Зміст статті
- /01 Основні фактори, що впливають на просування сайту в пошуку
- Аналіз конкурентів: пізнаємо суперника в лице
- Робота з доменом та його характеристики
- Технічні помилки: їх аналіз та виправлення
- Якісне семантичне ядро
- Опрацювання мікророзмітки сторінок сайту
- Створення якісного контенту
- Зовнішні та внутрішні посилання
- Пошукові системи та їх оновлення
- Поліпшення неефективних сторінок
- Подавайте соціальні сигнали
- Поліпшення поведінкового фактору
- /02 Що може завадити просуванню сайту
- /03 Підведемо підсумки

Підняти сайт у ТОП пошуку – це не щось із розряду фантастики, а цілком здійсненний процес. Він може бути нелегким і тривалим, але за системної поетапної роботи (яка, звичайно ж, вимагає витрат фінансів, часу та зусиль) можна досягти хороших результатів.
Проведення SEO-оптимізації – це інструмент для розвитку сайту та збільшення трафіку. Вона складається з низки дій, які допоможуть поліпшити позицію ресурсу в пошуковій видачі. Успішне просування піднімає майданчик на верхні рядки Google, що значно полегшує завдання пошуку нових клієнтів.
Основні фактори, що впливають на просування сайту в пошуку
Нижче ми детально розглянемо деякі фактори, за допомогою яких можна підняти сайт у пошуку і побачити ефект від зробленої роботи вже найближчим часом. Головне – пам’ятайте, що SEO-просування необхідно проводити комплексно, а не працювати над кожним із факторів окремо.
Аналіз конкурентів: пізнаємо суперника в лице
Для того, щоб сайт зайняв топові позиції, потрібно стати хоча б трохи кращим за конкурентів. Як це зробити вони розкажуть вам і самі. Для того, щоб знати та розуміти кого і як потрібно обігнати, регулярно проводять аналіз конкурентів. Мета – отримати дані, підкреслити мінуси (яких краще уникнути) та плюси (які вигідно доповнять ваш ресурс).
Для проведення аналізу спочатку необхідно сформувати список компаній, які займають у пошуковій видачі топові місця, а потім приділити час та увагу наступним пунктам:
- Специфіка ніші
Якщо товар чи послуга широко відомі, то органічних запитів буде багато, а отже можна впритул зайнятися просуванням сайту.
Якщо ж навпаки, ваша пропозиція маловідома, і запитів щодо неї мало, то для початку потрібно запустити медійну кампанію. Так ви зможете викликати інтерес користувачів до продукту, а вже потім слід починати просування ресурсу.
- Показники по регіону
Ви зможете дізнатися, чи існує попит на товар або послугу у певній місцевості. А якщо знайти дані про інтереси та рівень доходів потенційних клієнтів, то можна зрозуміти, чи варто взагалі пропонувати продукт саме тут.
- Якість ресурсів конкурентів
Для аналізу майданчиків можна використовувати такі інструменти:
Ahrefs
Це один із найпопулярніших SEO-інструментів, завдяки якому можна проаналізувати сайти конкурентів, а саме: зворотні посилання, органічний трафік, ключові слова, контент та багато іншого. Цей сервіс допоможе вам перевірити непрацюючі посилання, провести аудит ресурсу та порівняти домени, що й допоможе сформувати уявлення про майданчик конкурента.
SimilarWeb
Тут можна детально проаналізувати активність конкурентів та їхню аудиторію. Як тільки ви введете адресу сайту в пошуковий рядок, програма надасть дані про відвідуваність ресурсу, його найпопулярніші сторінки, показник відмов, тривалість візитів користувачів, канали трафіку, ключові запити (за якими переходять на майданчик) та багато іншої корисної інформації.
Serpstat
Цей сервіс допоможе дізнатися позиції ресурсу конкурента в пошуковій видачі в режимі реального часу, а також провести аналіз трафіку та ключових слів. Фішкою програми є «Дерево сайту» – інструмент, який точно відображає структуру досліджуваного майданчика та фрази, якими пошукова система ранжує сторінки у видачі.
Вся ця інформація стане хорошим фундаментом для формування стратегії розкрутки сайту в інтернеті.
Робота з доменом та його характеристики
Пошукові системи оцінюють декілька технічних параметрів:
- Вік домену. Чим старший домен, тим більше у пошуковиків до нього довіри, і тим вища ймовірність того, що ресурс потрапить у топ видачі. Починає відраховуватись він з моменту потрапляння хоча б однієї сторінки майданчика в індекс.
- Інформація про домен. Вона зберігається у базі WhoIS. Тут ви зможете дізнатися дату реєстрації, дані про орендаря або господаря домену та термін закінчення оренди. За бажанням цю інформацію можна приховати, але хоча б контактні дані краще залишити відкритими, інакше це буде поганим сигналом для пошукових систем, і тоді сайт буде важче просувати.
- Період оплати домену. Мінімальний період – один рік, максимальний – до 10 років. Але найкраще оплачувати наперед, так ваш ресурс отримає більше довіри від пошукових роботів і ранжуватиметься краще, не викликаючи враження «одноденки».
- Репутація сервера. Важливо, щоб він не був у чорному списку, тому перед тим, як орендувати домен, уважно це перевірте. Так ви будете впевнені, що доступ до вашого сайту не закриють та зможете претендувати на топові місця у видачі. У чорний список сервер може потрапити за сумнівну активність або розсилку спам-листів, а вихід із нього займає чимало сил та часу.
Важливо, щоб кожен із цих технічних параметрів був у порядку, інакше підняти сайт у пошуковій видачі буде вже набагато складніше. Тому приділіть їм час, щоб надалі не було неприємних сюрпризів.
Технічні помилки: їх аналіз та виправлення
Для того, щоб сайт міг зайняти топові позиції в пошуковій видачі, потрібно, щоб він відповідав певним технічним критеріям. Технічні недоліки можна знайти на будь-якому ресурсі, головне – постійно стежити за його працездатністю і виправляти помилки, коли їх знаходите.
До найпоширеніших технічних помилок відносять:
- Неправильно налаштовані редиректи
Є декілька видів редиректів. 2 з них зустрічаються часто, ще 2 – значно рідше.
301 – сторінка сайту назавжди перемістилася на нову адресу;
302 – адреса сторінки змінилася тимчасово.
Якщо редиректи будуть налаштовані неправильно, це може призвести до того, що не всі сторінки проіндексуються, а відповідно погіршиться юзабіліті ресурсу.
- Відсутність мікророзмітки
Це необов’язковий елемент, але дуже важливий. Присутність мікророзмітки дає свої переваги:
- Допомагає пошуковим системам розуміти інформацію на вашому сайті, що викликає до нього більше довіри;
- Дає можливість виділятися ресурсу у видачі;
- Дозволяє оформити сніпети в соцмережах і зробити їх привабливішими для користувачів.
- Наявність дублів сторінок
Якщо є дублі, пошуковому роботу складно зрозуміти, яку зі сторінок вважати головною, і це також заважатиме розкрутці вашого майданчика.
- Відсутність протоколу HTTPS
Він використовується для підвищення безпеки передачі даних. Багато браузерів блокують доступ до сайтів, які не використовують протокол HTTPS, і показують повідомлення, що з’єднання є небезпечним і краще залишити цей ресурс. Більш того, сайти без HTTPS займають нижчі позиції у пошуковій видачі.
- Низька швидкість завантаження
Якщо ваш ресурс завантажується довше 2-3 секунд, то найімовірніше, що користувач залишить його, так і не дочекавшись завантаження, навіть незважаючи на вигідні пропозиції. Тому потрібно зробити все можливе, щоб пришвидшити цей процес.
Для виявлення всіх технічних проблем, необхідне використання платного ПЗ та сервісів. Замовляйте аудит від WEDEX, і ви отримайте не тільки файл з результатами перевірок, а й детальні роз’яснення від наших фахівців.Дізнайтесь технічний стан вашого сайту
Якісне семантичне ядро
Семантичне ядро – це запити користувачів, за якими ваш ресурс відображається у видачі. Отже, щоб підняти сайт у пошуку, необхідно, щоб ці запити були присутні в контенті вашого ресурсу. І що більше буде перелік фраз, то вища можливість показів.
Збір семантичного ядра – те, з чого зазвичай починається SEO-оптимізація. Складається воно на основі вже працюючих запитів і потрібно враховувати всі ключові слова: високочастотні, середньочастотні та низькочастотні, розподіляючи по сторінках майданчики рівномірно і залежно від сенсу. Найбільш вдалий варіант – це просування за низькочастотними запитами. Ви отримаєте досить швидкий результат та цільовий трафік, витративши при цьому не багато часу та фінансових ресурсів.
Ключові фрази, окрім частотності, діляться ще:
- за рівнем конкуренції (майже, як і за частотністю – високо, середньо- та низькоконкурентні);
- за метою споживача (конверсійні та інформаційні).
Для того, щоб зібрати семантичне ядро, знадобиться наступне:
- Знайти основні ключі у тематиці вашої ніші за допомогою таких інструментів, як Serpstat або Google Keyword Planner, а також підказок пошукових систем.
- Доповнити сформований список ключовими фразами, які використовують ваші конкуренти.
- Провести аналіз зібраних запитів та видалити нецільові (наприклад, дублі; запити з продуктами, яких у вас немає у продажу; згадки конкурентів).
- Кластеризувати та розподілити по сторінках. І краще зробити це вручну, а не за допомогою спеціальних програм. Це допоможе уникнути помилок.
Опрацювання мікророзмітки сторінок сайту
Мікророзмітка – це код, який вказує на те, що за контент розміщено на сторінці сайту. Вона полегшує пошуковикам обробку інформації, дозволяє їм більш точно аналізувати контент майданчика та показувати його користувачеві у зручному вигляді.
Для того, щоб все правильно налаштувати, потрібно:
- Налаштувати файл txt. Він дасть знати пошуковому роботу, які сторінки сайту можна індексувати, а які ще недопрацьовані та їх потрібно закрити на якийсь час від індексації.
- Налаштувати картку сайту (Sitemap). Це навігатор, за допомогою якого пошукові системи сканують веб-сайт. Тут зазначаються посилання на всі сторінки ресурсу; тип контенту; інформація про частоту оновлення, альтернативні версії сторінок та їх пріоритетність. Цей файл важливий для нових, великих сайтів (від 500 сторінок) та ресурсів новин.
- Розмістити вміст за допомогою Schema.org. Мікророзмітка робиться тегами та потрібна для покращення якості пошукової видачі. Теги дозволяють вказати метадані, таким чином підказавши пошуковикам, що саме знаходиться на конкретній сторінці сайту. Якщо все зробити правильно, то є ймовірність, що ваш ресурс потрапить у розширений сніпет.
Якщо кожному з пунктів приділити увагу, шанс підняти сайт у пошуку збільшується.
Створення якісного контенту
Контент – це все, що бачить користувач на вашому сайті. І саме від нього залежить, чи залишиться користувач або залишить ресурс назавжди. Крім того, на вершині пошукової видачі виявляються ті майданчики, контент яких найбільше відповідає запиту користувача, тому він має бути максимально якісним.
Контент буває різних типів: текст, зображення, відео, аудіо, інфографіка. І краще, якщо він буде на вашому сайті різноманітним, це робить його більш привабливим і викликає більше інтересу у споживачів, тим більше переваги можуть бути різними.
Щодо якості, потрібно, щоб контент був:
- Унікальний. Якщо ви хочете досягти успіху, варто забути про копіювання текстів з інших ресурсів.
- Грамотним, легко читабельним та адаптованим під різні типи пристроїв.
- Корисним, повним та актуальним. Він повинен розкривати тему повністю та допомагати користувачу вирішити його проблему, залишившись на вашому майданчику.
- Красиво оформленим та структурованим, мати заголовки, підзаголовки та списки. Це робить його сприйнятливішим для читача.
- Із ключовими запитами з семантичного ядра. Тільки пам’ятайте, що їх не повинно бути дуже багато, інакше сайт може потрапити вниз пошукової видачі.
Зовнішні та внутрішні посилання
Зовнішні посилання
Якщо про продукт чи компанію немає згадок чи будь-якої інформації в соціальних мережах, від користувачів, у блогерів, це свідчить лише про те, що ні продукт, ні компанія не варті уваги. А відповідно, і пошукові системи не будуть віддавати переваги сайтам, на які не посилаються інші джерела.
Якщо ж у вашого ресурсу буде якісна маса посилань, то і репутація його в пошукових системах буде вищою.
Як отримати якісні зовнішні посилання:
- Розміщуйтесь на старих та авторитетних майданчиках з тематикою, близькою до вашої.
- Опублікуйте якісний контент, щоб люди самі хотіли їм поділитися.
- Розміщуйте посилання в соціальних мережах (це говорить про те, що ваш бренд цікавий користувачам, що підвищує ранжування).
- Просіть своїх клієнтів залишити відгук на ваш товар чи послуги.
- Можна купити посилання на біржах, але не купуйте скопом (так через переспам пошуковики знизять вашу позицію). До вибору біржі також варто відноситись відповідально та працювати тільки з перевіреними маркетплейсами, такими як Collaborator.
- Постійно покращуйте свій сайт (адже чим краще ви ставатимете, тим більше про вас будуть говорити).
Внутрішні посилання
Це посилання, які поєднують між собою дві різні сторінки одного сайту. Вони необхідні для покращення взаємодії з ресурсом, визначення ієрархії та структури сайту, допомоги у просуванні та прискоренні індексації.
Велика кількість внутрішніх посилань не шкодить, але пам’ятайте, що кожне нове зменшує вагу інших. Тобто перш, ніж його розміщувати, подумайте, чи справді воно буде корисним для користувача, чи вже є зайвим.
Як працювати з внутрішніми посиланнями:
- Виправте редиректні та непрацюючі
- Використовуйте лише корисні та релевантні посилання
- Не переживайте через кількість
- Застосовуйте різні анкори
- Зв’яжіть старі та нові сторінки між собою
Пошукові системи та їх оновлення
Пошуковики постійно вивчають сайти, форуми, блоги, блукають за посиланнями, шукають оновлені або нові сторінки та ресурси. Усі зміни вони зберігають у своєму кеші. І певного моменту починається оновлення бази даних. Внаслідок чого набирає чинності нове ранжування веб-сторінок у результатах видачі. Цей процес проводиться для того, щоб припинити сірі та чорні методи SEO та покарати за їх використання. Буває таке, що позиції сторінок змінюються декілька разів на добу.
Завжди потрібно відслідковувати зміни в алгоритмах пошукових систем та підганяти сайт під поточні вимоги. Це допоможе вам утримати свої позиції у пошуковій видачі.
Поліпшення неефективних сторінок
Якщо ваш ресурс вже не новий, то, швидше за все, є сторінки, які працюють не так добре, як хотілося б.
Визначення та внесення змін до цих сторінок – це один із способів, який допоможе швидко покращити ваш рейтинг у Google. Особливо, якщо взяти до уваги те, що на редагування або написання нового контенту потрібно від декількох годин до 2 днів максимум. Головне тут – знайти ті самі неефективні сторінки. Використовувати для цього можна такий інструмент, як Google Analytics.
Подавайте соціальні сигнали
Повз пошукові системи не пройшла і популярність соцмереж. Перевага надається тим сайтам, у яких є активні спільноти та групи. Чим більше підписників, коментарів, лайків будуть збирати ваші соціальні мережі, чим більше посилань на них матиме ваш ресурс, тим привабливішим буде він в очах пошукових систем.
До соціальних сигналів відносяться:
- Вступ до спільноти;
- Лайки та дизлайки;
- Коментарі та репости;
- Посилання на сайт у соцмережах.
Важливо, що ви можете самостійно і абсолютно безкоштовно завести сторінку в будь-яких соціальних мережах, що позитивно позначиться на SEO просуванні вашого майданчика. Такий крок також допоможе вам розкрутити свій сайт.
Поліпшення поведінкового фактору
Пошукові системи постійно вивчають поведінку користувачів на кожному ресурсі. Так вони оцінюють його потребу та корисність. Google дивиться на переходи користувачів з пошуку та їх поведінку на сайті (час, витрачений на перегляд сторінок; глибину перегляду сторінок; відсоток відмов та переходи на інші сторінки майданчика).
Тому, щоб підняти позиції сайту в пошуку, досить важливо мотивувати відвідувачів якнайдовше затриматися саме у вас. Оскільки сторінка з більш тривалим часом взаємодії показує пошуковику, що вона містить якісний і релевантний результат.
Як «прив’язати» користувача до вашого ресурсу:
- Якісний, актуальний, цікавий та зручний для читання контент;
- Висока швидкість завантаження;
- Привабливі сніпети;
- Створення посилання “Вам також може сподобатися”;
- Адаптація під мобільні пристрої;
- Продумана перелінковка;
- Створення різноманітних інтерактивних елементів.
Що може завадити просуванню сайту
Нижче ми розповімо про деякі банальні, але дуже популярні і поширені помилки SEO, які можуть стати перешкодою на шляху і загальмувати процес розкручування сайту в пошукових системах. Кожної з них не так складно позбутися, потрібно лише приділити цьому трохи часу та вашої уваги.
- Тестову версію ресурсу не закрили від індексації
Зазвичай створюється додаткова версія сайту, де зручно тестувати всі зміни. І якщо з якоїсь причини така службова версія не була закрита від індексації (в robots.txt), то її вміст пошуковими системами буде сприйнято як дублі тих сторінок, які просуваються, що спричинить падіння позицій.
Щоб уникнути подібної механічної помилки, можна зробити тестову версію доступною за паролем, так вона не потрапить до індексу.
- Помилка під час використання атрибуту Disallow у файлі robots.txt
Прибираючи з індексу службові сторінки або дублі помилково можна виключити потрібні сторінки, а то й розділи. Вони зникнуть разом із трафіком та позиціями.
Тому завжди уважно перевіряйте, чи не прописали ви неправильних директив у файлі.
- Заповнення Title і Description виключно для сторінок, що просуваються
Якщо ви не хочете зниження цілої оцінки якості ресурсу та втрати додаткового трафіку, то релевантні контенту та унікальні заголовки та метадані мають бути у всього сайту, навіть у службових сторінок («Контакти» або «Про нас»).
Заповнюйте Title та Description для всіх сторінок. Якщо їх багато, можна використовувати шаблони.
- Внутрішні посилання працюють через редирект
Буває таке, що, натиснувши посилання, ви спочатку потрапляєте на неіснуючу сторінку, а потім вже на потрібну. Для користувача це не буде проблемою, а пошуковим роботам таке не подобається. Це веде до зайвого навантаження на сервер та зниження краулінгового бюджету сайту.
З цим легко впоратися – необхідно лише правильно налаштувати переходи за внутрішніми посиланнями.
- Перевантажений код сторінок
Часто в процесі розвитку сайту код обростає непотрібним лушпинням (службова інформація, стилі, скрипти). Але щоб не падала швидкість завантаження сторінок і швидкість індексації, він повинен бути максимально полегшений.
Для вирішення цієї проблеми потрібно перевірити та видалити (якщо такі знайшлися) з коду службові блоки, стилі CSS та скрипти.
- Низька швидкість завантаження
Швидкість завантаження – один із головних показників. Вона важлива як для користувачів, так і для алгоритмів пошуковиків. Ті ресурси, які не мають проблем зі швидкістю, краще ранжуються. І навпаки, якщо проблема є, пошукові системи такі ресурси топлять. А відповідно, ви отримаєте низькі позиції у видачі, зниження конверсії та якості поведінкових показників.
За допомогою інструменту Page Speed Insights можна дізнатися, що саме гальмує завантаження сторінок, і там же знайти рекомендації щодо його покращення.
- Немає інформації про ціни на ваші товари чи послуги
Для правильного ранжування за запитами комерційного плану інформація про ціну обов’язково має бути присутня на сайті. Доданий прайс допоможе досягти значного покращення позицій, а значить і продажів.
Ціну можна вказати на кожній картці товару або сформувати прайс на окремій сторінці або хоча б вказати, що цю інформацію можна уточнити у менеджера.
Чек-лист «здорового» сайту
- Ресурс завантажується трохи більше 1 секунди;
- Ключові запити розподілені за текстом органічно;
- Сайт адаптований до мобільних пристроїв;
- У пошуковій видачі присутні розширені сніпети;
- На регулярній основі публікується новий, корисний та унікальний контент.
Якщо біля кожного пункту цього списку ви можете поставити плюсик, то ваш сайт «здоровий» і пошукові системи ранжують його досить високо.
Підведемо підсумки
SEO – це процес, який не стоїть на місці та не має вихідних чи перерв. Алгоритми пошукових систем (що постійно змінюються), розвиток конкурентів та користувачів, виникнення нових сервісів та інструментів впливають на специфіку просування.
У цій статті ми розповіли вам про фактори, що впливають на просування сайту в пошуку, про можливі помилки, які можуть перешкодити просуванню, та про те, як підвищити видачу сайту в пошуковиках. Пам’ятайте, що ресурс просуватиметься швидше, якщо над ним проводити роботу буквально щодня, постійно його доповнюючи та покращуючи.





