Як правильно просувати сайт та навіщо потрібна пошукова оптимізація?

#SEO 29 April 2021 Оцінити статтю

Що таке seo просування?

SEO (з англ. Search Engine Optimization) просування – це процес покращення якості та кількості трафіку з пошукових систем на сайт або певну його сторінку за допомогою проведення комплексу робіт, а також подальша монетизація шляхом отримання прибутку у вигляді потенційних клієнтів або продажів. СЕО – це безкоштовний тип трафіку з пошукових систем, на відміну від контекстної реклами, за яку рекламодавцям необхідно платити. Також слід розрізняти “Прямий трафік” – це заходи користувачів на сайт за допомогою “вбивання” в адресний рядок браузера адреси сайту або перехід на нього із закладок. Найчастіше показує популярність і брендовість трафіку.

Що, як і де шукають люди в інтернеті?

Коли у користувача виникає необхідність знайти певну інформацію в інтернеті, він вбиває в адресний рядок запит, що його цікавить. В результаті він отримує релевантні відповіді від пошукової системи у вигляді списку сайтів, розбитих по 10-15 на кожній сторінці, – це пошукова видача. Як показує практика, а також звичайна лінь користувачів, мало хто шукає відповіді на другій та наступних сторінках. Тому дуже важливим є знаходження сайту в ТОП-10 пошукової видачі та вище. Чим вище він за пошуковим запитом, тим більше шанс того, що користувач зайде саме на нього і на ньому знайде відповідь на запит, що його цікавить. Наприклад, користувача цікавить, що таке пошукове просування. За такої умови запит може мати зовсім різні варіації: «сео – це», «що таке сео», « seo просування». При цьому на кожен запит пошукова система видасть у більшості випадків різні сайти. Це залежатиме від того, як кожен певний сайт ранжуватиметься за кожним пошуковим запитом.

Блоки видачі пошукових систем

Розберемо основні блоки пошукової видачі на прикладі всесвітньо відомої пошукової мережі Google. Після введення запиту та натиснення кнопки «Знайти» користувач може побачити такі блоки:
Пошукову видачу
Фахівці називають таку сторінку SERM (Search Engine Results Page).


Сторінки пошукової видачі складаються з таких основних елементів:

Приклад видачі курсу валют
SEO-фахівці або, як їх ще називають, оптимізатори сайтів, не дуже люблять такі блоки, так як це знижує кількість кліків на їхні сайти, тому що користувач відразу отримує відповідь на запитання.

Приклад видачі блоку

Приклад видачі інформаційного блоку з маркованим списком
Якісна seo оптимізація надасть можливість відображатися в цих блоках на “нульовій” позиції.

Важливо: сайт не обов’язково повинен мати найвищу позицію в органічній видачі, щоб отримати такий блок у самому верху, він може бути сформований навіть для сайту на 10-й позиції.

І ще цікавий факт: до недавніх пір Google виводив в органічній видачі й такий блок з посиланням на сторінку та звичайний сніпет (результат видачі), тобто на сайт були 2 посилання на одній сторінці, що явно створювало перевагу перед іншими. Але тепер пошуковик прибрав таку можливість, і для сторінки в блоці “Швидкі відповіді” сніппет в результатах видачі не виводився.

Як працює пошукова система?

Коли користувач шукає щось в інтернеті, його пошуковому запиту може бути релевантно безліч сторінок у мережі. Тому пошукова система, ґрунтуючись на ранжуванні, підбирає найкращі варіанти та надає у вигляді пошукової видачі. Для цього алгоритмам пошукової системи необхідно виконати ще 2 великі процеси – сканування та індексування всіх сторінок сайту. Водночас враховується якість контенту, а також персоналізація. Часто люди плутають індексування та сканування сайту та помилково думають, що зміни на сайті відразу ж відображаються в пошуковій системі. Це не так. Зміни на сторінці можна побачити досить швидко, але також потрібно зібрати інформацію по інших сайтах у даній тематиці (ніші) та на основі своїх алгоритмів скласти рейтинг сторінок, тобто сформувати пошукову видачу. В середньому це триває 3-7 днів. Але бувають і винятки – це сайти новин і схожі з ними, тому що для таких сайтів важливо, щоб новини відразу ж потрапляли в пошук. І самому пошуковику важливо, щоб актуальна інформація з’являлася в ньому якнайшвидше. Тому на сайти новинної тематики боти пошукача заходять чи не щогодини.

Скануванням всіх сторінок у мережі займаються спеціальні Google боти. Вони постійно здійснюють пошук нових сторінок, а також перевірку вже проіндексованих раніше. Основою для сканування є XML-карта сайту, який має бути правильно складений для коректної його індексації. Краулери, вони ж Google боти, знаходять нові сторінки в мережі, сканують їх і передають інформацію на сервери Google, вони також переходять за всіма посиланнями.

Спочатку обробляються сторінки першого рівня та всіх нижніх, оскільки головні сторінки роботи вважають найважливішими. Вони, виходячи з налаштувань вказаних у robots.txt, індексують сторінки, крім тих, до вмісту яких закрито їм доступ. Але на практиці закриті сторінки все одно можуть бути проіндексовані, тому що robots.txt – це набір правил і рекомендацій для пошуковика, тому якщо пошуковик вважає сторінку корисною для користувача, він додасть її в індексування, навіть якщо в robots.txt вказано протилежне. Для того щоб сторінка не була 100% проіндексована, необхідно додати в код сайту мета-тег noindex, видалити сторінку з сайту, зробити з неї 301 редирект на іншу сторінку або проставити заголовок HTTP-відповіді X-Robots-Tag: noindex.

Для розуміння різниці файлу роботс і мета-тега: налаштування у файлі закривають доступ до вмісту певних сторінок або файлів. Мета-тег показує сторінку і каже роботу, що її не потрібно індексувати. Якщо на проіндексовану непотрібну сторінку додати мета-теги та закрити у файлі роботс – то з індексу вона не впаде. Чому? Через те, що доступ до неї буде закритий у файлі, пошуковий бот не зможе на неї зайти та рахувати мета-тег, що забороняє індексування.

З якою частотою скануються сторінки, визначає пошукова система самостійно, але в середньому може затягнутися до декількох тижнів.
Далі відбувається індексація просканованого контенту за ключовими запитами та свіжістю. Потім усі сторінки, що не закриті від індексації, потрапляють в індекс.

Навіщо просувати сайт?

Всі інтернет-ресурси потребують цільового трафіку як для забезпечення продажів, так і підтримки кількості читачів,  чи то комерційний проект або портал новин. Особливо розкручування сайту важливе у висококонкурентних нішах. Якщо на сайті представлена ​​якась нецікава, нікому не потрібна інформація, яка є лише на ньому, то сайт за умови індексації потрапить у ТОП. Тому всі сайти, які знаходяться в пошуковій видачі, необхідно просувати!
Сайт може мати просто приголомшливий дизайн, суперпропозиції щодо цінової політики, найсвіжіші новини, але без трафіку перетворюється на «порожнє місце». Розкрутка в пошукових системах призводить до того, що на сайт безкоштовно заходять користувачі, які можуть стати вашими клієнтами або читачами.

В результаті можна виділити основні причини розкручування сайту:
  1. Збільшення цільового трафіку.
  2. Збільшення потенційної зацікавленої аудиторії.
  3. Збільшення продажів, а відповідно доходу та прибутку.
  4. Поліпшення впізнаваності, брендовості.
  5. Збільшення довіри та лояльності.
  6. Підвищення якості трафіку.

Навіщо потрібне сео просування, якщо ви вже в топі?

Якщо сайт вже займає топові позиції в пошуковій видачі – це не означає, що потрібно припиняти роботу над ним. Пошукові алгоритми можуть змінюватися кілька разів на рік, тому ваш сайт може як зміцнитися на вершині видачі, так і вилетіти з неї. Також конкуренти сплять і бачать себе на вашому місці, працюють над сайтом постійно та готові скористатися вашими помилками негайно.

Методи просування

Умовно пошукове seo просування можна розділити на 2 великі складові:

  1. Внутрішня оптимізація.
  2. Зовнішня оптимізація.

Внутрішня оптимізація

Всі роботи з внутрішньої seo оптимізації починаються з аналізу ніші та конкурентів для того, щоб проаналізувати ситуацію в ніші, її лідерів і навіть специфіки просування. Далі необхідно скласти стратегію просування, так як вона буде абсолютно різною та залежатиме від цілей, призначення сайту.
Після цього збирається семантичне ядро. Це є одним із найважливіших етапів просування, тому що від нього залежатиме:

Також обов’язково потрібно проводити аналіз і технічну оптимізацію сайту. Необхідно перевіряти:

Тому вчасно виявлені помилки та їх усунення убезпечать сайт від проблем із ранжируванням.

Зовнішня оптимізація

До зовнішньої оптимізації належать:

  1. Робота над посиланням на сайт – аналіз доменів донорів конкурентів, підбір якісних майданчиків для закупівлі статейних посилань, а також якісний крауд-маркетинг.
  2. Робота над згадками та відгуками про компанію в мережі інтернет.

Переваги та недоліки сео просування

Виходячи з того, що існує дуже велика кількість думок про SEO, виділимо основні плюси та мінуси.
Переваги використання SEO просування:

  1. Збільшення охоплення в ніші, цільового трафіку на сайт у більшості випадків призводить до зростання продажів, відповідно і прибутку.
  2. Ефект від просування seo після виведення сайту в топ може зберігатися тривалий час, поки не вийде черговий апдейт пошукової видачі або погіршиться стан сайту.
  3. Існує категорія користувачів, які не особливо довірливо ставляться до рекламної видачі та переходять виключно за топами пошукової видачі.
  4. Поліпшення роботи контекстної реклами за рахунок покращення релевантності посадкових сторінок і швидкості їх завантаження. Покращуючи сторінки в рамках seo-робіт, ми покращуємо конверсійність сайту при переходах на ці сторінки з реклами.

Водночас є деякі недоліки сео просування:

  1. SEO просування – нешвидкий процес, тому феєричні результати в перший місяць як від реклами, наприклад, не буде.
  2. Слабка прогнозованість – seo просування залежить безпосередньо від пошукових мереж, після кожного оновлення умови попадання в топ видачі можуть кардинально змінюватися та впливати на сайт як позитивно, так і негативно. Успіх просування, а також терміни виведення в топ залежать від конкурентності в ніші.
  3. Для правильної оптимізації та покращення сайту може бути потрібно безліч технічних правок на сайті одночасно, а цей процес може сильно вдарити по бюджету.

Але як би там не було, якщо є сайт, йому потрібне просування. Звертайтесь!

схожі статті
підписатися:
Як зробити контент дружнім для SEO
Як зробити контент дружнім для SEO
# SEO
Швидкість завантаження сайту
Швидкість завантаження сайту
# SEO
Захищений протокол HTTPS: що це таке, чим відрізняється від HTTP, як на нього перекласти сайт
Захищений протокол HTTPS: що це таке, чим відрізняється від HTTP, як на нього перекласти сайт
# SEO
Коментарі