Трафік сайту: що це, як подивитись та основні джерела

Трафік сайту: що це, як подивитись та основні джерела
Трафік сайту: що це, як подивитись та основні джерела

Будь-який інтернет-магазин не буде приносити дохід, якщо на ресурс не заходитимуть відвідувачі. І не важливо, наскільки він буде візуально привабливим та функціональним.

Немає потенційних клієнтів = немає продажів.

Отримати цих покупців можливо лише за допомогою регулярного проведення важливої частини роботу над сайтом – залучення трафіку.

Трафік сайту | WEDEX

У цій статті розкриємо питання, що таке трафік сайту, навіщо потрібно прикладати максимум зусиль, щоб його постійно збільшувати, які є способи це зробити, та до чого тут ваші конкуренти.

Що таке трафік сайту

Трафік на сайт – це кількість відвідувань веб-ресурсу, ефективність яких потрібно аналізувати раз в обраний період. Частіше за все це роблять раз на місяць, півроку чи рік. Показник відслідковують, щоб зрозуміти, наскільки цікавий продукт потенційним клієнтам, а також оцінити зручність та актуальність самого веб-ресурсу та контенту на ньому.

Іншими словами, трафік сайту – це інтерес цільової аудиторії до конкретного продукту, що впливає на загальний дохід підприємця.

Види трафіку поділяються на:

  • інформаційний, коли відвідувач заходить для пошуку певної інформації;
  • транзакційний – оформлення покупки чи, наприклад, завантаження корисного файлу;
  • навігаційний, коли користувач шукає конкретний сайт, компанію;
  • високоякісний – клієнт готовий зробити замовлення на ресурсі;
  • низькоякісний – у випадку заходу людей, що не схильні до вчинення цільових дій;
  • локальний – у конкретному місті, селищі, області;
  • міжнародний, коли бізнес можливо вести у різних країнах одночасно.

Окремо варто виділити канали трафіку, тобто, звідки приходять відвідувачі.

Види трафіку на сайт | WEDEX

Про ці види більш детально поговоримо далі.

Навіщо потрібен регулярний аналізу трафіку?

Отже, ми вже з’ясували, що показник трафіку сайту потрібно відслідковувати регулярно. Тепер поговоримо, для чого саме це потрібно. Аналізуючи трафік, ви отримуєте:

  1. Розуміння, як відвідувачі сайту себе поводять на ньому, куди клікають, які сторінки закривають, а на яких затримуються, яку інформацію вивчають довше та на якому етапі закривають ресурс. Беручи до уваги всі ці фактори, тобто проаналізувавши поведінку користувачів, з’являється можливість визначити, над якими розділами варто ще попрацювати для отримання цільової дії.
  2. Визначення ефективності маркетингового плану, а саме його частини щодо пошуку способів отримання трафіку. Інформація, з яких саме каналів йде основний потік трафіку та конверсії, допомагає визначити, куди вигідніше вкласти більше бюджету.
  3. Виявлення технічних проблем на веб-ресурсі. Якщо ви бачите високий відсоток відмов на конкретній сторінці веб-ресурсу, тобто люди закривають сторінку і йдуть з сайту, то є вірогідність, що на цій сторінці – проблема: довге завантаження, погане відображення тексту чи картинок, важка навігація чи інше.
  4. Шанс виділитись серед конкурентів. За допомогою спеціальних інструментів можна визначити звідки йде трафік на сайти прямих та непрямих конкурентів. Таким чином, порівнюючи кількість та якість трафіку зі своїм, ви знатимете свої слабкі сторони та скоригуєте стратегію просування, що збільшить конверсії.

Для досягнення бізнес-цілей вкрай важливо мати дані щодо цих чотири пунктів, вчасно реагувати та оптимізувати свій веб-ресурс.

Види трафіку на сайт

Розберемо детальніше, звідки може йти трафік та, які плюси і мінуси кожного способу залучення аудиторії. Кожен вид трафіку має свої особливості, тому варто їх знати до того, як буде вкладено бюджет.

1.     Органічний або пошуковий

Вважається найефективнішим видом. Приносить результат у вигляді великої кількості користувачів, що заходять на сайт, завдяки SEO-просуванню. Це насичення текстів запитами, які користувачі вводять у пошукову систему. При правильному використанні SEO ваш сайт займатиме ТОПові позиції та отримає максимальну кількість нових потенційних клієнтів.

Наприклад, споживач шукає бездротові навушники і не хоче переходити на посилання, які відмічені, як «Реклама». Тоді він починає розглядати перші декілька сайтів, які є SEO-оптимізованими.

Органічний або пошуковий трафік | WEDEX

Переваги цього виду:

  • невеликі зроблені завчасно вкладення в оптимізацію веб-ресурсу приводять багато клієнтів;
  • пошуковий трафік – це «гра в довгу», він не зникає, а ефективно працює великий проміжок часу на відміну від платної реклами, яка виключається відразу після вичерпання рекламного бюджету;
  • відвідувачі, що потрапляють на сайт саме через органічний трафік, вже зацікавлені вашим продуктом і з великою вірогідністю придбають його;
  • ресурс викликає більше довіри, тому що багато хто з користувачів інтернету сьогодні розуміє – якщо ресурс має ТОПові позиції, він авторитетний і пошукова система йому довіряє та просуває.

Недоліків цього виду трафіку небагато, але вони є:

  • для оптимізації сайту потрібен час і багато зусиль зі сторони спеціалістів із SEO-просування та копірайтерів, які створять якісний оптимізований контент та налаштують правильно ресурс;
  • алгоритми пошуковиків часто змінюються і їх потрібно вчасно відслідковувати, а це нелегке завдання;
  • зробити точний аналіз використання пошукового трафіку досить важко, він не завжди передбачуваний.

Варто використовувати органічний спосіб залучення аудиторії, але доповнювати його іншими видами.

2.     Платний

Вид трафіку, коли ви отримуєте переходи на свій веб-ресурс за допомогою купівлі реклами на іншому сайті чи пошуковій системі. Можна обирати оплату за кліки, тобто переходи на ваш ресурс, або за кількість показів реклами.

Переваги платного трафіку:

  • отримання швидкого результату;
  • можливість обрати для показу реклами аудиторію з необхідними параметрами демографічного характеру, віку, інтересів та іншого;
  • контрольований час та місце показу оголошень;
  • коригування рекламної стратегії на основі отриманих аналітичних даних щодо ефективності кампаній.

Мінуси:

  • необхідність постійно платити за показ реклами, а це задоволення не з дешевих;
  • є різке зменшення кількості трафіку відразу, як тільки закінчується рекламний бюджет;
  • фактор втоми від реклами у людей: потрібно час від часу змінювати аудиторію, якій показуєте рекламу, інакше ефект буде протилежний від бажаного;
  • іноді платну рекламу сприймають як менш надійну, тому що можуть подумати, що сайт показується у пошуку лише через оплачену рекламу.

Платний трафік ефективний, проте потрібно відразу виділяти на нього велику частину бюджету.

3.     Соціальний

Трафік, що йде на ваш веб-ресурс з посилань з соціальних мереж. Найпопулярніші – це Instagram, Facebook, інші – рідше.

Переваги виду:

  • охоплення широкої аудиторії, тому що у соцмережах сидять зараз всі;
  • безоплатне створення сторінок та контенту, якщо ви це робите власноруч;
  • високі показники зацікавленості контентом та взаємодії з ним;
  • можливість налаштувати таргет на цільову аудиторію та отримувати велику кількість зацікавлених потенційних клієнтів.

Мінуси:

  • ведення акаунтів, створення якісного контенту та контроль ефективності займає або багато власного часу, або потребує додаткових вкладень у найм SMM спеціаліста та таргетолога;
  • алгоритми та політика платформ час від часу змінюються, і якщо це вчасно не помітити, отримаєте зменшення охоплень аудиторії;
  • у соцмережах відчувається дуже висока конкуренція, тому потрібно вкладати гроші у рекламу, щоб ваш контент побачили;
  • часто трафік з соціальних мереж дає нижчий коефіцієнт конверсії, ніж інші види трафіку.

Обирати цей вид трафіку варто, якщо ви точно знаєте, що більшість вашої цільової аудиторії купує через соцмережі. Тоді вкладений час та гроші будуть окупатися.

4.     Прямий

Найпростіший вид, коли користувач цілеспрямовано шукає сайт за відомою йому адресою.

Прямий трафік | WEDEX

Переваги:

  • високий коефіцієнт конверсії, тому що відвідувачі шукають відразу саме ваш сайт, вже знайомі з бізнесом і продуктами, скоріш за все – готові купити;
  • пошукові системи підвищують позиції веб-ресурсу, якщо бачать, що люди шукають його за назвою; для них це сигнал – ресурс популярний;
  • при прямому трафіку отримуємо найточнішу аналітику;
  • відсоток відмов низький, оскільки велика вірогідність, що відвідувач на вашому сайті не вперше.

Серед недоліків:

  • маленьке охоплення: відвідувачі рідко запам’ятовують конкретну назву сайту;
  • трафік майже не росте, а нову аудиторію важко отримати без використання інших видів трафіку на сайт;
  • від вас не залежить, чи буде людина шукати сайт саме таким чином, тому аналітика неможлива.

Отримати такий вид можна, залучаючи рекламу офлайн чи сподіваючись на «сарафанне радіо». Тож у цьому випадку необхідно активно просувати бренд всіма способами.

5.     Реферальний.

Це перехід на ваш сайт з будь-якого іншого веб-ресурсу за залишеним там прямим посиланням.

Плюси реферального виду:

  • генерація реферального трафіку може бути цілеспрямованою, тому що відвідувачі переходять на ваш сайт з сайту суміжної тематики;
  • довіра до вашого бізнесу вища, ніж якщо потенційний клієнт переходить просто з пошукової системи;
  • реферальний трафік може допомогти вигідно диверсифікувати всі джерела трафіку та знизити ризики щодо використання будь-якого виду трафіку у більшій мірі;
  • підвищує впізнаваність бренду.

Недоліки:

  • кількість переходів на ваш сайт дуже залежить від ресурсу, де розміщене ваше посилання, у тому числі – від його відвідуваності;
  • конверсії не будуть високі, оскільки відвідувачі не планували купувати на вашому сайті і, вірогідно, не знайомі з брендом.

Зважте всі «за» і «проти» та розподіляйте бюджет так, щоб обраний вид трафіку давав якомога більше клієнтів та допомагав випередити конкурентів.

Сервіси для перевірки трафіку сайту

Залучаючи обрані види отримання трафіку важливо аналізувати їх ефективність, щоб запобігти або вчасно припинити марне витрачання грошей. Проводити регулярну аналітику допомагають спеціальні сервіси.

1.     Google Analytics

Google Analytics | WEDEX

Наразі він є самим популярним інструментом, що допомагає відстежувати багато показників на веб-ресурсі. Google Analytics 4 збирає дані щодо поведінки користувачів на сайті чи у мобільному додатку та видає звіти, що містять інформацію про кількість загального вхідного трафіку, нових відвідувачів та тих, що повернулися, якість залучення та утримання, конверсії та події. Також GA 4 може допомогти з визначенням вашої цільової аудиторії, тому що збирає демографічні та інші дані про відвідувачів.

Існує дві версії продукту:

  • безплатний стандартний Google Analytics 4;
  • платний Google Analytics 4 360, що адаптований під бізнеси.

Звіти, що формує Google Analytics, мають форму графіків, схем чи діаграм, які можна порівнювати між собою в залежності від обраного періоду.

2.     Adobe Analytics

Adobe Analytics | WEDEX

Цей інструмент здебільшого призначений для корпоративних користувачів, що розуміються на аналітиці та зборі даних. Adobe Analytics, так само як Google Analytics, збирає інформацію щодо активності відвідувачів на ресурсі, тобто їх дій, та особливостей тієї аудиторії, яка зацікавилася сайтом.

Цікаво, що Adobe Analytics відображає всі ці дані не тільки у вигляді звітів за обраний період, що мають вигляд Excel таблиць, але й в режимі реального часу.

Ще один плюс Adobe Analytics – це можливість обирати, яку саме інформацію ви хочете оцінювати зараз, а все інше легко виключити зі звіту.

Цей сервіс платний, проте детальний аналіз з великою кількістю показників допоможе ефективно коригувати маркетингову стратегію для досягнення кращих результатів.

3.     Matomo Analytics

Matomo Analytics | WEDEX

Сервіс Matomo Analytics по суті є аналогом Google Analytics, і навіть його розробник позиціонує інструмент саме так. МА має відкритий код та допомагає аналізувати веб-трафік для покращення якості веб-ресурсу та випередження конкурентів.

Є два види продукту:

  • безкоштовний (за умови встановлення на свій сервер), де відображаються:
  • загальні статистичні дані;
  • дії відвідувачів;
  • кліки;
  • наявність та ефективність рекламних кампаній, конверсій, посилань;
  • актуальність ключових запитів;
  • кількість переходів та джерел трафіку;

Також тут можна сегментувати відвідувачів, отримати звіт за певний період та у реальному часі.

  • преміум версія, крім всіх безкоштовних функцій, має:
  • теплові карти;
  • аналітику ефективності воронок продажів та кількості відвідувачів;
  • ранжування ключових запитів та інше.

4. Clicky

Clicky | WEDEX

Інструмент Clicky – це веб-аналітика у реальному часі. Як і у попередніх сервісах, тут є дві версії:

  • безкоштовна, за умови наявності до 3 тисяч переглядів на день;
  • платна, що має розширені функції.

Що пропонує Clicky:

  • сегментацію користувачів для відстеження їх дій та джерел трафіку, а також локації;
  • загальну аналітику щодо вхідного трафіку, перегляду сторінок, завантажень файлів, реєстрацій, тривалості знаходження на веб-ресурсі;
  • режим перегляду теплової карти у реальному часі для збору більш детального аналізу щодо кліків, переходів, кількості проведеного часу на окремих сторінках сайту;
  • фільтрацію ботів, пошук дублікатів сторінок та перевірку реєстрації домену для отримання якісного звіту;
  • аналітику рекламних кампаній;
  • відеоаналітику;
  • надання звітів за обраний період та інше.

5. Google Search Console

Google Search Console | WEDEX

Це безкоштовний інструмент для аналізу веб-ресурсу з точки зору пошукової оптимізації та особливостей функціонування сайту.

Завдяки Google Search Console власник ресурсу може побачити:

  • позицію сайту у пошуковій видачі, ранжування;
  • технічні помилки чи інші проблеми у функціонуванні;
  • наявність посилань на сайт;
  • індексацію сторінок;
  • поради щодо оптимізації швидкості завантаження сторінок;
  • ключові запити, за якими потенційні клієнти знаходять веб-ресурс та інше.

Google Search Console також дає можливість отримання звітів.

Як дізнатися про трафік сайтів конкурентів

Деякі підприємці вважають, що немає сенсу робити аналіз сайтів конкурентів, але дарма. Це дозволить завчасно подивитися, чи актуальний продукт, який ви плануєте виводити на ринок у певній локації, що в результаті зекономить ваш бюджет.

Також підприємець з’ясує затребуваність ніші, кількість і якість можливого вхідного трафіку за умови виходу в ТОП, наявність сезонних коливань та ефективність інструментів для просування, які використовують конкуренти.

Серед цікавих аналітичних сервісів варто відзначити:

Сервіси для аналітики сайтів конкурентів | WEDEX

Важливо: для аналізу необхідно брати декількох найбільш успішних конкурентів, а не одного.

Отримані дані допоможуть розробити ефективну стратегію просування продукту чи скоригувати існуючу. А це, у свою чергу, зменшить кількість коштів, злитих на тестування рекламних кампаній.

Як підвищити рівень трафіку сайту

Якщо ви замовили створення сайту та контент у досвідчених фахівців та вже маєте потужну базу, час зайнятися активним просуванням. Цей етап дуже відповідальний, адже, як ми вже знаємо, кількість вхідного трафіку має бути якомога більшою та якіснішою задля отримання прибутку.

Є платні та безкоштовні джерела трафіку, кожне з яких має свої особливості. Розберемо найбільш вживані.

Джерела трафіку на сайт | WEDEX

Безкоштовні джерела трафіку на сайт

Варто відразу зазначити: якими б привабливими не були безкоштовні методи просування, у них є один великий недолік – для отримання результату потрібно багато терпіння та часу. Але не варто ними нехтувати, адже комбінуючи різні джерела та аналізуючи кількість трафіку, можна покращити свою стратегію та продажі.

Отже, до безкоштовних методів просування, на які варто звернути увагу, належать:

  1. Обмін посиланнями
    Можна знайти схожі за тематикою сайти та домовитися щодо взаємної реклами. Наприклад, розміщення статей у блозі з посиланням на партнерський веб-ресурс чи банер.
  2. Експертні коментарі у блогах та на тематичних форумах
    Насправді, потребує дуже багато часу, але цей спосіб допоможе збільшити впізнаваність бренду та зміцнити довіру. Варто якісно та повноцінно відповідати на питання у блозі чи на форумі та вміти органічно згадувати про свій бренд.
  3. Публікація відео на YouTube
    Це умовно-безкоштовний спосіб, якщо ви звернетесь за допомогою для створення відео до інших спеціалістів, як відеооператора, монтажера, тощо. Але зараз YouTube дивляться всі, тож чому б не розрекламувати себе там, випускаючи корисні та цікаві ролики?
  4. Присутність на Google картах та сайтах оголошень
    Дуже просто та дієво. Якщо у вас локальний бізнес чи інтернет-магазин, розміщуйте там інформацію про свою компанію та отримуйте безкоштовний трафік. Під час пошуку через Google товару чи послуги у конкретному місті, у видачі обов’язково є і результати по Google картах.

Платні джерела трафіку

Звичайно, щоб отримати результат швидше, потрібно виділити відразу чималий бюджет на просування. Проте ці вкладення окупаються, тому варто розглянути кожен з методів та комбінувати їх для досягнення маркетингових цілей.

1. Пошукове просування або SEO

Тут деякі спеціалісти можуть посперечатися, чи відносити цей спосіб до платних. Але ми впевнені, що так, тому що для підготовки сайту потрібен фахівець з великим досвідом, а його робота повинна бути оплачена. Також вкладень потребує подальше замовлення текстів у SEO-копірайтерів.

SEO-оптимізація повинна бути комплексною, тобто і зовнішньою, і внутрішньою. А також включати такі роботи:

  • технічний та seo-аудит веб-ресурсу;
  • аналіз сайтів конкурентів та покращення вашого;
  • налаштування веб-аналітики;
  • збір семантичного ядра сайту та кластеризацію ключових запитів;
  • написання грамотних технічних завдань на тексти та самих текстів;
  • поступове створення якісної маси посилань;
  • постійний моніторинг поведінки користувачів та загальної ефективності роботи сайту.

За умови виконання цих пунктів сайт буде працювати на максимум. А щоб перевірити роботу найманих спеціалістів та дійсно отримати покращення показників, час від часу робіть наступне:

  • знайдіть та проаналізуйте за допомогою описаних вище сервісів сайти конкурентів;
  • зіставте отримані результати з аналізом свого сайту;
  • за умови, якщо знайшли якісь проблеми на своєму ресурсі – якомога швидше дайте завдання спеціалістам це виправити.

Пошукове просування потребує вкладень спочатку, але потім працюватиме майже безкоштовно. Тож це джерело трафіку є дуже вигідним для будь-якого онлайн бізнесу.

2. Онлайн реклама

Серед найпопулярніших видів онлайн реклами:

  • контекстна реклама або РРС – розміщення оголошень у пошукових системах або на інших суміжних за тематикою сайтах з оплатою за переходи чи кліки;
  • SMM – маркетинг у соціальних мережах, що включає створення та публікацію цікавого та актуального контенту, а також використання тартетованої реклами, співпраці з лідерами думок для залучення цільової аудиторії на сайт;
  • нативна реклама варта виділення, хоча може бути частиною інших джерел трафіку, що описані вище; відрізняється органічною інтеграцією у матеріали сторонніх ресурсів, її часто називають – «реклама без реклами»;
  • ремаркетинг – реклама, що націлена тільки на тих користувачів, які вже відвідували ваш веб-ресурс, проте з якоїсь причини не зробили цільову дію – оформлення підписки, реєстрація, покупка чи інше; таке «нагадування про себе» спонукає потенційного клієнта повернутися.

Онлайн реклама є обов’язковим елементом, і чим більшим буде бюджет на неї, тим швидше отримаєте потік трафіку на сайт. Але тут важливо постійно проводити аналітику результатів рекламних кампаній, щоб вчасно відключати канали, що не приносять потрібного ефекту.

3. Офлайн реклама

Так, вона все ще ефективно працює. Офлайн-стратегія базується на розміщенні реклами на зовнішніх рекламних носіях, наприклад:

  • рекламні щити, бажано інтерактивні, для привернення особливої уваги;
  • світлові установки;
  • банери у торгових центрах чи невеликих точках;
  • фірмові упаковки для товарів.

Показуйте споживачам захоплюючу рекламу, яку хочеться роздивлятися, і обов’язково залишайте на елементах зовнішньої реклами QR-код для миттєвого переходу на сайт.

Обираючи оптимальні джерела трафіку на сайт, спирайтеся на особливості своєї цільової аудиторії та поставлені бізнес-завдання. Експериментуйте та спробуйте різні методи просування, але вчасно відключайте неефективні.

Підведемо підсумки

Сьогодні кожен сайт – комерційний, тобто створений для отримання додаткового чи основного прибутку підприємцем. Відвідуваність веб-ресурсу грає надважливу роль для збільшення кількості клієнтів, тому власники бізнесів постійно аналізують показник трафіку сайту та використовують різні способи для його збільшення.

Павло Власюк
CMO
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Meta Ad Library або Бібліотека реклами Meta — це безкоштовний інструмент, який містить велику кількість вже існуючих рекламних креативів для соцмереж Facebook, Instagram, WhatsApp.

    Instagram є гарним доповненням до основного вебресурсу, способом збільшити довіру до бренду та його впізнаваність, а також додатковим ефективним джерелом продажів. Головне – грамотно оформити сторінку, поповнювати актуальним захоплюючим контентом та рекламувати, і тоді Інстаграм запрацює на всі 100%.

    Створенням каналу задля монетизації цікавиться багато хто, проте не всі розуміють, що для ефективної монетизації Ютуб в Україні, так само як і за кордоном, потрібна ціла команда фахівців.

    Останні статті по #SEO
    14/05/2025
    Соціальна мережа TikTok офіційно відновила інструменти реклами для перших груп клієнтів України 23 квітня 2025 року.

    З урахуванням можливостей, які надає Prom.ua, не дивно, що велика кількість підприємців розглядають можливість створення інтернет-магазину на базі цього маркетплейсу.

    Нові можливості інтернет-маркетингу постійно з’являються, змінюються та зникають. Проте є стратегії, які, незважаючи на свою суперечливість, продовжують користуватися популярністю. Одна з таких стратегій — CPA.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову