Як відновити втрачені ключові слова SEO та органічний трафік

#SEO 29 November 2021 Оцінити статтю

При втраті ключових слів на сайті зниження трафіку з органічної видачі неминуче. Пошукові системи ранжують ваш ресурс на основі багатьох показників. Таким чином, якщо ключові слова втрачені з тих чи інших причин, цей контент не буде відповідати на запит користувача. Позиції у пошуковій видачі стрімко падають, а ваші потенційні відвідувачі не зможуть вас знайти.

У власників сайтів, які використовують SEO оптимізацію, найчастіше є семантичне ядро. При виникненні подібної ситуації, за допомогою семантики, можна провести аудит пріоритетних сторінок ресурсу та досить швидко виявити причину просідання трафіку. Але як бути, якщо семантичне ядро ​​відсутнє і немає інформації, які саме ключі були втрачені?

Аналіз ресурсу

Насамперед необхідно провести діагностику сайту. Важливо визначити, в якій саме частині ресурсу з’явилася проблема, оскільки найчастіше зниження трафіку спостерігається на певних трафікогенеруючих сторінках, а не на всьому сайті. Найпростіший і найефективніший варіант – скористатися безкоштовними інструментами аналітики популярних пошукових систем.

Google Analytics

Якщо вам пріоритетна пошукова система – Google, в першу чергу необхідно провести аналіз сторінок вашого сайту за допомогою Google Analytics. На головному екрані інструмента виберіть сегмент «Безкоштовний трафік», а також вкажіть діапазон дат, де розпочалася просадка органічного трафіку та порівняйте з попереднім періодом. Таким чином можна порівняти дані «до» та «після» виявлення проблеми. У вкладці «Поведінка» – «Контент сайту» – «Всі сторінки» можна переглянути всі важливі метрики на сторінках:

аналіз сторінок сайту в google anakytics

Вибравши кількість сторінок, що відображаються від 50 до 100 (за замовчуванням 10), можна визначити сторінки, де спостерігається різке зниження відвідуваності та погіршення поведінкових факторів. Якщо сторінок на сайті дуже багато або вас цікавлять лише пріоритетні категорії та вкладені сторінки, є можливість відфільтрувати дані з URL.

Усі отримані дані можна експортувати до окремого файлу для подальшого використання.

Додатково, рекомендується також проаналізувати дані на вкладці «Поведінка» – «Контент сайту» – «Сторінки входу» за таким же принципом. Саме через ці сторінки користувачі потрапляють на ресурс. Необхідно звернути увагу та зробити вивантаження сторінок, де помітні різкі зміни.

Google Search Console

Після того, як були визначені сторінки з просіданням трафіку, необхідно перейти в інструмент Google Search Console. На вкладці “Ефективність” можна вибрати період або вказати вручну діапазон дат до просідання трафіку. У першій вкладці буде відображено всі популярні запити для вашого сайту. З їхньою допомогою можна зрозуміти, як саме вас знаходять користувачі у пошуку. За допомогою списку сторінок експортованих з Google Analytics можна відфільтрувати дані по URL для того, щоб отримати ключові запити для певної сторінки.

У Google Search Console також можна проаналізувати популярні сторінки, як і Google Analytics, але метрик значно менше.

Яндекс.Метрика

Аналогічний метод використається і для пошукової системи Яндекс. Можна проаналізувати та знайти проблеми на сторінках в інструменті Яндекс.Метрика.

Необхідно вибрати вкладку «Звіти» – «Зміст» – «Сторінки входу». За тим же принципом необхідно вказати два діапазони дат для порівняння. У вкладці “Групування” вибрати тільки “Пошукова система”, “Сторінка входу” і, додатково, “Пошукова фраза”. Таким чином ви зможете проаналізувати всі сторінки та взаємодію з ними користувачами з пошукових систем, а також побачити найзначнішу пошукову фразу. У Метриці також є можливість фільтрувати дані по певному URL та експортувати дані до файлу.

Яндекс.Вебмайстер

У Вебмайстрі можна переглянути всі популярні запити, за якими користувачі переходять на ваш сайт. Дані можна фільтрувати за різними параметрами та вказувати діапазони дат для порівняння. Для кожного окремого запиту можна переглянути повну статистику. Ключові експортуються до окремого файлу. Вся інформація представлена ​​на вкладці “Пошукові запити” – “Статистика запитів”. У фільтрі виберіть вкладку «Популярні запити».

Окрім запитів, можна вивчити окремо статистику та показники, наприклад, «Покази», «Кліки» та CTR для будь-якої сторінки, яка є в індексі пошукової системи. У вкладці «Пошукові запити» – «Статистика сторінок» можна проаналізувати загальні дані для всіх сторінок або застосувати фільтр для вивчення окремої сторінки. Дані можна експортувати.

Основні причини

Таким чином, за допомогою представлених інструментів можна провести аналіз сайту та повернути втрачені ключові слова. Далі найскладніше завдання – це правильно визначити джерело просідання і внести необхідні редагування так як саме собою наявність запитів не вирішують проблему.

Нижче представлені найпоширеніші проблеми, які, можливо, допоможуть заощадити час та допомогти повернути трафік.

Технічні проблеми

Коли на сайті виконуються різні технічні зміни, то можуть виникати різні помилки, наслідки яких приносять негативні результати. Найчастіше це відбувається при перенесенні на новий хостинг або редизайну сайту, зміна структури або шаблону.

ТОП-6 технічних проблем:

Після перенесення нового сайту з тестового сервера на основний, ресурс може бути недоступний для індексації, оскільки банально не були прибрані мета-теги Мета-тег <meta name=”robots” зі сторінок чи весь сайт був закритий від індексації директивою Disallow: / у файлі robots.txt.

При технічному втручанні відбулася незапланована зміна URL на пріоритетних сторінках. У цьому випадку необхідно внести редагування в URL-адресу – змінити на старі значення та налаштувати 301 редирект з нових URL на старі. Якщо після зміни минуло більше 14 днів, то в цьому випадку краще залишити все як є і налаштувати 301 редирект зі старих сторінок на нові.

Після перенесення буває ситуація, коли злітають мета-теги Title та Description. У цьому випадку їх необхідно заповнити, використовуючи зібрані ключові слова та застосувавши автогенерацію метаданих. Ці мета-теги мають бути заповнені на всіх сторінках.

Після перенесення файлу sitemap.xml недоступно або не оновлено. Цей файл допомагає прискорити обхід роботами пошукових систем усіх сторінок вашого сайту. Якщо він недоступний або адреси не вірні, процес значно затягується, а ваш ресурс втрачає трафік.

Якщо на сайті є неправильні посилання на сторінки або вони з певних причин відсутні, то, як і у випадку з sitemap.xml, пошукові роботи не можуть коректно провести аналіз сайту.

При технічних роботах частина текстових блоків була перенесена на сторінки. Текст містить ключові слова. У цьому випадку необхідно повернути втрачений текст на сторінки якнайшвидше, щоб пошукові системи знову виявили ваш контент.

Бувають випадки, коли після впровадження нових «фішок» на сайт швидкість його завантаження падає. Ресурс з подібними проблемами незабаром перестане ранжуватися пошуковими системами, як раніше, і ви втратите трафік.

Контент

Алгоритми пошукових систем постійно вдосконалюються. З огляду на це необхідно періодично оновлювати контент на сайті. В іншому випадку, ваш контент може бути розцінений роботами як малоцінний або не актуальний, що спричинить втрату позицій та трафіку. Рекомендується щонайменше раз на півроку чи рік оновлювати контент. Він повинен містити в собі не тільки пошукові запити, а й корисний для користувача.

Зворотні посилання

Велика кількість придбаних посилань може негативно позначитися на вашому ресурсі, якщо вони знаходяться на сайтах з поганою репутацією. Замість зростання ви отримаєте просідання позицій. Також за рекомендаціями пошукових систем посилання повинні з’являтися природним шляхом. Якщо пошукова система виявить різкий приріст, то за це ваш ресурс можуть накласти санкції за переспам і повернути трафік з органічної видачі буде вкрай проблематично.

Поведінкові фактори

Важливим фактором є те, як зручно користувачам взаємодіяти з вашим ресурсом. Якщо з будь-яких причин відвідувачі почали залишати ваш сайт на перших секундах, то необхідно провести аналіз та виправити проблеми, через які користувачі припиняють взаємодію. Показник «Відмовності» та інші метрики вказують пошуковим системам якість вашого сайту. Чим він нижчий, тим нижче ви пошуковій видачі.

Санкції

Одна з найнебезпечніших причин – санкції від пошукових систем. Це означає, що ваш ресурс грубо порушив правила і на ньому стоїть обмеження. У цій ситуації необхідно виявити порушення і якнайшвидше виправити. Дізнатися про наявність санкцій можна також у Вебмайстрі або Google Search Console. Навіть після виправлення проблеми ресурс буде вкрай довго відновлюватися після просідання.

Зовнішнє втручання

У окремих випадках проблемою може бути зовнішні втручання. Ця причина часто зустрічається в нішах із високою конкурентністю. Ресурс атакую ​​боти або зламують CMS сайту. Помітити це можна за неприродними даними трафіками або різкими стрибками метрик.

Резюме

Ключові запити є дуже важливими для успішного просування сайту. Їхня втрата тягне за собою втрату органічного трафіку та зниження рівня конверсії. Вищеописані безкоштовні інструменти – це ваші надійні засоби для діагностики та відновлення здоров’я вашого сайту. Якщо досить добре вивчити їхній функціонал, то подібні проблеми вам не страшні. Більше того, ви зможете самостійно проводити сегментний аналіз та розвивати ваш бізнес, залучаючи нових користувачів.

Павло Власюк SEO фахівець
схожі статті
підписатися:
Як зробити контент дружнім для SEO
Як зробити контент дружнім для SEO
# SEO
Як надати доступ до Google Ads, Analytics, Tag Manager & Merchant Center
Як надати доступ до Google Ads, Analytics, Tag Manager & Merchant Center
# SEO
Google Мій Бізнес: просування засобами локального SEO
Google Мій Бізнес: просування засобами локального SEO
# SEO
Коментарі