Як правильно просувати сайт та навіщо потрібна пошукова оптимізація?

Як правильно просувати сайт та навіщо потрібна пошукова оптимізація?
Як правильно просувати сайт та навіщо потрібна пошукова оптимізація?

SEO (з англ. Search Engine Optimization) просування – це процес покращення якості та кількості трафіку з пошукових систем на сайт або певну його сторінку за допомогою проведення комплексу робіт, а також подальша його монетизація шляхом отримання прибутку у вигляді потенційних клієнтів чи продажу.

СЕО – це безкоштовний тип трафіку з пошукових систем, на відміну від контекстної реклами, за яку рекламодавцям необхідно платити. Також слід розрізняти «Прямий трафік» (це входи користувачів на сайт за допомогою «вводу» в адресний рядок браузера адреси сайту) та перехід на нього із закладок.

Процеси, з яких складається пошукова оптимізація:

  • усунення технічних помилок на ресурсі;
  • аналіз індексації необхідних сторінок;
  • створення релевантного семантичного ядра, правильний розподіл ключів, за якими просуватиметься сайт;
  • впровадження систем аналітики та контроль результатів.

Що, де та як шукають користувачі в Інтернеті?

Коли у користувача виникає необхідність знайти певну інформацію в інтернеті, він вбиває в адресний рядок запит, що його цікавить. В результаті він отримує релевантні відповіді від пошукової системи у вигляді списку сайтів розбитих по 10-15 на кожній сторінці – це пошукова видача. Зазвичай мало хто шукає відповіді на другій та наступних сторінках. Тому дуже важливим є знаходження сайту в ТОП-10 пошукової видачі та вище. Чим вище він за пошуковим запитом, тим більше шанс того, що користувач зайде саме на нього і саме на ньому знайде відповідь на запит, що його цікавить. Наприклад, користувача цікавить, що таке «пошукове просування». При цьому запит може мати зовсім різні варіації: «сео – це», «що таке сео», «seo просування». При цьому на кожен запит пошукова система видасть у більшості випадків різні сайти, це залежатиме від того, як певний сайт ранжуватиметься за кожним пошуковим запитом.

Блоки видачі пошукових систем

Розберемо основні блоки пошукової видачі на прикладі всесвітньо відомої пошукової мережі Google. Після того, як введено запит і натиснуто кнопку «Знайти», користувач може побачити наступні блоки:

Пошукову видачу. Фахівці називають таку сторінку SERM (Search Engine Results Page).

Сторінки пошукової видачі складаються з таких основних елементів:

  • Прямі результати пошуку – це посилання на сайти. Називається це органічними (природними) результатами пошуку. Тут сайти виборюють найвищі позиції. За замовчуванням сторінка складається з 10 результатів (ТОП-10), але в деяких випадках таких результатів може бути більше. Переходи на сайт за такими результатами прийнято називати органічним трафіком, або, як любить називати Google, безкоштовним трафіком.
  • Блоки із рекламою. Зазвичай це результати вгорі та знизу органічної видачі. Щоб туди потрапити потрібно платити за рекламу в Google. Цей напрямок називається «Контекстна реклама».
  • Невеликі поля перед результатами пошуку. Це можуть бути помилки, швидкі відповіді на запитання користувача, калькулятор, курс валют тощо. Найбільш зрозумілі приклади: введіть у пошуковик «курс гривня долар»:

SEO-фахівці, або як їх ще називають, оптимізатори сайтів, не дуже люблять такі блоки, так як це знижує кількість кліків на їхні сайти, тому що користувач відразу отримує відповідь на запитання.

  • Зображення
  • Блок «Схожі запити». Google автоматично підбере схожі фрази, фрази з тематики та суміжні теми, пов’язані з вашим пошуковим запитом.

  • Якщо у запиті є певні слова, типу «етапи», «як зробити», «рецепт», «способи» на нульовій позиції може бути показаний інформаційний блок з маркованим списком.

Якісна seo оптимізація дасть змогу з’являтися в даних блоках на «нульовій» позиції.

Важливо: сайт не обов’язково повинен мати найвищу позицію в органічній видачі, щоб отримати такий блок у самому верху, він може бути сформований навіть для сайту на 10-й позиції.

І ще цікавий факт: до недавніх пір Google виводив в органічній видачі і такий блок з посиланням на сторінку і звичайний сніпет (результат видачі), тобто на сайт стояло 2 посилання на одній сторінці, що явно мало перевагу перед іншими. Але тепер пошуковик прибрав таку можливість і для сторінки в блоці «Швидкі відповіді» сніпет у результатах видачі не виводиться.

Як працює пошукова система?

Коли користувач шукає щось у світовому павутинні, його пошуковому запиту може бути релевантно безліч сторінок у мережі. Тому пошукова система, ґрунтуючись на ранжуванні, підбирає найкращі варіанти та надає у вигляді пошукової видачі. Для цього алгоритмам пошукової системи необхідно виконати ще 2 великі процеси – сканування та індексування всіх сторінок сайту, при цьому враховується якість контенту, а також персоналізація. Люди часто плутають індексування і сканування сайту і помилково думають, що зміни на сайті відразу ж відображаються в пошуковій системі — це не так. Зміни на сторінці пошукова система може побачити досить швидко, але також їй потрібно зібрати інформацію по інших сайтах у даній тематиці (ніші) та на основі своїх алгоритмів скласти рейтинг сторінок, тобто сформувати пошукову видачу. У середньому це триває 3-7 днів. Але бувають і винятки — це сайти з тематикою новин і схожі, тому що для таких сайтів важливо, щоб новини відразу ж потрапляли в пошук, та й самому пошуковику важливо, щоб актуальна інформація з’являлася в ньому якнайшвидше. Тому на сайти новинної тематики боти пошуковика заходять чи не щогодини.

Скануванням всіх сторінок в мережі займаються спеціальні Google боти, вони постійно займаються пошуком нових сторінок, а також перевіркою вже проіндексованих раніше. Основою для сканування є XML-карта сайту, яка має бути правильно складена на сайті для коректної його індексації. Краулери, вони ж боти Google, знаходять нові сторінки в мережі, сканують їх і передають інформацію на сервери Google, вони також переходять по всіх посиланнях.

Спочатку обробляються сторінки першого рівня, а потім – всіх нижніх, оскільки головні сторінки роботи вважають найважливішими. Вони, виходячи з налаштувань, вказаних у robots.txt, індексують сторінки, крім тих, до яких закритий доступ. Але на практиці закриті сторінки все одно можуть бути проіндексовані, тому що robots.txt – це набір правил, набір рекомендацій для пошуковика, тому якщо пошуковик вважатиме сторінку корисною для користувача, він додасть її в індексування, навіть якщо в robots.txt вказано протилежне. Для того, щоб сторінка не була 100% проіндексована, необхідно додати в код сайту мета-тег noindex, видалити сторінку з сайту, зробити з неї 301 редирект на іншу сторінку або проставити заголовок HTTP-відповіді X-Robots-Tag: noindex.

Для розуміння різниці файлу роботс та мета-тега

Налаштування у файлі закривають доступ до вмісту певних сторінок або файлів. Мета-тег показує сторінку та каже роботу, що її не потрібно індексувати. Якщо на проіндексовану непотрібну сторінку додати мета-теги і закрити у файлі роботс, то з індексу вона не випаде. Чому? Через те, що доступ до неї буде закритий у файлі, пошуковий бот не зможе на неї зайти і зчитати мета-тег, що забороняє індексування.

З якою частотою скануються сторінки визначає пошукова система самостійно, але в середньому може затягнутися до декількох тижнів. Далі відбувається індексація просканованого контенту за ключовими запитами та свіжістю. Після всі сторінки, які не закриті від індексації, потрапляють до індексу.

Навіщо потрібно просувати сайт?

Всі інтернет-ресурси потребують цільового трафіку, як для забезпечення продажів, так і підтримки кількості читачів, без різниці комерційний проект або портал новин. Особливо розкрутка сайту важлива у висококонкурентних нішах. Якщо на сайті представлена ​​якась нецікава, нікому не потрібна інформація, яка є лише на ньому, то сайт за умови індексації потрапить у ТОП. Тому всі сайти, які знаходяться у пошуковій видачі, необхідно просувати!

Сайт може мати просто приголомшливий дизайн, суперпропозиції щодо цінової політики, найсвіжіші новини, але без трафіку перетворюється на «порожнє місце». Розкрутка в пошукових системах призводить до того, що на сайт безкоштовно заходять користувачі, які можуть стати вашими клієнтами або читачами.

Можна виділити основні причини розкрутки сайту:

  1. Збільшення цільового трафіку
  2. Збільшення потенційної зацікавленої аудиторії
  3. Збільшення продажів, а відповідно доходу та прибутку
  4. Поліпшення впізнаваності, брендовості
  5. Збільшення довіри та лояльності
  6. Підвищення якості трафіку

Для чого потрібне сео просування, якщо ви вже в топі?

Якщо сайт вже займає топові позиції в пошуковій видачі – це не означає, що потрібно припиняти роботу над ним. Пошукові алгоритми можуть змінюватися декілька разів на рік, при цьому ваш сайт може як зміцнитися на вершині видачі, так і зовсім вилетіти з неї. Також конкуренти сплять і бачать себе на вашому місці, працюють над сайтом постійно і готові скористатися вашими помилками негайно.

Методи просування

Умовно пошукове seo просування можна поділити на 2 великі складові:

  1. Внутрішня оптимізація
  2. Зовнішня оптимізація

Внутрішня оптимізація

Всі роботи з внутрішньої seo оптимізації починаються з аналізу ніші та конкурентів, щоб проаналізувати ситуацію в ніші, її лідерів, а також специфіку просування. Далі необхідно скласти стратегію просування, оскільки вона буде зовсім різною і залежить від цілей та призначення сайту.

Після цього збирається семантичне ядро. Це є одним із найважливіших етапів просування, оскільки від нього залежатиме:

  • Структура сайту – наявність певних категорій та підкатегорій (розділів та підрозділів);
  • Оптимізація мета тегів – додавання на сторінку певних даних, для розуміння користувачами та краулерами, що за контент знаходиться на сторінці;
  • Підготовка якісних текстів;
  • Поліпшення юзабіліті сайту;
  • Розподіл внутрішньосторінкової ваги;
  • Регулярне заповнення інформаційного блогу.

Також обов’язково потрібно проводити аналіз та технічну оптимізацію сайту. Необхідно перевіряти:

  • Биті посилання та сторінки, що дублюються;
  • Дублюючі та відсутні мета-теги;
  • Правильну роботу форм, кнопок, сторінок сайту;
  • Швидкість завантаження сторінок та мобільну адаптацію сайту.

Тому вчасно виявлені помилки та їх усунення убезпечить сайт від проблем з ранжуванням.

Зовнішня оптимізація

До зовнішньої оптимізації належить:

  1. Робота над посиланням на профіль сайту – аналіз доменів донорів конкурентів, підбір якісних майданчиків для закупівлі статейних посилань, а також якісний крауд-маркетинг.
  2. Робота над згадками та відгуками про компанію у мережі інтернет.

Переваги та недоліки сео просування

Виходячи з того, що існує величезна кількість думок про SEO, виділимо основні плюси та мінуси.

Переваги використовувати SEO просування:

  1. Збільшення охоплення у ніші, цільового трафіку на сайт у більшості випадків призводить до збільшення продажів, відповідно і прибутку.
  2. Ефект від сео просування після виведення сайту в топ може зберігатися тривалий час, поки не вийде черговий апдейт пошукової видачі, або погіршиться стан сайту.
  3. Існує категорія користувачів, які не особливо довірливо ставляться до рекламної видачі та переходять виключно за топами пошукової видачі.
  4. Поліпшення роботи контекстної реклами за рахунок покращення релевантності посадкових сторінок та швидкості їх завантаження. Покращуючи сторінки в рамках seo-робіт, ми покращуємо конверсійність сайту під час переходів на ці сторінки з реклами.

У той же час є й деякі недоліки сео просування:

  1. SEO просування не швидкий процес, тому феєричних результатів у перший місяць, як від реклами, наприклад, не буде.
  2. Слабка прогнозованість. Seo просування залежить безпосередньо від пошукових мереж, після кожного оновлення умови попадання в топ видачі можуть кардинально змінюватися і впливати на сайт, як позитивно, так і негативно. Успіх просування, а також термін виведення в топ сильно залежать від конкурентності в ніші.
  3. Для правильної оптимізації та покращення сайту може знадобитися безліч технічних правок на сайті одночасно, а цей процес може сильно вдарити по бюджету.

Підведемо підсумки

Оптимізація сайту під пошукові системи – комплекс дій, який допомагає сайту збільшити трафік, впізнаваність, довіру, продаж, а відповідно й прибуток. Просувати можна будь-який сайт, який займається продажем товарів, послуг або просто наданням корисної та актуальної інформації користувачам. Але пам’ятайте, щоб все зробити правильно, будь-яка дія повинна відбуватися за заздалегідь сформованим планом і тільки після ретельного аналізу сайту, а також конкурентів.

Сергій Іванченко
CEO
Інші статті автора
05/12/2023
SEO (з англ. Search Engine Optimization) просування – це процес покращення якості та кількості трафіку з пошукових систем на сайт або певну його сторінку за допомогою проведення комплексу робіт, а також подальша його монетизація шляхом отримання прибутку у вигляді потенційних клієнтів чи продажу.

24/10/2023
Нерідко перед власником сайту або seo-фахівцем постає питання про те, скільки ж сторінок має сайт, також іноді ми хочемо дізнатися кількість сторінок на сайті конкурента. І розмова йде не про кількість сторінок сайту, індексованих тією чи іншою пошуковою системою, які можна перевірити, набравши в Google "site:[url вашого сайту]".

12/10/2023
Google надає дуже широкий функціонал з налаштування та доповнення рекламних оголошень. Це дає змогу дуже гарно та унікально оформлювати зовнішній вигляд рекламних сніпетів та ще ширше розкривати свою УТП (унікальну торгову пропозицію), що в декілька разів може покращити клікабельність оголошення, тож не варто нехтувати налаштуваннями додатків, тим паче, що їхнє заповнення не потребує титанічних зусиль.

Останні статті по #SEO
03/11/2023
Як швидко розрахувати бюджет на рекламу в Google? Від чого спочатку відштовхуватися, щоб об'єктивно оцінювати свої можливості та ресурси? Цими питаннями ставляться практично всі власники бізнесу та рекламодавці, які вирішили просуватися за допомогою сервісів Google, тому що грамотно складений прогноз бюджету Google AdWords є гарантією успіху рекламної кампанії та її ефективності.

24/10/2023
Нерідко перед власником сайту або seo-фахівцем постає питання про те, скільки ж сторінок має сайт, також іноді ми хочемо дізнатися кількість сторінок на сайті конкурента. І розмова йде не про кількість сторінок сайту, індексованих тією чи іншою пошуковою системою, які можна перевірити, набравши в Google "site:[url вашого сайту]".

12/10/2023
Google надає дуже широкий функціонал з налаштування та доповнення рекламних оголошень. Це дає змогу дуже гарно та унікально оформлювати зовнішній вигляд рекламних сніпетів та ще ширше розкривати свою УТП (унікальну торгову пропозицію), що в декілька разів може покращити клікабельність оголошення, тож не варто нехтувати налаштуваннями додатків, тим паче, що їхнє заповнення не потребує титанічних зусиль.