Зміст статті

SEO (Search Engine Optimization) – це сукупність робіт, спрямованих на покращення ранжування та видимості сайту в результатах пошуку з метою отримання трафіку. Правильно та вчасно проведені налаштування та поетапне SEO просування підвищить ранжування вашого ресурсу пошуковими системами та забезпечить особливу увагу користувачів.
Переваги та недоліки SEO просування
До плюсів належить:
- Ефект від робіт тривалий час. Результати будуть актуальними ще довгий час, на відміну, наприклад, від платної реклами, де все припиняється, коли завершується оплата.
- Поліпшення видимості. Чим якісніша оптимізація, тим вище буде ресурс у результатах пошуку. Що, у свою чергу, принесе трафік на сайт, а відповідно, і привабить нових клієнтів.
- Скорочення витрат реклами. Завдяки успішному SEO можна знизити витрати на рекламні кампанії, оскільки ваш портал знаходитиме більше користувачів органічно.
- Збільшення довіри. Чим вище ранжується ресурс, тим надійнішим і авторитетнішим він виглядає в очах користувачів.
- Перевага перед конкурентами. SEO-стратегія виділить вас на тлі інших бізнесів, особливо, якщо у вашій сфері висока конкуренція.
Мінуси просування:
- Прояв результату не так швидко, як хотілося б. Пошуковикам потрібен час для того, щоб проіндексувати сайт після проведення робіт. Зазвичай потрібно від 2 до 6 місяців.
- Витрати на доопрацювання ресурсу. Для покращення майданчика завжди потрібно спочатку скласти план змін, а потім його реалізовувати. І на одне, і на інше потрібно витратити і час, і фінанси.
Незважаючи на те, що є свої мінуси, крім топових позицій та трафіку, ви в будь-якому випадку отримуєте покращення свого ресурсу. Це позитивно впливає на конверсії – вона зростає, і ви отримуєте більше звернень з будь-яких джерел трафіку.
Фактори, яким повинен відповідати ваш ресурс, щоб потрапити до ТОП-10:
- Зручна та проста структура сайту, створена на основі пошукового попиту.
- Наявність зручної мобільної версії платформи.
- Текстова оптимізація сторінок: людинозрозуміла адреса ресурсу, релевантні теги Title та Description.
- Хороша швидкість завантаження майданчика (вона впливає і на ранжування, і на поведінку користувачів).
- Наявність комерційних блоків (відгуки, описи, доставка, сертифікати).
Етапи просування сайту
Кожна людина, яка замислювалася колись про пошукову оптимізацію, запитувала себе «З чого потрібно починати процес SEO просування сайту, як і в якому порядку проводити роботи, щоб вивести ресурс на топові позиції?». Нижче ми розглянемо детально етапи просування, завдяки яким ви зможете досягти потрібного результату.
Аудит сайту
Проведення аудиту платформи дає можливість визначити її стан і знайти помилки, виправивши які вдасться досягти результативного SEO просування. Для якісного аудиту вам знадобляться такі сервіси, як Google Аналітика та Google Search Console.
Цей етап складається з перевірки та аналізу наступних аспектів:
- чи добре оптимізовано сайт для SEO;
- правильної розробки sitemap.xml (файлу, який повідомляє систему про те, які зі сторінок необхідно індексувати), а також robots.txt, який включає в себе головні параметри для індексації;
- пошуковикам не подобається дублювання, тому вкрай важливо знайти дублі сторінок і контент, що повторюється;
- якщо у пошуковій видачі за посиланням на ресурс йде повідомлення про можливу загрозу безпеці пристрою користувача, значить, на сайті є шкідливий код, який вимагає видалення;
- правильно налаштованої мікророзмітки (необхідно додати інформацію для того, щоб пошукові роботи могли зчитувати дані про зображення, відгуки та оцінки на платформі, а також для складання сніпетів у пошуковій видачі);
- адресу сторінок ресурсу з урахуванням пошукових фраз у тому форматі, який буде зрозумілий людині;
- високої швидкості завантаження порталу.
Аналіз тематики та конкурентів
Аналіз сайту, ніші та конкурентів дозволяє отримати інформацію, яка буде потрібна для подальшої роботи, націленої на SEO просування ресурсу. Цей процес – один із найбільш відповідальних, оскільки визначає рівень ефективності всіх наступних дій.
Етап включає такі кроки:
- Аналіз сайту
- вивчення існуючого семантичного ядра;
- дослідження посилальної маси;
- отримання показників видимості щодо кожного типу запитів;
- оцінка структури, зручності для користувачів та якості наповнення.
- Аналіз конкурентів
- вивчення лідерів у вибраній ніші;
- аналіз сильних сторін та методів просування конкурентів.
Аналіз конкурентів покаже приклад структури ресурсу, цікаві ідеї просування, розташування медіафайлів, найкращу довжину та семантику тексту, використання комерційних елементів. З цього ви можете взяти для свого ресурсу найкраще. І пам’ятайте, що сайт повинен відповідати запитам цільової аудиторії на максимум.
Ґрунтуючись на результатах аналізу, визначаються цілі, вибудовується стратегія просування платформи та планується бюджет. Ще тут складається список потрібних для SEO глобальних змін (наприклад, перехід на іншу CMS), тому що краще подібне запланувати наперед, ніж потім втрачати вже досягнуті результати через неможливість проводити роботи з технічних причин чи чергових переробок.
Внутрішня оптимізація
Дуже важливо, щоб сайт був не тільки привабливим та зручним для користувачів, але й мав найбільшу видимість для пошукових роботів. У процесі роботи над цим етапом усуваються моменти, які заважають гарному ранжуванню ресурсу, після чого він починає отримувати необхідну частину органічного трафіку.
Цей етап складається з таких дій:
- налаштування title, description та заголовків Н1 сторінок сайту;
- формування людинозрозумілих URL із використанням слів, що вказують на тематику;
- налаштування мікророзмітки (для кращого розуміння вмісту пошуковими ботами);
- видалення дублів сторінок для збільшення рівня унікальності ресурсу;
- створення карти XML (вона вказує пошуковим роботам, які сторінки необхідно проіндексувати);
- покращення швидкості завантаження сторінок порталу (на повільних майданчиках користувачі довго не затримуються);
- налаштування мультимовності (якщо ресурс містить різні мовні версії);
- робота з контентом (він має бути унікальним, цікавим та корисним для користувачів).
Роботи, які проводяться на цьому етапі, позитивно впливають на ранжування ресурсу і приносять більше 95% результату SEO просування.
Отримайте комплексний аудит, щоб виявити всі технічні недоліки та слабкі місця вашого сайту. Наші спеціалісти нададуть розгорнуті коментарі та поради щодо оптимізації, які допоможуть покращити позиції вашого ресурсу в пошуку.Дізнайтесь стан вашого сайту
Збір семантичного ядра
Один з основних етапів успішного SEO просування сайту – формування семантичного ядра (запитів, які вводять користувачі під час пошуку необхідної інформації в пошукових системах). Мета його створення – добір ключових фраз, які відповідають тематиці вашого ресурсу. Цей процес реалізується за допомогою спеціальних інструментів, таких як Google Keyword Planner, Serpstat, Ahrefs, які допомагають зібрати та згрупувати ключі для подальшої роботи SEO-фахівця.
Ключові слова потрібні для:
- текстів, розміщених на вашому сайті;
- мета-тегів та заголовків;
- текстів, які публікують зовнішні джерела.
Результат всього просування залежить від того, наскільки коректно та грамотно сформовано семантичне ядро. Ось деякі рекомендації:
- Під час підбору необхідно брати до уваги конкурентність запитів. Це дасть змогу досягти хорошого та швидкого результату за низько- та середньо-конкурентними запитами.
- Усі ключові фрази повинні відповідати тематиці ресурсу, що просувається.
- У ключів має бути інформаційний або комерційний маркер для того, щоб розуміти стратегію розкручування сайту.
- Необхідно, щоб запити охоплювали весь пошуковий попит у тематиці майданчика.
Трудомісткість збору семантичного ядра залежить від його розміру (що залежить від структури ресурсу). Наприклад, для візитки з декількох сторінок достатньо сотні ключових слів, а для великого інтернет-магазину не межа й сотні тисяч.
Формування структури сайту
На цьому етапі всі підібрані раніше ключі розподіляються по кожному розділу платформи (складання категорій та підкатегорій), який найбільше відповідатиме запиту та допоможе користувачу швидше знайти відповідь. Правильно сформована структура дає змогу підвищити позиції вашого ресурсу у пошуковій видачі та покращити конверсії.
Необхідно, щоб структура сайту була зручною для користувачів. Цього можна досягти завдяки:
- простій навігації (користувач повинен швидко отримати те, що шукає);
- фільтрам та пошуку (чим швидше людина знайде потрібну інформацію, тим краще);
- швидкого доступу до сторінок (ідеально, якщо користувач знайде все, що потрібно, в 2-3 кліки);
- поділу на категорії (у кожній із груп повинен розміщуватися тематичний контент).
Якщо ресурс працює не з одним містом чи регіоном, для кожної локації потрібно створити власний набір сторінок. Причому наповнення цих сторінок не повинно дублюватися, інакше пошукові системи можуть понизити сайт у видачі.
Опрацювання структури – це досить тривалий етап, тому, що раніше буде виконано переважна більшість робіт, то швидше ви отримаєте їх результат.
Робота з контентом
Контент – це той вміст ресурсу, що просувається, який насамперед бачать користувачі. І його також необхідно оптимізувати. Зараз пошукові системи все більше дбають про користувачів. І якщо раніше достатньо було розмістити текст, наповнений ключовими словами, щоб потрапити на верхівку видачі, то тепер за переспам можна отримати зниження позицій сайту. Пошукові системи віддають перевагу унікальному та зручному для читання контенту (із заголовками, ілюстраціями, списками, графіками).
Цей етап включає виконання наступних завдань:
- Написання заголовків з ключами (адже саме заголовки несуть смисловий зміст сторінки).
- Оптимізацію тегів title та description на всіх сторінках сайту (також відображають суть сторінки та показуються у сніпеті пошукової видачі).
- Перелінковка по сторінках платформи (крім того, що це просто зручно для користувачів, вона допомагає пошуковим роботам проіндексувати сайт).
- Оптимізацію зображень з написанням альтів (які теж повинні містити ключові слова та бути унікальними).
- Підготовка текстів для сторінок відповідно до зібраного СЯ (тут може знадобитися скласти технічне завдання копірайтерам).
Все це позитивно впливає на ранжування порталу і дає можливість побачити важливу інформацію про ресурс ще до переходу на його сторінки.
Перелінковка сторінок сайту
Цей етап передбачає переплетення всіх компонентів структури сайту. Ідеально, якщо будь-яка сторінка доступна за 2-3 кроки від головної. Грамотно вибудована перелінковка правильно розподіляє статичну вагу на сторінках, що просуваються, і допомагає пошуковим роботам та користувачам легко потрапити на інші розділи.
Переваги коректної перелінковки:
- релевантність запитів (анкорні посилання на інші сторінки дають можливість збільшити їх відповідність ключам, що просуваються);
- значимість сторінки (вона встановлюється кількістю посилань, що ведуть на цю сторінку);
- індексація (індексація нових матеріалів прискорюється завдяки проставлянню посилань);
- юзабіліті (якщо ресурс великий, то й структура в нього складна; грамотне розміщення посилань дозволяє користувачу отримати необхідну інформацію та збільшує час перебування на сайті).
Зовнішня оптимізація
Зовнішня оптимізація передбачає під собою нарощування посилальної маси. На цьому етапі підбираються авторитетні та тематичні ресурси (щоб не зіпсувати своєї репутації). Але пам’ятайте, що з посиланнями необхідно працювати досить акуратно (нарощувати їх поступово), щоб пошуковими системами не було накладено санкцій.
Кращий та ідеальний спосіб отримати посилання – пропрацювати сайт таким чином, щоб він був максимально корисним та цікавим для користувачів, і тоді вони самі захочуть ділитися посиланнями на нього. Але, як показує практика, все одно, їх доводиться докуповувати для того, щоб ресурс відповідав показникам конкурентів із ТОПу видачі. Але при закупівлі посилань обов’язково слідкуйте за їх якістю (важливо, щоб вони виглядали максимально природно) і перевірте, чи немає у донорського сайту санкцій від пошукових систем (щоб теж не потрапити під фільтр).
Аналіз поведінкових факторів
Після отримання трафіку та виходу на вищі позиції проводиться аналіз поведінкових факторів для визначення проблем, покращення сайту та досягнення найкращих результатів.
На цьому етапі виконуються такі дії:
- Опрацювання сніпетів. Імовірніше, що користувач перейде на сайт, якщо сніпет виглядає привабливо і максимально відповідає очікуванням користувача.
- Зниження показників відмов. Після того, як визначено сторінки, на яких відвідувачі проводять мало часу, здійснюється доопрацювання контенту на цих сторінках.
- Поліпшення поведінкових факторів. Для того, щоб зацікавити потенційних клієнтів та зробити контент привабливішим, можна наповнити його відео, графіками, калькулятором та іншими матеріалами.
Робота з юзабіліті та підвищення конверсії
Цей етап вимагає великої уваги, тому що потрібно, щоб сайт був функціональним, інтуїтивним та стильним. Особливу увагу слід приділити структурі порталу, оскільки саме від неї залежить, чи зручно користуватися вашим ресурсом і чи швидко можна знайти потрібну інформацію. А якщо сайт зручний, на ньому приємно та комфортно перебувати, то збільшиться і час взаємодії з ним. Те, як ми поводимося на тому чи іншому ресурсі і називається поведінковими факторами (тут враховується кількість відмов, глибина переглядів і час, проведений на майданчику), які впливають на ранжування. Саме тому необхідно приділити час та увагу покращенню юзабіліті.
Підвищення конверсії стане додатковою перевагою. Тут важливі такі моменти:
- навігація (проста та зрозуміла, плюсом буде наявність внутрішнього пошуку по сайту);
- адаптивність (майданчик має бути зручним для смартфонів, тому що все більше людей використовує саме їх для пошуку потрібної інформації);
- ненав’язливий дизайн (потрібно, щоб кольори та шрифти були добре підібрані);
- контакти (мають бути на сайті і добре, якщо їх легко відшукати);
- «про нас» (цей розділ підвищить довіру користувачів до вашого ресурсу);
- установка онлайн-чатів (так користувач може без зайвих дій поспілкуватися з менеджерами майданчика).
Контроль результатів та утримання позицій
Грамотне та якісне SEO просування завжди супроводжується відстеженням результативності проведених робіт за допомогою спеціальних інструментів. Якщо критичних помилок немає, на сайт не накладено санкцій, успішно ранжується, то можна переходити до більш детального настроювання розділів, підкатегорій тощо. Цим можна досягти повного охоплення семантичного ядра, щоб мати більше природного трафіку.
При досягненні бажаних результатів у пошуковій видачі не потрібно зупиняти роботи з просування платформи. Алгоритми пошукових систем періодично змінюються, конкуренти проводять роботи з покращення своїх ресурсів, а значить просуванням вашого сайту теж необхідно займатися постійно. Систематичний моніторинг та внесення необхідних доробок допоможуть отримувати стабільний трафік та міцно триматися на високих позиціях.
Підведемо підсумки
Процес виведення сайту на топові місця в результатах пошуку за цільовими запитами містить багато важливих етапів SEO просування ресурсу, які ми розглянули в цій статті. Але пам’ятайте, що при досягненні результату не варто припиняти роботу. Алгоритми пошукових систем постійно змінюються і для того, щоб покращити і зберегти вже досягнутий ефект, потрібно не зупиняючись вдосконалювати сайт і підлаштовуватися під нові вимоги пошукових систем.




