафік.

Технічні проблеми

Коли на сайті виконуються різноманітні технічні зміни, то можуть виникати різні помилки, наслідки яких приносять негативні результати. Найчастіше це відбувається при перенесенні на новий хостинг або редизайні сайту, зміні структури чи шаблону.

ТОП-7 технічних проблем:

  • Сайт закритий від індексації

Після перенесення нового сайту з тестового сервера на основний, ресурс може бути не доступний для індексації, так як банально не були прибрані мета-теги. Мета-тег <meta name=”robots” content=”noindex, nofollow” /> зі сторінок або весь сайт був закритий від індексації директивою Disallow: / у файлі robots.txt.

  • Зміна URL

При технічному втручанні відбулася незапланована зміна URL на пріоритетних сторінках. У цьому випадку необхідно внести правки до URL – змінити на старі значення та налаштувати 301 редирект з нових URL на старі. Якщо після зміни пройшло більше 14 днів, то в цьому випадку краще залишити все як є і налаштувати 301 редирект зі старих сторінок на нові.

  • Відсутність метаданих

Після перенесення буває ситуація, коли злітають мета-теги Title та Description. У цьому випадку їх необхідно заповнити, використовуючи зібрані ключові слова та застосувавши автогенерацію метаданих. Ці мета-теги мають бути заповнені на всіх сторінках.

  • Не оновлено Sitemap.xml

Після перенесення файл sitemap.xml недоступний або оновлений. Цей файл допомагає прискорити обхід роботами пошукових систем усіх сторінок вашого сайту. Якщо він недоступний або адреси не вірні, процес значно затягується, а ваш ресурс втрачає трафік.

  • Помилки або відсутність внутрішньої перелінковки

Якщо на сайті є неправильні посилання на сторінки або вони з певних причин відсутні, то, як і у випадку з sitemap.xml, пошукові роботи не можуть коректно провести аналіз сайту.

  • Немає текстового контенту

Під час технічних робіт частина текстових блоків не була перенесена на сторінки. Текст містить ключові слова. У цьому випадку необхідно повернути втрачений текст на сторінки якнайшвидше, щоб пошукові системи знову виявили ваш контент.

  • Швидкість

Бувають випадки, коли після впровадження нових «фішок» на сайт, швидкість його завантаження падає. Ресурс з подібними проблемами незабаром перестане ранжуватися пошуковими системами, як раніше, і ви втратите трафік.

Контент

Алгоритми пошукових систем постійно вдосконалюються. З огляду на це необхідно періодично оновлювати контент на сайті. В іншому випадку він може бути розцінений роботами як малоцінний або не актуальний, що спричинить втрату позицій і трафіку. Контент повинен містити не лише пошукові запити, але й бути корисним, актуальним і цікавим для користувача.

Зворотні посилання

Велика кількість придбаних посилань може негативно позначитися на вашому ресурсі, якщо вони знаходяться на сайтах з поганою репутацією. Замість зростання ви отримаєте просідання позицій. Також, за рекомендаціями пошукових систем, посилання повинні з’являтися природним шляхом. Якщо пошукова система виявить різкий приріст, то на ваш ресурс можуть накласти санкції за переспам і повернути трафік з органічної видачі буде вкрай проблематично.

Поведінкові фактори

Важливим фактором є те, наскільки зручно для користувачів взаємодіяти з вашим ресурсом. Якщо з якихось причин відвідувачі почали залишати ваш сайт на перших секундах, необхідно провести аналіз і виправити проблеми, через які користувачі припиняють взаємодію. Показник «Відмовності» та інші метрики вказують пошуковим системам на якість вашого сайту. Чим він нижчий, тим нижчий ви в пошуковій видачі.

Санкції

Одна з найнебезпечніших причин – санкції від пошукових систем. Це означає, що ваш ресурс грубо порушив правила, і на ньому стоїть обмеження. У цій ситуації необхідно виявити порушення і якнайшвидше виправити. Дізнатися про наявність санкцій можна також у Вебмайстрі або Google Search Console. Навіть після виправлення проблеми ресурс буде вкрай довго відновлюватися після просідання.

Зовнішнє втручання

У поодиноких випадках проблемою може виявитися зовнішнє втручання. Ця причина найчастіше зустрічається у нішах із високою конкурентністю. Ресурс атакують ​​боти або зламують CMS сайту. Помітити це можна за неприродними даними трафіку або різкими стрибками метрик.

Підведемо підсумки

Ключові запити дуже важливі для успішного просування сайту. Їхня втрата тягне за собою втрату органічного трафіку та зниження рівня конверсії. Вищеописані безкоштовні інструменти – це ваші надійні засоби для діагностики та відновлення здоров’я вашого сайту. Якщо досить добре вивчити їхній функціонал, то подібні проблеми вам не страшні. Більше того, ви зможете самостійно проводити сегментний аналіз та розвивати ваш бізнес, залучаючи нових користувачів.

Павло Власюк
CMO
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    15/05/2024
    У власників сайтів, які використовують SEO оптимізацію, найчастіше є семантичне ядро. У разі виникнення подібної ситуації за допомогою семантики можна провести аудит пріоритетних сторінок ресурсу і досить швидко виявити причину просідання трафіку. Але як бути, якщо семантичне ядро відсутнє, і немає інформації, які ключі були втрачені?

    14/05/2025
    Соціальна мережа TikTok офіційно відновила інструменти реклами для перших груп клієнтів України 23 квітня 2025 року.

    12/09/2024
    Сьогодні User Experience (UX), що у перекладі з англійської – «користувацький досвід», - дуже поширене явище, яке актуальне при розробці будь-якого нового продукту для інтернету. UX-фахівців більше всього у дизайні, але стрімко розвивається і UX-копірайтинг.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову